ST # 17 - MANUSIA seperti SEBUAH BUKU...

Thursday, December 13, 2012


MANUSIA seperti SEBUAH BUKU..
MUKA DEPAN adalah TARIKH LAHIR..
MUKA BELAKANG adalah saat KEMATIAN..
TIAP-TIAP LEMBARAN adalah TIAP-TIAP HARI dlm KEHIDUPAN yg kita lakukan..
SEKALI TERTULIS, tidak akan boleh diubah semula..

TETAPI, seburuk manapun halaman sebelumnya, masih TERSEDIA halaman selanjutnya yg PUTIH dan BERSIH


Note: Dugaan yang tak berkesudahan. Semalam tayar keta pancit...dushhhhhh...

You Might Also Like

31 komen

  1. dugaan tanda Allah sayang sama kamu...

    ReplyDelete
  2. alahai tayar pulak pancit..sbr ye kak, hidup memg penuh dugaan

    ReplyDelete
  3. jap jap....







    st tu gapo? shortcut utk??

    ReplyDelete
  4. suka perumpamaan ni kak..nnt nk share yea...

    **btw thanx dgn entry penghargaan akak tu..dh baca mlm td :)

    ReplyDelete
  5. betul gak tu kak mcm buku kan...la siannya tayar keta pancit....sabar yer kak dugaan semua tu

    ReplyDelete
  6. Sabar ye Fiza.. Hidup ni memang akan sentiasa diuji..

    ReplyDelete
  7. Setiap dugaan mesti ada hikmahnya...:-)

    ReplyDelete
  8. sbr la yer..tiap dugaan yg kita dpt tu ade pahala disebaliknyer..insyaAllah..

    yg ptg caiyok2...jgn putus asa..hehhehe

    ReplyDelete
  9. nice. kulit buku bagai rupa dan wajah luaran. tidak menggambarkan dalamnya.

    ReplyDelete
  10. betul jugak kan...mcm satu buku. penuh mcm2 ceritaaa

    ReplyDelete
  11. TABAHLAH MENGHADAPI APA-APA DUGAAN..

    ReplyDelete
  12. dugaan betul kan fiza, Allah nak menduga hambanya

    ReplyDelete
  13. WAH..BLOG BERWAJAH BARU..LAME TAK DTG JENGUK....SORI..BIZI BANGET DEH...NI PUN MASIH DI OPIS..ORG LEN SUME TONTON BOLE..SOB3....;(

    ReplyDelete
  14. Really nice.. sy rasa sgt bermakna bla diri ibarat buku. Kalo blh xnk kotorkan halaman seterusnya. Will do the best yea.

    ReplyDelete
  15. macm-macam dugaan hidup..
    ada pahit ada manis..terpulangla kpd kita mengatasinya

    ReplyDelete
  16. Sedap2 membaca kata2 indah .. tersenyum sebab baca nota dear .. hihi .. hari gaji bakal tiba ..tu tayar mintak baru tu hihi

    ReplyDelete
  17. nice one. KA dtg baca lepas abis cuti2 mesia part one hehe

    ReplyDelete
  18. dugaan tanda allah sayang kita kan dik ;)

    ReplyDelete
  19. dugaan mengangkat darjat manusia..in shaa Allah

    ReplyDelete
  20. Thanks sharing.tazkirah bagus tuk diri..

    Alahai....takpe..dugaan tu..sabar ye

    ReplyDelete
  21. eh betul juga tu... kalau muka surat sebelumnya dah penuh... pindah muka surat baru yang bersih...

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page