Pulut Mangga Terbaik!!!

Wednesday, November 27, 2013



Inilah heavennya klo gi pasar malam kan. Boleh gantung kuali kat umah. Alasan malas masak kennn...ahaks...Macam2 jenis makanan ada. Duit pon laju jer mengalir sebab macam2 nak beli. Menternak lemak kekdahnya. Bila anak tak habis makan, si ibu ni lah yang tukang perabis. DBKL kennn.


Kalau gi pasar malam kat seksyen 7, Bangi ni, selalunya beli nasi kerabu/nasi dagang. Memang sedap dan murah. Si dia plak selalu kirim Lele Penyet. Harga RM 4.50 ko..murah kan. Anak bujang tu plak nak Char Kuey Teow, sedap pulok tu. Kekadang beli nasi lemak. Sedap juga. Pendek kata semua makanan kat pasar malam seksyen 7, bangi ni sedap2. Kebetulan ada plak org jual pulut mangga dan ada orang tu tak pernah lagi makan pulut mangga ko. Kesian kan orang tu :-)



Google pic


Kasi close up sket. Aku ni pandai makan jerlah, buatnya tak lulus lagi. Sebungkus pulut mangga RM5.00 dan penuh dengan mangga potong. Siap tanya tu macam mana nak makan. Sadis kan org tak pernah makan ni sampai cara mkn pon nak tanya...hehehe...


Owner ni siap cerita yg dia belajar buat pulut mangga kat thailand tau. Pulut tu pon import dari thailand. Rasanya....pergghhh...sedap wei. Pulut dia lembut jer. Bila campur plak dengan mangga dan santan...nikmatnya la haiii. Tak rugi beli. Memang sedap.


Note: Aarrgghhh...terbayang dah pulut mangga sedap ni. Tak per, esok ada pasar malam.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

24 comments

  1. Tak pernah juga makan pulut mangga ni... Masam ke?

    ReplyDelete
  2. TAK PERNAH PULAK SAYA MENCUBANYA..

    ReplyDelete
  3. yess..hari ni hari rabu maka tutup dapur gak..hahaha..pasar malam!~

    ReplyDelete
  4. Sy kan, tak pndi mkn pulut dgn mangga. Tapi teringin nak rasa. Tgk pic ni, mcm menarik je....

    ReplyDelete
  5. Feveret..sya pnh mkn yg kat kb kntan..mmg sgt sedap...sepinggan x cukup ni :)

    ReplyDelete
  6. Kalau pergi pasar malam memang macam2 nak di beli tuk makan..semua nampak menarik..duit berpuluh habes..kekadang siap beli macam2 ngan baju tidor..ngan tudung nyer..haaaa..jadi selalu tak nak ikut..asben jer pergi..beli ape yg dikirim jer...heheh

    ReplyDelete
  7. Mmg best, Tapi KA kurang minat pulut mangga ni.. done nuffnagx2 ye !

    ReplyDelete
  8. Sedap ke?? Tak pernah pun makan..nak cubalah nanti kalau terjumpa orang jual makanan ni.. :)

    ReplyDelete
  9. adoilah..sana sini pulut mangga..mana nak cari ni..teringin sangat ni

    ReplyDelete
  10. Fiza punya N3 betul-betul buat kakak teringin tau...

    ReplyDelete
  11. sedapnya.....tgh ngidam gak ni....aritu g kg baru nak cari pulut mangga, sekali habis lak.....huhu...

    ReplyDelete
  12. uiks! mesti sedap ni.. sbb pulut pun import dari Thailand... adoi! lapar nengok nya..;)

    ReplyDelete
  13. kalo kena mangga manis sedap la. kalo dpt mangga masam terus potong. pulut durian pon sedap.

    ReplyDelete
  14. Pulut mangga...?tak pernah makan lg...pulut durian adalah..kalau serawa macang tu pernah dgr tp x tau mcmana rupanya.....

    ReplyDelete
  15. I ada dah bahan2 pulut pun duk ada lagi lebihan pulut durian itu hari.. so I tak jelessss ok. Hehehe

    ReplyDelete
  16. sedapnya pulut mangga, ni klu makan mmg tak toleh kiri kanan dah

    ReplyDelete
  17. oh sedapnya...kat kg kecik2 dulu selalu arwah mak buat

    ReplyDelete
  18. xpernah lagi mkn pulut mangga.. ni yg tiba2 rasa nak makan ni

    ReplyDelete
  19. Mieza pun tak pernah makan pulut mangga ni.. Macam sedap jer.. Kat sini tak pernah jumpa la plak.. huhu..
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive