La Tahzan!!!

Thursday, May 02, 2013



Kala hatimu sakit kerana beratnya ujian hidup, tentunya smbil menangis kita akan berkata ''Ya Allah, mengapa ini semua menimpaku? Katakanlah pada diri ''inilah cara Allah menjadikan kita kuat dan memberikan rahmat-Nya serta menunjukkan betapa sayang dan cintaNya Dia kepada kita. Karena dalam ujian itu DIA pun pasti sudah menyiapkan JALAN buatmu.

cinta selayaknya seperti seekor rama-rama...
semakin kau mengejarnya semakin jauh ia meninggalkanmu... 
Namun,biarkan rama-ramamu terbang bebas ke mana pun jua.. 
Siapa tahu suatu saat andai ia telah melihat rencah dunia
ia akan mengibarkan sayapnya ke arahmu...berlindung kepada mu daripada hujan dan panas..
dan melampiaskan keresahannya tentang perjalanan jauhnya.. 
dalam suatu pertemuan yang tak tersangkakan...
 Mungkin saja, bagimu rama-rama yang kau kejar itu adalah segalanya,.
 Namun mungkin saja dia juga bukanlah rama-rama yang diperuntukkan Allah untukmu..
 Dan mungkin saja, rama-rama liar yang berkeliaran di luar sana adalah takdir yang diciptakan untukmu...


Note:  Mood ke laut wei.



You Might Also Like

18 komen

  1. salam..
    ha itu dia bila hot mama penyanyagng berkata2 mahu jenih cik suri yg jawab ni hee..

    jap..apa sahaja kita jalani jgn asal berpatha kebelakang sudadlah :)

    ReplyDelete
  2. menarik kisah ni..
    hakikatnya dunia ni macam bangkai tapi manusia sering mengagung2kan kehidupan dunia,wallahualam

    ReplyDelete
  3. Mood ke laut tu dah balik ke wei.. rama-rama dah tunggu niiii..

    ReplyDelete
  4. setuju dik ...
    same lah kiteee
    mood sebuk .. letih huhuh

    ReplyDelete
  5. thanx sharing
    kdg2 bila sedih2,duk bc2 ilmu gni..rasa motivasinya kan.

    ReplyDelete
  6. hmmm mood ke laut sebab tak sabar nk cuti ye? selamat hari pekerja fiza!!

    ReplyDelete
  7. pepun nice sharing... peringatan jugak untuk ayu

    ReplyDelete
  8. kata kata yg indah penuh bermakna...suka bacanye fiza..

    ReplyDelete
  9. salam ...:) aik nape mood ke laut tu..huhuhu

    ReplyDelete
  10. betul tu sis.. suka ayat2 indah tu. Mohon share :)

    ReplyDelete
  11. Sukanya kata-kata itu Fiza....sangat puitis sangat memotivasikan diri....

    ReplyDelete
  12. Mana tahu rama-rama itu akan melahirkan generasinya yg lebih indah. Tanpa sedar lebih banyak rama-rama menghiasi taman depan mata.. sabarlah.

    ReplyDelete
  13. amboi pagi2 dah rama2 yerk... fiza dulu sekolah arab ker??? agak2jer ni..

    ReplyDelete
  14. tq, very gd sharing ni !

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page