Package...Demam, Batuk & Selsema

Thursday, January 09, 2014



Pheewwww...lewat masuk office hari ni. Bawa qhalif yang soleh ni gi klinik. Malam tadi tak nyenyak tidurnya gara2 hidung tersumbat. Dah lama anak bujang tecik ni tak demam. Demam kali ni siap package...batuk dan selsema.


Mata aku pon dah macam mata panda. Lately tak cukup tido. Qhalif kalau tak sihat memang asyik mengempeng jer. Tido pon tak lena. Kejap2 bangun...kejap2 bangun. Tak per lah anak, demi mu yang tak sihat ibu sanggup berjaga malam.


Anak tak sihat nak masuk hari ketiga baru nak bawa gi klinik khennn. Klo blh aku tak nak bagi ubat sangat. Biar dia bina imune system dia sendiri. Si qhalif ni start mlm jer badan dia dedar.Tapi bila start selsema & batuk, bawa jugalah. Takkan nak hantar anak dgn hingus meleleh & batuk2. Nursery dah pesan klo anak tak sihat sila bekal kan ubat.


Tapi kan, aku tak confident nak bagi ubat batuk kat qhalif. Pesan kat pengasuh tadi pon bagi ubat demam & selsema. Sebab ubat batuk dia kaler hitam. 1st time kot aku tgk dr bagi ubat batuk kaler hitam ni utk budak bawah 2 tahuh.


Note: Iman qhalif, get well soon my dear son. Demam nak besar agaknya.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

20 comments

  1. Alahai siannya.,musim kot kan..moga cepat sembuh hendaknya,

    ReplyDelete
  2. selalunya gitulah akan jadi penyakit tiga serangkai...cpt sembuh ye dik

    ReplyDelete
  3. semuga qalif cepat sembuh... akk pon xsuka sgt anak makan ubat...

    ReplyDelete
  4. alahai siannya...moga iman qhalif cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  5. Fiza bawak gi klinik biasa ke yg dpt ubat batuk itam tu? Kalo klinik biasa mmg akan bagi ubat ikut suka je. Kalo klinik kanak2 mungkin lain skit ubatnya. Makcik doakan Qhaliff cepat sihat ye...

    ReplyDelete
  6. Semoga Qhalif cepat sembuhnya. Memang susah hati emak dan tak lena tidur kalau anak-anak ni sakit.

    ReplyDelete
  7. cepat baik ye sayang...

    sian dia...

    ReplyDelete
  8. InshaAllah.. dengan semangat ibu yang kuat jaga Qhalif semoga Qhalif pun kuat semangat untuk baik yer sayang.. :)

    ReplyDelete
  9. Ala sian dia.. tengah musim ke sekrang nie...

    ReplyDelete
  10. ololo qhalif tak sihat yek...sekarang ni musim kot anak2 saya minggu ni baru baik..selsema ngan batuk...moga qhalif cepat sembuh yek

    ReplyDelete
  11. get well soon iman..sy plk rasa ssh hati bila bdk sakit, terus terbayang aniq..

    ReplyDelete
  12. get well soon iman..sy plk rasa ssh hati bila bdk sakit, terus terbayang aniq..

    ReplyDelete
  13. in shaa Allah.
    smoga qalif cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  14. mmg ada pun kala itam.selalu anak betul2 batok baru bagi makan ubat.kalau batuk skit ok lagi.tpi klau besok sekolah kesian nk bgi slu bagi sikit jer hee...semoga anak cepat sembuh.mama sabar sllu ya.doa tau utk anak skli heee

    ReplyDelete
  15. SEMOGA CEPAT SEMBUH.. MEMANG DAH MUSIM AGAKNYA..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive