Ikan Kerisi masak Taucu

Saturday, March 15, 2014



Lauk lunch untuk tengah hari ni. Dah lama sangat tak masak taucu ni. Tetiba plak anak tekak ni mengidam nak makan. Gigih cari bahan2 petang smalam. Ingatkan nak masak malam smalam. Tapi dah keletihan melampau. Sampai taucu tu pon aku gi letak kat tempat beku sama ngan ikan..haha...jadinya, ini lah ikan kerisi masak taucu didalam kuali. Menari2 ngan cili hijau tu. Bawang dan kuah kasi lebih sebab anak2 suka lauk2 yang berkuah ni. Lawannya plak dengan:




Sambal tempe, my feveret food. Nak kulit cantik silalah makan tempe bebanyak. Ok...itu jer nak citer. Esok pagi nak buat nasi lemak plak.


Note: Alhamdulillah...jerebu tak der pagi ni. Macam magic bila tgk langit biru. Padahal malam tadi jerebu teruk.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

13 comments

  1. Dapnyer..mak ounyer feveret ni.iman kurg, tpii kalau kuahnya mesti kena byk.sebab xmkn ikan nya, tpi kuahnya je

    ReplyDelete
  2. sedapnya...makan ngn nasi panas2 sedap nih...

    ReplyDelete
  3. nak cikit. haa dah plan semua.. nasi lemak u.

    ReplyDelete
  4. Aku pun dah lama tak makan masakan yang ada taucu ni noks...tetiba cam nak pulak bila baca n3 ni....hehe

    ReplyDelete
  5. sedapnyee.. nk resepi? boleh anis try plak..heheh..

    ReplyDelete
  6. Ikan kerisi? Blurppp.

    Ikhlas,
    profhariz.com

    ReplyDelete
  7. mak aku pun fav taucu ikan kerisi..
    tapi anak dia tak makan lauk taucu.. pffffttt (poyo tak aku) hahahah
    aku suka mkn tempe kalau goreng... pergghh feeling mcm makan pizza jew.. hahaha

    ReplyDelete
  8. KA pun suka juga buat masak taucu ni kalau idea kering suka sgt tpi selalu tambah sikit santan buat penyedap !

    ReplyDelete
  9. alahai kak dh lama saya x buat taucu. stok xda samakat rumah ni. tp sy suka buat ikan tongkol.hihi.ikan kerisi saya kureng la.
    menarik je nengokcili hijau tu

    ReplyDelete
  10. Makan tempe kulit bleh jadi cantik ke? Serius ke? Mmg nak beli tempe byk2 la pasni. Sbb mmg suka pun tempe ni.

    ReplyDelete
  11. salam k.fiza..
    mk cma suka masak ikan kerisi dgn taucu..sedap2 tp tulang dieeee...gerunn^^
    ade tempe lgi tak..? nk sikiT :p

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive