Ya! Allah...Selamatkanlah PALESTINE!!!

Wednesday, November 21, 2012



"Ya Allah,selamatkanlah saudara seagama kami di Palestin dan bebaskanlah mereka dari cengkaman zionis laknatullah.....Ya Allah,berilah kekuatan kepada saudara mara kami serta satukanlah hati-hati pemimpin negara-negara Arab dan Negara Islam yang lain untuk membantu Palestin.....Hancurkanlah Zionis Laknatullah......Amin Ya Allah...."
 
"Ya Allah,Kau berilah kekuatan dan kesabaran kepada saudara kami di Gaza..Kau lontarkanlah didalam dada saudara kami keberanian Saidina Umar Al-Khatab,kehebatan Khalid Al-Walid dan kemenangan Salahuddin Al-Ayubi...Kau lontarkan ketakutan didada musuh kami sehingga mereka berlari katakutan... Amin Ya Allah..."

Terlalu hebat dugaan buat saudara² kita di sana. Tapi yang pasti...SYURGA menanti buat mereka. Ya! allah...sedihnya bila mengenangkan nasib mereka. Apalah sangat dugaan buat kita kalau nak di bandingkan dengan mereka di sana kan. Saya menangis...menangis tatkala melihat jenazah² para SYUHADA. Terutama sekali yang membabitkan kanak² dan bayi dengan kepala pecah, kaki hancur, mayat mereka bergelimpangan...allahuakhbar...Tak sanggup nak tengok gambar² yang di post kan especially kat wall FB. Tengok berita pon apatah lagi. Saya akan tukar chanel bila masuk berita tentang GAZA. Sampai Kimi tegur.."ibu...jangan lah tukar, kita nak tengok". "Alaaaa...ibu tak boleh tengok, nanti ibu nangis". "Tak per..ibu tutup lah mata". Tak tau nak jawab apa dah. Sambil tengok tu mulut dia mengomel..."Ibu...kesiannya, badan dia ada darah".."kenapa rumah dia kena bom?". Itulah anak², bermacam² soalannya. Ibu cuma kena sediakan jawapan yang betul ☺☺☺

Apa yang kita boleh buat? DOa...DOa...dan terus berdoa. Hulurkan sumbangan dan bantuan. BOIKOT juga boleh membantu. 

Note: Bersyukur dapat hidup di bumi yang aman damai ini...alhamdulillah...


You Might Also Like

17 komen

  1. c kakak pun tny saya semalam kenapa diorg kena bom. saya terkedu. saya xtau nak jawab apa. mmg sedih. let's pray for them!!

    ReplyDelete
  2. Boikot tak akan membantu sbb sifat teruja manusia ini bersifat musim. Doa itu senjata paling bagus. Apa yg terjadi itu ketentuan Tuhan. Sy pnh baca, kejadian ini takkan berakhir selagi Al-Aqsa tidak jth ke tgn zionis.

    ReplyDelete
  3. berdoa moga semuanya cepat2 berakhir...sayu sgt tgok anak2 kecil sebaya anak2 kita menjd mangsa...moga bidadari dan bidadara syurga nie berbahagia di alam Sana...

    ReplyDelete
  4. kita kat malaysia tak dapat makan 8 jam dah bising..

    ReplyDelete
  5. **Semoga Allah Lindungi Merka disana Amin (PRAYING)

    ReplyDelete
  6. AMIN.. AMIN YA ALLAH.. MOGA DOA INI DIPERKENANKAN ALLAH..

    ReplyDelete
  7. Semoga ALLAH lindungi mereka...Amin...

    ReplyDelete
  8. amin

    sebab tu tak sanggup tgk tv skrg ni, kesian tgk budak2 kecik jadi mangsa

    ReplyDelete
  9. sama2 kita doakan ye fiza

    ReplyDelete
  10. Eiqa pun jadi sebak bila nak makan hari tu, teringat dorang yg dekat Gaza tu. Sedih sangat sangat. Betul yang pasti SYURGA buat mereka.

    ReplyDelete
  11. salam fiza..memang sedih melihat saudara islam kita di sana..doa kita semoga mereka dilindungi oleh Allah swt..

    ReplyDelete
  12. insyaallah dikk .. kita berdoa ramai2 .. itu sahaja yg kita mampu lakukan ...

    ReplyDelete
  13. ayuh kita doakan mereka disana. cuma hati sayu bila melihat anak2 kecil dicederakan.

    ReplyDelete
  14. Hanya mampu berdoa utk keselamatan saudara2 kita di sana.. :-(

    **Jk sudi, jom support saya dlm Contest iPhone 5 Gadget Impian..

    1. Klik Entri Contest iPhone 5 Gadget Impian
    2. Klik butang G+1 (Google Plus)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page