Bila SEL² SEDANG BERHUBUNG | Part 3

Wednesday, April 09, 2014

Mari mewarna bersama²


Pastu tak sampai seminit dua, dah ada yang terjerit² berebut kaler. Adoiiiii...Si kakak ngan adik lah yang paling kecoh. Si abang jadi stress sebab nak kaler tak boleh bila masing² berebut kaler. Bila dah macam ni memang gamat lah satu rumah.  Lawak kekadang bila dorang bergaduh ni. 

Ingatkan bila dah sibukkan dorang dengan aktiviti macam ni tak der lah nak bergaduh kann. Boleh lah si ibu nak merehatkan minda sambil nak membaca dengan aman. Tapi hampagas...sekejapan jer senyapnya. Setiap minit...setiap saat dan setiap masa...tak sah kalau tak der yang menjerit. Kang ibu lari nanti baru tau. Lari tak jauh pon. Masuk bilik jewr...hahaha...

Uolss...ada tak petua macam mana nak bagi adik beradik ni berkasih sayang? Tak nak gaduh²? Kalau tak bergaduh langsung lagi bagus. Dah nasihatkan kekadang kejap jer jalannya. Esok² buat lagi...haishhhh...


Note: Kepala dah start ding deng dong. Dah 2 hari tak cukup tido. Iman Qhalif asal malam jer dedar badannya. 



You Might Also Like

32 comments

  1. takde tips nie nak bagi fiza...al-maklum la..hihihih...
    mungkin cari minat mereka yang sama..

    ReplyDelete
  2. sama sgt ngan anak2 akk... sekejap je ok nye...pastu...heheee

    ReplyDelete
  3. qausar baru baik demam. lega! baru sedap tido malam ku... :)

    ReplyDelete
  4. Takde petua sangat lah.. sebab anak2 zura pon keje bercakar jugak.
    cuma zura amik pendekatan puji sikakak. bila sentiasa di puji.. dia makin senang nak beralah dengan adik dia. kurang lah sikit kes bergadoh berebut barang. hehehehehe

    ReplyDelete
  5. hehe..
    takde kot petua sbb yg kat umah ni pun galak gak bergado
    tp gado2 dorg ni gado2 manja, cara dorg nak eratkan hubungan adekbradek sesama dorg..mak-mak je yg stress tak pasal2, haha! kite la tu :P

    klu adikbradek sampai ke beso gado tak bertegur tu mmg masalah tu...
    hee

    ReplyDelete
  6. bila dah berkumpul mmg mcm tue la jadinya akak..hehehe.. tak pe gaduh2 manja jer tue..=D

    ReplyDelete
  7. sama la anak dara dedar pulak bdn dia arini..

    ReplyDelete
  8. memanglah..sama mcm 3 hero kita...

    yg jadi mangsa abg la kan? sian kat abg

    ReplyDelete
  9. Biasa le kalau ada anak kecik... akak dah lepas tu semua

    ReplyDelete
  10. Nanti kalau dah dapat solution share ngan KN tau... KN ada 2 je anak yang tinggal... tapi tak pernah berbaik... agaknya sebab tak sama jantina kot ye?

    ReplyDelete
  11. Wah.. Syok je pakat dok stdy sama..

    ReplyDelete
  12. biasa dah gaduh2 manja ni sebab umur rapat2
    masih kecik2 lagi, comel je tengok dlam gambar nampak
    ok je meke ni..hehe :)

    ReplyDelete
  13. budak tgh nak membesar..mmg cam tu...sama mcm Iyyan dan Ayyil...mula² ok..kemudian ada la menjerit²..kemudian lari masuk bilik..hehhehehe

    ReplyDelete
  14. bagusnyer adik beradik ni hehehe... done nuffnang yer

    ReplyDelete
  15. sy pun suka sgt kalau deyol mcm ni selalu..harap2 gaduh manja time kecik2 ni je..harap dah beso close sgt nanti

    ReplyDelete
  16. dah nama pon anak anak kan.hihi.
    kdng kdng boleh jadi muzik tp kalau selalu boleh pening ibu.hihi

    ReplyDelete
  17. salam k.fiza..

    eheh.adik beradik..hasruslah kalo sehari tu tak de adengan gaduh2..
    nmpk sweet je diorg dok semeja mcm ni.. hihi..damai :)

    ReplyDelete
  18. ank sorng pun berebut nga mak nk update blog..

    ReplyDelete
  19. SAYA KALAU MENGADAP ANAK LELAKI BUAT KERJA SEKOLAH, MEMANG BUAT DALAM BILIK, TAK BERI ADIKNYA MASUK.. ADIKNYA MENGACAU SAJA..

    ReplyDelete
  20. Biasalah budak2 kan Fiza... kejap gaduh, kejap sayang.. InsyaAllah lama2 nti makin OK tu bila dah besor... Iman tak sihat lagi ye?? moga cepat lah beransur sihat...

    ReplyDelete
  21. Tak bergaduh tak mesra la namanya. Eh tapi kalau u dapat tips tu share ok, untuk persediaan I di hari muka muahahaha.

    ReplyDelete
  22. gaduh tue pun salah satu sel2 berhubung jugak ibu kihkihkih :p

    ReplyDelete
  23. sama je ngan bebudak ni pun fiza.. ada masa baik tu baik sangat sangat lah.. tapi bila gaduh tu geram kita dibuatnya.. gaduh tak semestinya tak elok.. mcm suami isteri.. salah faham bukan 100% tak bagus.. yg penting macam mana kita selesaikan supaya berbaik baik tu.. sikit demi sikit terapkan nilai kasih sayang adik beradik.. insya allah dah makin besar nanti diorang akan lagi faham..

    ReplyDelete
  24. Kalau stail kat sini, saya akan beri stiker bila anak2 behave… jadi secara automatik mereka akan jadi sebaik mungkin utk dapat sticker sbb dah terbiasa dgn sistem stiker kat sekolah :)
    Cer cuba, mana tahu jalan juga utk budak2 tu :)

    ReplyDelete
  25. bak kata wife saya, gaduh2 manja adik beradik itu,sebenarnya ialah pengikat kasih sayang :P

    ReplyDelete
  26. Biasalah yg dah besar kat rumah ni pun bergaduh jugak Fiza....dah terlebih berhubung tu hehe

    ReplyDelete
  27. Tak ada pengalaman jadi tak tau nak bagi petua... Sekarang ni memang tak suka...tapi bila semua dah besar2 nanti, mesti rindu pula saat2 begini...

    ReplyDelete
  28. malam semalam dah tak larat nak tegur dah... terjadilah adengan yang dikontrol selama ini... takder petua, cuma muhasabah diri semua ini mungkin kesalahan diri sendiri...

    ReplyDelete
  29. Budak2 mmg mcm tulah... sebenarnya itu melambangkan kemesraan mereka, cuma kita kenalah sabar menegur agar ia tak menjadi kebiasaan hingga dewasa nanti.. :)

    ReplyDelete
  30. ni yg bagus kalo ada abang dgn kakak. Si adik otometik akan ikut belajar. berebut tu takleh nak buat apa. Kan meriah skit bila ada jerit sana jerit sini. Kalo senyap kang mak dia jgk yg confuse.d

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive