PEREMPUAN..Di UJI Di Dunia | LELAKI..Diberi KEMUDAHAN Di Dunia

Thursday, January 16, 2014


Salam pagi Khamis uols. Di mulakan pagi ni dengan Tazkirah untuk renungan kita bersama.


PEREMPUAN DI UJI DI DUNIA

Kena pakai TUDUNG
Kena pakai STOKIN
Kena TUTUP AURAT dengan SEMPURNA
Kena banyak FITNAH
Kena TAAT perintah SUAMI
Kena menjaga MARUAH DIRI
Tak boleh BERLEBIHAN dalam BERHIAS
Di AKHIRAT...
SABAR + REDHA = IN SHAA ALLAH SYURGA menanti

LELAKI DIBERI KEMUDAHAN DI DUNIA

Tidak payah pakai TUDUNG
Tidak payah pakai STOKIN
AURAT senang di jaga
Tidak risau dengan FITNAH
MUDAH nak buat apa sahaja
Tapi di AKHIRAT...
Tanggung dosa DIRI SENSDIRI
Dosa ISTERI
Dosa ANAK²
Dosa TANGGUNGJAWAB yang tidak dibuat
Dosa tidak beri NAFKAH
Dosa tidak menjaga PANDANGAN
Dosa ADIK²
Dosa sesama MANUSIA
Dosa tidak SOLAT
SABAR + REDHA belum cukup kerana LELAKI akan di tanya TANGGUNGJAWAB mereka di BUAT atau TIDAK di DUNIA 

Renung² kan lah wahai WANITA/ISTERI dan LELAKI/SUAMI




You Might Also Like

30 comments

  1. macam2 kan dugaan idup nie
    cuma cara kita mengatasi ujian itu

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing ... mohon copy paste ...

    ReplyDelete
  3. sama² laa kita mjaga tanggungjawab kita sebagai seorang isteri, seorang ibu & seorang anak...TQ fiza for this info..

    ReplyDelete
  4. berat betul tanggungjawab lelaki.. lagi2 bapa yang ada anak perempuan.. subhanaAllah

    ReplyDelete
  5. fiza.......trm kasih sharing...tersedar kejap..hehee..beruntung jdwanita...dunia ujian...disana keindahan mnanti...

    ReplyDelete
  6. Kena saling ingat-mengingati sesama lelaki dan wanita. Kalau sayang suami/isteri jaga dan buat yg disuruh jauhi yg dilarang...

    ReplyDelete
  7. assalamuaalaikum fiza...nice info...:)

    ReplyDelete
  8. Terima Kasih atas peringatan bersama ini.
    memang betol sangat2 kan~

    Moga kita sama2 dipermudahkan untuk jalani semua ujian ini. amin~

    ReplyDelete
  9. sayang suami kita..tolong dia dgn jd isteri yg taat pd Allah...

    ReplyDelete
  10. mostly masih ramai wanita yang tak tutup aurat,
    tak bertudung n dah bertudung tapi tak berstoking,
    tapi perkara ni kena slow2 untuk tegur dan berubah,
    bagus perkongsian ni fiza, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  11. Macam² ujian hidup ini. Semoga kita berjaya melepasi segalanya dengan hati yang ikhlas. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  12. Ya Allah! setiap dr kita di ciptakan dgn kelebihan & kekurangan masing2 kan Fiza.
    Tanggungjawab lelaki sbnrnya lbh berat.

    ReplyDelete
  13. ingatan utk kita semua ni, tq share yer

    ReplyDelete
  14. hidup penuh ujian...saat senang dan susah...ingat kepada Allah dan mendekatkan diri kepadaNya

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum.. Zam singgah ke mari dari Segmen Jom Naikkan Trafik Mak Dara sebelum ni.. Sorry lambat buat kunjungan balas. Jemput ke blog Zam ya

    ReplyDelete
  16. salam k.fiza
    huhu..terima kasih atas perkongsian..
    alhamdulillah..cma sendiri baru memakai stokin..
    jom sama2 tutp aurat :)

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah...terima kasih atas perkongsian nya..

    ReplyDelete
  18. Bertuahnya kita nie dilahirkan sebagai seorang pompuan kan..

    ReplyDelete
  19. Memasing saling diuji....tiada satu pun yg dapat bersenang lenang...

    ReplyDelete
  20. Semoga menjadi renungan & peringatan buat kita semua.. in shaa Allah...

    ReplyDelete
  21. a very very very very good reminder !!!

    ReplyDelete
  22. peringatan yg baik.. syukur dilahirkan sbgai perempuan. lepas ni kena byk2 bersabar. huhu

    ReplyDelete
  23. apa yang Allah tetapkan sememangnya terbaik utk kt semua

    ReplyDelete
  24. Rasanya laki2 lg kuat diuji di sana kelak

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive