Salam Maal Hijrah 1435H/2014│Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun

Monday, November 04, 2013



Tinggal beberapa jam jer lagi kita akan memasuki fasa baru. Fasa di mana tahun baru islam akan membuka tirainya yang baru *ceewaaahhhh ayat haku. Bulan Muharram, bulan pertama dalam kalender Islam yang hadir saban tahun disambut oleh umat Islam sebagai tanda kecintaan kita terhadap Islam. Selamat Tahun Baru Hijrah. Selamat tinggal 1434 Hijrah dan selamat datang 1435 Hijrah. Masih mengekalkan tema 'Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah'

Salam Maal Hijrah buat semua umat islam diseluruh dunia. Marilah kita sama² menghayati erti hijrah itu sendiri. Semoga kita dapat memperbaiki diri kita daripada baik kepada yang lebih baik. Dan semoga kita semua sentiasa di bawah Lindungan dan RahmatNYA...di ampuni segala dosa² kita yang lalu. Semoga di kuatkan iman kita untuk menempuh hari² yang mendatang yang penuh dengan cabaran.



Note: Jom kita audit diri kita. Sudah berpuas hatikah dengan prestasi amal ibadah kita untuk tahun ni? 



You Might Also Like

21 comments

  1. Salam Maal Hijrah Fiza....semog kita memperbaiki segala kekurangan dan kelemahan di tahun baru ini.

    ReplyDelete
  2. ramai yang lupa tahun baru islam.. sama-sama audit diri

    ReplyDelete
  3. Salam Maal Hijrah Fiza.. apa azam tahun baru ni :)
    InshaAllah.. semoga kita semua jadi yang terbaik untuk tahun baru ni yer.. :)

    ReplyDelete
  4. Kata-kata Fiza yg last tu terus bt bulu roma sy meremang. takutnya. Ckp ke? Tak ckp. Masih byk hutang yg belum langsai. Boleh langsai ke? Arghh!

    ReplyDelete
  5. Salam Maal Hijrah ;)
    Moga dengan tahun baru,kita lebih elok dari tahun2 sebelumnya

    ReplyDelete
  6. Zaman yang tak menentu macam sekarang ni, elok kita perlengkapkan diri kita dengan doa supaya dapat menguatkan diri dan melindungi diri kita dari sebarang pancaroba hidup zaman moden ini.

    ReplyDelete
  7. salam k.fiza..

    salam maal hijrah jgk buat akak sekeluarga..
    semoga tahun baru kali ni kita dapat 'lebih' mmperbaiki diri :)

    ReplyDelete
  8. semoga ibadah kita lebih baik dari sebelumnya insha allah

    ReplyDelete
  9. Trm kasih atas info diberi sis .. umi pun nak mengucapkan selamat menyambut maal hijrah ..semoga kedatangan tahun baru ini memberi ruang untuk kita menjadi dengan lebih baru

    ReplyDelete
  10. Selamat Tahun Baru jugak utk Fiza...

    ReplyDelete
  11. Salam Masl Hijrah buat semua umat Islam. Berhijrahlah ke arah kebaikan.

    ReplyDelete
  12. Salam Maal Hijrah.. semoga bersama kita semua beroleh kebaikan & keberkatan.. aamiin :)

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive