Minggu Kerahan Tenaga @ Minggu 4M

Thursday, August 30, 2012


Memandangkan minggu ni cuti direct 3 hari bermula esok. Maka dengan ini, diistiharkan minggu Mengerah keringat @ minggu 4M. Apa tu? Kalau kat sekolah ada 3M jer...membaca, mengeja dan mengira. Tapi ni aku tambah lagi satu. Apa 4M tu? 4M ikut suka hati aku adalah:

1) Membasuh baju


Biasalah kan. Baru balik bercuti, mesti banyak baju nak kena basuh. Luggage tu pon masih tersandar kat dinding umah. Tak sempat lagi nak punggah.

2) Menyidai baju


Penuhlah ampaian macam nih. Tempat sidai baju pon tak banyak. Kena buat secara berperingkat uols.

3) Melipat baju


Owh...ni part yang aku tak gemar nak buat, tapi kena buat gak. Sebelum bertimbun macam gunung kinabalu, baik kita caras dulu. Ni pon kena tunggu anak dara tu tido dulu, klo tak...aku lipat dia punggah. Nak tolong lipat sama kononya kan. Phewwwww...banyak gak nak kena lipat nih.

4) Mengemas rumah


Seminggu rumah kosong uols, banyaklah sawang nya kan. Berhabuk jangan cakaplah. Rumah aku plak memang jenis spesis cepat berhabuk. Pagi kemas...petang dah bertandang habuknya. Sakit mata aku menengoknya. Sebelum habuk bertambah tebal..sampai kabinet tv yg hitam tu pan dah jadi kelabu dek penangan habuk, baik kita operasi cepat. Nak buat on weekdays memang tak sompek dek non. Ponek balik kojo.






You Might Also Like

38 komen

  1. okey..bab melipatttt tu laaaa yanggg takkk mampuuuuu naakkk buaatt...tak suka liapt baju!adess...

    ape pun good luck kak!

    ReplyDelete
  2. eh samalah. saya pun x suka lipat baju. selamat ber'4M' ye! sama2 la kita. hehehe

    ReplyDelete
  3. lipat baju tu , kalau lipat reramai kan cepat siap. hehehe ....

    ReplyDelete
  4. malam ni start nak kerah tenaga lagi sebab besok ada tetamu nak datang berkunjung owhhhh sungguh merisaukan hehehehehhe

    ReplyDelete
  5. HAHAHAHA..rajin2 ye fiza..;D

    selamat hari merdeka!

    ReplyDelete
  6. @Afasz:

    Ramai lah sgt afasz oiii...☺☺

    ReplyDelete
  7. terbaikkklah 4m akak hehehe...selamat berjuang dirumah sendiri yer^^

    ReplyDelete
  8. @Aju Mohit:

    Samalah kita aju. Malam ni nak start.

    ReplyDelete
  9. chaiyuk fiza! mlm td Has dah settle kan kerja2 melipat kain baju 3 bakul..phewww...

    ReplyDelete
  10. aku xsuka semua di atas hahaha adoii patah pinggang! dh 3 hari aku cuba 4m nih tak abis2! ciss

    ReplyDelete
  11. boleh tak kalo nak upah orang je buattt..penatt..hehe

    ReplyDelete
  12. agreed sgt2 kak, sy yg berdua dgn suami nie pun baju ya ampun punyala bnyk..bab membasuh boleh tahan g, bab nak melipat tue, jenuh btl..

    ReplyDelete
  13. @amirah:

    Ko nak buatkan ker nok? aku bagi upah..haha..Buat sendiri sudah, puas hati even penat.

    ReplyDelete
  14. @Mrs Lurve:

    Baru dua org tu sis, nanti dah ada anak lagi bertambah. Ramai btul gang tak suka lipat baju yer.

    ReplyDelete
  15. mengemas rumah memag kerja tak kan habis kan...huhu

    ReplyDelete
  16. ida suka membasuh baju sbb ada mesin tolong...kalau nak melipat yakmat segan...hihihi..selalu bertimbun2 dulu letak kat baby cot aira....hihihi...mesti baju banyak nak basuh tambah2 baru balik raya...

    ReplyDelete
  17. tetibe terbayang selonggok baju dalam mesen..selonggok baju anak..selonggok baju nak dilipat..huwaaaaa....nak jalan raye minggu ni...tak mo duduk umah buat keje..!! ;p

    ReplyDelete
  18. @mummycda:

    Yeay..ada gang lagi..hahaha...saya plak bertimbun atas katil dan dalam bakul..haha..

    ReplyDelete
  19. @aTy _faRed~:

    Arghhh..terbayang² gak nih. Tapi 4M dah memanggil²...owh tidak..

    ReplyDelete
  20. memangggg... kita pmpn dlm kepala bila cuti je itu yg kita fkir 4m tu lah..hihihi

    ReplyDelete
  21. dlm byk2 tu, aku suke tang lipat baju..aku pelik ramai org tak suke lipat baju tapi aku sukeeee..ko nak sub kat aku? meh aku buat, tapi upahnye selai RM30..hahahahah

    ReplyDelete
  22. keje x? kalo keje lagi la penat kan...

    salam merdeka :)

    ReplyDelete
  23. aduh...kalau tengok kain memang pening...dlm bilik banyak kain yg belum berlipat....letih rasanya...

    ReplyDelete
  24. rutin kita dikk huhu
    dah x leh lari ..
    kena hadap juga !

    ReplyDelete
  25. semuanya buat dkna makin malas nak buat huhuuu

    ReplyDelete
  26. iniler rutin keje kita kan....
    memang tak nak buat tapi kena buat gak...

    ReplyDelete
  27. skrg ni mesti dah berkilat kan kabinet tv tu :-)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page