Spontaneous Thursday # 16 - Redha dan Ikhlas????

Thursday, October 18, 2012


Sesungguhnya redha dan ikhlas itu amat payah, tapi bila meletakkan separuh keyakinan pada allah swt...pasti takkan ada kegusaran lagi.

Note:  Perkara yang sangat² rumit untuk dilakukan. Bukan mudah nak memujuk hati supaya redha dan ikhlas atas apa yang berlaku. Hanya yang pernah merasai jer yang tahu betapa perit nak menghadapinya. Balasan Allah itu pasti. Kalau bukan didunia...diakhirat nanti. 

You Might Also Like

17 comments

  1. as salam,

    kenapa tu yea fiza, btw betul kerana kita redha pasti ada keajaiban dari Allah..moga diberi kekuatan..insha Allah

    ReplyDelete
  2. camne pun terpaksa rela la jugak..

    ReplyDelete
  3. mendalam maksud kata² fiza ni ....

    ReplyDelete
  4. mmg bukan mudah, tapi cuba dulu...

    ReplyDelete
  5. betoi... kalau nak menuturnya mudah bila dah kena memang payah.. akakpun tengah belajar untuk redha....

    ReplyDelete
  6. tiap apa yg berlaku kena redha dan ikhlas sbb semuanya dah tertulis

    ReplyDelete
  7. sabar fiza, moga kepahitan ini dibalas kemanisan berpanjangan

    ReplyDelete
  8. memang susah.walaupun di mulut kata redha tapi dalam hati hanya tuhan je yang tahu

    ReplyDelete
  9. betul tu.. kalau kita redha.. hati pun tenang.. kan.. :)

    ReplyDelete
  10. redha dgn segala dugaan yg telah Tuhan bagi...

    ReplyDelete
  11. redha dgn segala dugaan yg telah Tuhan bagi...

    ReplyDelete
  12. Memang bukan mudah.. kena kuat dan tabah.Besar ganjarannya bagi orang2 yg sabar.

    ReplyDelete
  13. redha itu pasrah...
    ikhlas itu menyerah...

    ombak rindu :)

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive