Bila Dekat | Bertekak...Bila Jauh | Merindu

Monday, March 24, 2014

Apakah itu?...hehehe...Aku rindu ngan budak nih:

Abang yang rajin melayan karenah adik². Time baik macam ni lah. Cer kalau bergaduh? Fikir sendiri lah ☺

Iman Hakimi bin Husaini. Semalam dah selamat export dia kat kampung. Gombak jer pon. Saja umpan dia nak dok ngan atok tak? Sekali dia kata ok. Tu yang gi menghantar smalam. Boleh belajar dan buat kerja sekolah skali ngan Maksu and Makwong. Sebelum ni pernah hantar gak. Tapi tak sampai sminggu dah bad mood...nak balik. Kali ni tak tau macam mana lah plak.

Hasihhhhh...ibu dah bula rindu kat awak dah ni abam kimi. Baru satu malam tu. Kalau dekat asyik nak bertekak jer kan. Gaduh² manja gittew ngan anak. Ni bila dah tak der terasa rindu lah plak dengan mulut yang banyak bertanya sampai tak tau nak jawab apa dah. 

Macam mana erk orang boleh hantar anak kat kampung lama²? Tinggalkan anak kat kampung bagi parents jaga. Ko kat sini kerja macam biasa? Isshhhhhh...aku tak boleh lah berjauhan dengan anak. Satu malam ni pon dah merindu, ini kan plak berhari². Ada 4 hari lagi nih. Bertabahlah ibu.

Note: Lemah betul badan bila pekena air sejuk/air batu ni kan. Jarang sbenarnya minum air sejuk ni. Tapi sebab cuaca panas sangat. Tak menahan dibuatnya. Tak boleh diamalkan slalu.



You Might Also Like

28 komen

  1. kalau saya pun tak boleh sis berjauhan dengan anak. sebab tue bawak jugak duduk dgn saya kat sini

    tapi dorg yg lain tue terpaksa 'telan' la kot. mungkin faktor keselamatan anak tue diutamakan. yela kalau duduk tempat yg takde pengasuh baik. baik tinggalkan ank kt kg. lebih selamat walaupun berat dugaanya. mungkin la kot kan.

    ReplyDelete
  2. ..sy, apa lg mamaD , jarang nk ofer anak2 utk berjauhan ketika musim cuti sekolah ditinggal kat kampung dgn atuk/opah depa.. . Tak ada daya kami untuk berbuat demikian...tapi tak salah untuk merapatkan hubungan kekeluargaan. masing2 dgn alasan tersendiri..

    ReplyDelete
  3. Salam ukhuwah fiza...

    Bila jauh memang rindu dgn keletah anak-anak ni... akak dulu hantar juga dorang balik kg tapi sekarang uwan dan atuk tak berapa sihat nak jaga mereka... so akak hantar mereka ke program cuti sekolah..

    Akak follow #1080 jemputlah ke blog kecil akak ye :)

    ReplyDelete
  4. Ibu mana yang tak sayang anak2. Walaupun tidak diucapkan tapi rindu tu pasti ada :) tambah2 kalau anak2 yang petah bercakap...mesti teringat kenakalan dia :)..

    ReplyDelete
  5. Saya pun tak sanggup, ni kalau jj kat sekolah I kat umah pun duk ngadap tingkap skodeng dia jer hari2, tak leh bayang la tinggalkan dia kat kampung.

    ReplyDelete
  6. Takpa.,..dekat aja Gombak tu...kalau rindu, kidnap jap bawak gi zoo negara jalan2...hahaha

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak fiza, bersabarlah tahan rindu dekat anak ye. hehehe

    ReplyDelete
  8. mmg biasalah gitulah fiza !

    ReplyDelete
  9. sy pun x tahan rindu berjauhan ngn anak...sb tu pantang pun angkut sekali adam tu walaupun asik bertekak je...hihi...

    ReplyDelete
  10. Mmg fiza. Takyah hantar semalaman la. Ni kat ofis pun tgh rindukan anak. Padahal baru berapa jam.

    ReplyDelete
  11. samalaaa... kalau tak bertemu muka macam ada je yg tak kena...rindu...

    ReplyDelete
  12. kita ada kawan yang lakik binik pi obersi belajar, pastu selamber tinggal anak dua orang kat mak. bukan 2-3 bulan. setahun kot! yang maknya dok merintih2 tak larat dah menjaga budak lasak dua orang tuh. haih.. tak rasa rindu ke dgn anak2.. tak paham ler.

    ReplyDelete
  13. Mmg slalunya mcm tu kan.. hehee... :D :D

    ReplyDelete
  14. samalah ngan saya pun kak. asal dekat je gaduh. hehehe

    ReplyDelete
  15. Kena ambik balik la anak tu
    Dia pun windu kat ibunya kot :)

    ReplyDelete
  16. SUNYILAH RUMAH YE...SINGSING LENGAN BAJULAH ATOKNYA...

    ReplyDelete
  17. sama la, kite pun x dpt nak bayangkan anta anak kt kg lama2
    igt dulu2, klu cuti skolah sebulan, sebulan la kami adikbradik dok kg huhu
    ada gak tanya zakwan nak dok kt kg tak
    mula2 dia jawab nak, pastu xnak sbb nak dok ngan mama huhu

    ReplyDelete
  18. betullah fiza klu dekat bercakar kan hahahah

    ReplyDelete
  19. blh telefon n sembang via video ... budak lagi suka balik kg , adventure ... heheheee

    ReplyDelete
  20. terbaca post ni teringat balik zaman kecik kecik dulu masa masih duduk serumah ngan adik adik. semua nya tak kene, macam anjing ngan kucing. menyampah tengok satu sama lain. tapi bila da dewasa ni, jarang berjumpa, rindu rindu.

    biasa la tu kak. sabo jer la. :)
    nanti bila saya ada anak saya sendiri, mungkin lebih memahami apa mesej yang disampaikan disini, dari perspektif seorang parent. hehe

    anyway, take care!

    ReplyDelete
  21. Farah pun samam mmg tak leh nk berenggang ngn anak.. rasa kosong kan kalau anak2 xdak..

    ReplyDelete
  22. Saya pun jenis tak boleh berenggang dgn anak2… Setakat ni belum pernah tinggal anak2 kat kampung… tak sanggup rasanya...

    ReplyDelete
  23. tak da pengalaman lagi
    kena amik la tu hihi

    ReplyDelete
  24. Salam k.fiza..
    hehe.. same lah dgn seri & faiz..
    hihi..
    dah besar buah hati k.fiza ni..

    ReplyDelete
  25. dulu smpi nak demam bdn mengenang anak kat kg.. dua tiga hari jew pun... hehe... thn lepas betul2 btabah sebab bpisah 3minggu tp ari2 call.. satu hari dua tiga kali call... kiki.. terpaksa bila terdesak takde org nak jaga... huhu

    ReplyDelete
  26. kelihatan rukun ya sob..
    salam kenal :)
    ditunggu kunjungan baliknya

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page