Zespri's 14-day Scoop of Amazing Challenge: DAY 1

Thursday, September 05, 2013


LEBIH SEDAP DIMAKAN BEGITU SAJA

Kami dan kiwi memang tak dapat di pisahkan...cewahhhh...sebab ianya kegemaran kami anak beranak. Bila di beri peluang untuk menyahut cabaran ni. Memang saya tak teragak² untuk menerimanya. Rasa tak sabar sebab banyak menu yang bermain² di minda ni.

Ok...saya nak bercerita serba sedikit tentang sejarah Zespri ®. Zespri ® adalah pengeluar utama kiwi New Zealand ke sseluruh dunia. Zespri ® International Limited adalah pemasar terbesar di dunia buah kiwi, menjual buah kiwi di lebih daripada 60 buah negara. Jenama Zespri ® menetapkan tanda aras bagi kecemerlangan dijamin dan buah kiwi semulajadi lazat.

Untuk cabaran ni. Saya di beri 2 jenis buah kiwi jenama Zespri ®. Zespri® Green Kiwifruit dan juga Zespri® SunGold Kiwifruit.

Anak² menikmati kesedapan buah Zespri® Kiwifruit

Zespri® Green Kiwifruit, ianya mempunyai kombinasi rasa manis dan masam. Rasanya lebih asli dan menyegarkan gitew. Berbentuk bujur dengan kulit kabur. Untuk Zespri® SunGold Kiwifruit, ianya berwarna kuning keemasan, sedikit jiucy dan yang menarik, buah kiwi ini lebih besar dengan tekstur yang halus di dalam kulit yang licin. Memang kedua² perisa Zespri® Kiwifruit ini adalah sangat sedap.


Terpulang pada anda nak makan macam mana. Cara makan pon nak ajar ker...hehehe...gurau jer. Ada sudu khas di sediakan. Senang jer pakai sudu ni. 

Ada tips yang saya nak kongsikan dengan anda. Kalau anda beli buah kiwi dan ianya masih keras atau belum masak sepenuhnya, Zespri ® Kiwi Hijau boleh masak lebih cepat dengan menyimpannya dengan epal atau pisang dalam beg dan meletakkan ia pada suhu bilik untuk beberapa hari. ini kerana gas yang terhasil pada epal dan pisang itu akan membantu mempercepatkan lagi proses kematangan buah kiwi.

Nantikan Zespri's 14-day Scoop of Amazing Challenge yang seterusnya. Ada resipi menarik berasaskan kiwi menanti anda. Saya juga akan kongsikan khasiat² yang terdapat dalam Zespri® Green Kiwifruit dan Zespri® SunGold Kiwifruit. Ini baru 1st day. Ada 13 hari lagi. Jangan lupa ikuti cabaran saya ini di:


Jangan lupa juga layari website http://www.zespri.com.my untuk maklumat lanjut

Note: Wish me luck uols ☺


You Might Also Like

12 komen

  1. Best of luck to u, best ler challenge benda sedap lagu ni.

    ReplyDelete
  2. Gud lux! Kiwi mmg sedap
    Feveret gak nih :)

    ReplyDelete
  3. good luck fiza..
    sedapnya kiwi kuning, manish :)

    ReplyDelete
  4. owhh ada cabaran yer.. mcm menarik jer.. nak cuba ni

    ReplyDelete
  5. gitu juga akakni.. memang sedap bebeno.. tapi mahal gakkan...

    ReplyDelete
  6. wah..suka ye makan kiwi..tp mmg good for health pun kan..

    ReplyDelete
  7. Ni macam pertandingan ke ape ni Fiza? Hehe.. Taktau pape pun pasal ni.. Hehe..

    ReplyDelete
  8. salam k.fiza..

    oo..ade cara nk buat buah kiwi cpt masak ye..?
    hmm.. lama tak mkn buah kiwi.. rase nk g cari2 nnti.. ;)

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive