Renungan Ramadhan!!!

Thursday, July 11, 2013



Speechless. Terkesan di hati dengan persoalan di atas. Kita di bumi Malaysia ni bersyukur sebab kaya dengan makanan sampai dah tak tau nak makan kat mana. Dan juga selalu berlebihan dalam membeli makanan sampai tak habis makan. Kesudahannya...ke tong sampah juga. Sedangkan mereka? Bukan bulan puasa pon terpaksa menahan diri dari lapar sebab tak ber makanan. Ya! allah...sedihnya.

Note: Bersederhanalah dalam berbuka puasa. Peringatan buat diri sendiri juga ni.




You Might Also Like

18 komen

  1. Betui tu fiza..bli cukup2 tuk mkn sdah..jgn membazir

    ReplyDelete
  2. Kita di Malaysia bumi bertuah ini sentiasa cukup segalanya.. jangan membazir, berpada-padalah..

    ReplyDelete
  3. Peringatan bersama ni...jangan membazir terutamanya semasa berbuka..

    ReplyDelete
  4. sedih dan bagi kita sentiasa bersyukur dengan apa yang kita dapat

    ReplyDelete
  5. semoga bersederhana dalam apa jua yg kita lakukan, doa kita semoga saudara seislam kita dilindungi Allah

    ReplyDelete
  6. peringatan buat diri sendir..sedih bila baca..

    ReplyDelete
  7. Sedihnya :(
    Alhamdulilah bersyukur dengan nikmat Allah..

    ReplyDelete
  8. gd sharing ni tq fiza !

    ReplyDelete
  9. Elakkan pembaziran, bersederhana dan mensyukuri nikmat yg Allah kurniakan..

    ReplyDelete
  10. as salam
    kita pulak terlebih2 dalam berbuka dan bersahur...

    cukup terkesan

    ReplyDelete
  11. Ya Allah...sayu baca.....

    iyeerr...bersedehana lah kite semua yang diberi Allah rezki yang melimpah ruah...

    ReplyDelete
  12. bila tgk makanan kita terhidang depan meja,syukur kan negara aman damai,kita berkemampuan...

    hanya allah yang mampu membalas segala pengorbanan umat islam yang sengsara di negara2 lain.. =) pahala mereka jauh lagi besar agaknya dari kita yang nikmat penuh ni.

    ReplyDelete
  13. T_T

    Kalau kat FB mesti saya dah share

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page