Bestnya BALIK KAMPUNG!!!

Monday, December 02, 2013

Tapi bukan Kampung Pandan, KL. Tapi Kampung Gajah, Perak.



Baru sampai kampung. Selfie jap :-)


Teman balik kampung mak mertua semalam yob. Opah dah call, soh balik amik doyan. Doyan banyak kat kebun tu. Mak mertua & adik ipar pon ada, so amik dorang skali bawa balik gombak.


Bestnya dapat balik kampung smalam. Nak tido pon tak jadi tido sebab menikmati permandangan kampung yang nyaman dan indah. Tengok pokok2 buah kiri dan kanan jalan especially buah rambutan yang lebat dan bergayut2 tu. Ya! Allah...bestnya. Cuaca pon baik jer smalam.



Kenduri durian


Saat yang ditunggu2, mentedarah doyan uols. Siap ada pulut lagi tu. Dorang makan doyan ngan pulut macam tu jer. Tapi aku bedal durian jer smalam. Kenyang durian smalam. Puas makan.




Anak2 lah yang seronok. Kawasan lapang. Nampak jer ayam, dok kejar ayam. Si qhalif bukan main lagi dia. Budak tak pernah main pasir. Sekali dapat kawasan berpasir, bukan main excited lagi. Sian budak bandar ni kan...ahaksss...Aku biar jer lah. Biar dia explore. Janji tak masuk mulut. Main naik turun tangga...adoii...


Seronoknya kalau ada kampung. Untunglah uols yang masih ada kampung. Kampung ku kat N9 tu dah jadi semak samun. Dah lama tinggal. Tak tau bila nak bela balik tu.


Note: Chickenpox anak2 dah ok. Hari ni dah hantar nursery. Nasib tak nangis sebab dah lama tak gi nursery kan.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

22 comments

  1. Bestnya kg ada kebun durian hoi.. sebakul nampak makannya.. kehkeh
    btw, hana pun suka makan durian dengan pulut.

    ReplyDelete
  2. memang best...huhu...tp skrng ni kg amie dah takde lagi dah dusun sebab xde org yg jagakan..so nak makan kt kg pun kdg kena beli..hehe

    ReplyDelete
  3. suka tgk gamba fiza dngn anak..comel gitu..paling sweet tang senyum tu

    ReplyDelete
  4. BESTNYA DAPAT MAKAN DURIAN BANYAK-BANYAK.. BOLEH LE BUAT DURIAN CREPE.. :)

    ReplyDelete
  5. Johor pun musim tapi takde pokok sendiri. Kena beli.

    Sapa kate balik kmpg tak best? Mg dia gila. Hahahah!

    ReplyDelete
  6. wah seronk tp bab2 doyan ni KA x brp nak minat hehehe

    ReplyDelete
  7. bestnya musim doyan dah datang balik.. semalam kami pun makan pulut doyan... dapdapdap..

    alhamdulillah da baik chicken pox diorang..

    ReplyDelete
  8. seonoknya balik kg makan doyan..

    ReplyDelete
  9. wahh da musim duyan erh sane.best nyeee

    ReplyDelete
  10. Seronoknyer balik kampunggg pesta doyan lagi ha, I is jeles ok. Hahaha mmg untung orang yg ada kampung, dan dapat balik kampung. Huhuhu.

    ReplyDelete
  11. dah dekat beno dengan kampung teman tu yong... teman kat bote ajer..
    akak pun dah tak sabo nak balik kampung ni... next week cuti panjang nak bagi anak bandar duk kampung....

    ReplyDelete
  12. Baru ni baru balik kampung kat Teluk Intan. Sempat la membaham durian 2,3 round.. Sampai pecah2 mulut kepanasan makan doyan banyak sgt.. Ahaks. =)
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah lega kan anak2 dh sihat, amboih sedapnya pekena deroyan

    ReplyDelete
  14. wah bestnya balik mkn doyan./..

    churp2

    ReplyDelete
  15. tengah musim derian..bestnya fiza ;)

    ReplyDelete
  16. wah.. bestnya.. rindu juga nk blik kg.. huhu

    ReplyDelete
  17. wahhh.. durian.. bestnya melantak durian lagi2 ujan ni..

    ReplyDelete
  18. Yang bestnya dapat makan durian tak hengat duniakan Fiza hehe.....
    Kat kampung memang best sebab luas!

    ReplyDelete
  19. Alhamdulilah saya masih ada kampung. boleh la Fateh Uwais merasa panjat pokok nanti hihihi

    ReplyDelete
  20. alhamdulillah.
    byk tu doyan .sib baik sy bukan pemint doyan hihi

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive