Kata-kata Hikmah, Penawar Bagi Hati...

Friday, November 23, 2012


Moga Dapat direnungkan bersama kata-kata di bawah.

1) Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman. 

2) Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini. 

3) Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

4) Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

5) Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.

6) Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu. 

7) Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah. 

Note: TIba² ketandusan idea...arghhhhh...

You Might Also Like

17 comments

  1. nice sharing..
    senyum sikit..kot2 dapt idea..hihi

    ReplyDelete
  2. Kata2 yang indah dan baik untuk direnungkan. :)

    ReplyDelete
  3. Sy pun gila. Taip panjang2 pastu delete. Takde idea!

    ReplyDelete
  4. TERIMA KASIH DIATAS PERKONGSIAN INI..

    ReplyDelete
  5. as salam

    alhamdulillah, bagus jugak pesanan2 ni..utk motivasi diri..tq:)

    ReplyDelete
  6. kata2 indah dan memang untk renungan .. insyaallah dikk ;)

    ReplyDelete
  7. NICE SHARINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!
    SUKAAAA..
    ;)

    ReplyDelete
  8. fai pun xde idea nk menulis hari ni.. upload gambar nak taip sikit2 jer. hihi... sebab sejukkk kot.. kat sini hujan lebattt (>__<)

    ReplyDelete
  9. walau takde idea tp copypaste perkara dan info begini..ia ttp memberi manfaat...moga mendapat saham hasil perkongsian perkara yang memberi kebaikan mereka yg membacanya..teruskan sebar kebaikan..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive