Teriknya...

Friday, April 19, 2013



Lately cuaca ada lah sangat panas. Panas berbahang dan terik sangat. Walaupon dah pukul 7.00 petang, cuaca masih lagi terik. Aircond kereta lagi lah. Kalau sebelum ni buka satu pon dah sejuk. Tapi skang ni kena up lagi baru rasa sejuk. Penangan cuaca panas kat luar tu kan. Jadinya...minyak pon cepat menyala dengan jayanya. 

Tidur malam pon tak terasa kipas dah. Panas hati jer rasa sebab tido tak lena...panas lah. Nak bukak sliding door...mengundang nyamuk lah pulak. Kalau dapat kipas yang besar gila tu...best kan. Skang kan trend kipas besar. Ni yang rasa macam nak pasang aircond kat umah. 

Tu baru rasa panas didunia, belum rasa panas api neraka lagi. Ya! allah...tak terbayang tahap kepanasannya tu kan. 

Note: Nak kluar lunch pon rasa malas sebab panas. Tapi aku tak boleh tak makan, nanti perut berdondang sayang. 

You Might Also Like

23 komen

  1. kalau anum comfirm sakit kepala nie

    ReplyDelete
  2. mmg cuaca panas sgt,ni sekarang 1 family sume tak sihat batuk selsema,malam sampai anak tido tak pakai baju..hehe

    ReplyDelete
  3. mmg betul2 panas skg ni..anak2 tido mlm pakai diapers je..tu pun berpeluh2 jgk..

    ReplyDelete
  4. Betul, musim panas ni mulalah meroyan nak ekon satu umah, tak tahan

    ReplyDelete
  5. Mmg panas pun cuaca skrg nie, nsb baik da tapau siap2 utk lunch jd xperlu berpanas nnt.. :D

    ReplyDelete
  6. betul tu.. panas ni kalau tak salah hari tu dengar info dia bagi tau peralihan arah angin monsun.. so sampai awal bulan 5.. jadi harap2 lepas ni cuaca kembali stabil..

    ReplyDelete
  7. betul...mlm tadi nak tido siap bukak tingkap lagi.... panas betul.......

    ReplyDelete
  8. eh, jangan tak makan..pi makan lekas :)

    ReplyDelete
  9. Kat sini pun sama, siang bukan main panas tapi malam ujan mencurah2...tu sebab budak2 pun cepat sakit sebab cuaca tak menentu...huhu

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum fiza....cuaca skg ni mmg panas kekadang asyik nak mandi saja...:)

    ReplyDelete
  11. mmg musim panas skrg ni kan fiza, kalau hjujan pulak lebat dengan kilat dan angin kuat, skrg ni balik umah je on aircond jek, haishhh

    ReplyDelete
  12. Pasang aje aircond di rumah Fiza. Sekarang dah banyak yg murah-murah...

    ReplyDelete
  13. yelah dik ... tapi mlm tadi di ktn ribut kuat , lebat ujan sampai habis semua bendera2 di pacak sekitar kawasan kampung akak ..
    sedih lak ..

    ReplyDelete
  14. Mmg panaslah cuaca skg i. Mlm2 bahang. Umah takde ekon, lagi le terasa seksanya. uwaaaaaaaaa!

    ReplyDelete
  15. i kat umah hari2 pasang ekon.

    ReplyDelete
  16. cuaca mmg terik lah skang ni

    ReplyDelete
  17. betul tu.. skrg panas terlampau. msk kereta nk kuar lunch msti rasa bahang

    ReplyDelete
  18. panas2...mau pening kepala kalu dok lama2.....

    ReplyDelete
  19. memang tak tahan panas sekarang ni.. buka aircond kalau kat pejabat tu pun nak kena kuat..

    *saya tambahkan skit duit tabung.. :)

    ReplyDelete
  20. hehe.betul.. rasanya nak pindah kampung..tak rasa bahang..rumah kayu..hhoho ..sejuk ja..

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page