ANAK Siapalah yang Terbaring ni!!!

Wednesday, August 13, 2014


Anak aku lettew...hehehe...Selamba jer ko kan dik. Sejak makin meningkat usia ni pangai pon sama naik kan. Dah pandai sentap skang ni. Si abang ngan kakak suka mengusik. Tapi si kakak yang paling over lah suka mengusik adik dia nih. Sampai terbaring lah. Aku ingat setakat nak duduk jer kat lantai tu. Sekali dibantainya baring skali. Pujuk² biasa tak jalan. Nak pujuk² manja gak...ppfftttt....

Ingatkan dah habis sentap. Sekali sampai depan rumah sentap lagi. Terbaring lagi kat lantai tu ha. Kalau duaplohpatjam nak sentap macam ni terbaring memang fengsan lah ibu ko nak pujuk dik. Tapi budak kalau sentap tak per. Nampak comel. Cer orang besar sentap? Buruk nya lah muka tu...ekekeke...Ikut sapalah suka sentap mentap ni dik...eerkkkk...Bukan ikut ibu dia tau *taknakmengakutu...hehehe...Tapi ibu tau awak ikut siapa. Meh tengok nih:


Abam Iman Hakimi satu ketika dulu. Haaaaa....kan dah cakap, bukan ikut ibu. Macam² perangai anak²  ni kan. Perangai yang adakalanya mencuitkan hati dan adakalanya rasa nak menyinga jer. Tapi sayang tetap sayang. Siapa yang tak sayang anak kan.

Note: Iman Qhalif dah tak takut kucing. Kucing takut dia...hahaha...Tapi si kakak masih tak boleh dekat ngan kucing. Nangis wei.



You Might Also Like

32 comments

  1. hehehe... anak sedara farah pun suka buat perangai macam ni akak.. kadang tue lagi teruk sampai guling kalau ada benda yg dia mintak tak dapat..sekali dgn kita pun naik #sentap

    ReplyDelete
  2. ank sy pn kalo x dpt ape dia nak guling2 la atas lantai hehe

    ReplyDelete
  3. Memang ada budak jenis macam ini bila merajuk aje dia akan baring..
    Otak berjalanlah tu Fiza..
    Mengharap ada yg memujuk..

    ReplyDelete
  4. Merajuk sampai baring2 ni payah juga kan... Kalau dibuatnya merajuk ditengah2 tempat awam..susah juga!

    ReplyDelete
  5. hehehe.. aisy pun ada perangai gini.. aritu dia meniarap kat daiso.. geram betul nengokkan..

    ReplyDelete
  6. ada keturunan rupanya baring sentap ini...hehehe

    ReplyDelete
  7. santai bebeno plak sampai terbaring gitu ye ustaz? hehe...pandai sentap dah dia ;)

    ReplyDelete
  8. Fiza.. tengs... tapi time mengandung ni la byk dugaannye..kerenah twin yg mcm2.. letih dibuatnya..kalo dpt melepek..mmg melepek jela... tapi kugagah jua harungi InshaAllah..

    ReplyDelete
  9. ur boy... kalo gado anak-anak lain mesti ngamuk2 guling2 kat lantai kan, same la twin.. geram sungguh... asyik la gado je, main kejap..elok kejap tak lame tu dengar nangis plak.. siap gigit2, genggam2 lagik, adoi..sabo je la...

    ReplyDelete
  10. cer kalau kita sentap terbaring macam tu
    alamat takde sape nak pujuk hikhik
    sama macam anak buah akak yg no 8 tu
    takleh tegur sikit terbaring, umur 2 thn :)

    ReplyDelete
  11. kenapa terbaring dh tuh..majuk nyeahhh...hehe..

    ReplyDelete
  12. serius qhaliff mmg boleh geng ngan izz..cukup suke la baring kat lantai..kat umah tak pe,...ni kat luar rumah...adoii..mmg sama sgt ni..lagi2 kalo merajuk..adoiii..bikin sungguh

    ReplyDelete
  13. hehe comelnya tapi kalau selalu buat mama dia pun Panas hati ya. hehe.. nak ubat tu bagi adik je ramai ramai..

    ReplyDelete
  14. ya allah dak demok ni..mama gigit kang baru tau...

    ReplyDelete
  15. anak2 yg kuat merajuk kenala pujuk...nanti kurang pula kasihsygnya...tp keletah yg sgt membhgiakan...

    ReplyDelete
  16. alahai.. meniarap pula dia yer :)

    ReplyDelete
  17. btl2 siapa xsyg anak..hehe ... comel je dia bt perangai mcm tu ek..anak siapalah tu kan?hikhik

    ReplyDelete
  18. hahhaha comey jer dia terbaring tu... ada sifu rupanya.. abang dah buat dulu ye :)

    ReplyDelete
  19. Samalah macam zarif kecik dulu...kalau sentap..mengamuk baling2 badan sendiri...hempas2 kepala sendiri...tak sayang badan...

    takot sangat...sekarang ni dah kurang sikit...tapi tetap cepat sentap..ntah ape2...kadang tak tau puncanyer...

    ReplyDelete
  20. hahah pandai ya terus baring nak tarik perhatian

    ReplyDelete
  21. ahahaha..sentap smpai macam ni si Iman Qhalif ni...makin cerdik kan.. yg abg kakak makin suka lah mengusik bila dia mcm ni ..

    ReplyDelete
  22. haahahah dasat betul sentap merajuk die ..... tapi same laa perangai mcm dayyan...rase geram jekkkk...lagi2 kalo kat depan2 org ramai buat peel gini heheheeh...

    fiza, kat umah lieya ni plak hubby ngan dayyan je suke cat...lieya , miamija penakot cat hahaahahaha.... boleh lari pecut kalo nampak cat dtg nak gesel2 haahahaha terukkan....tapi ikutkan mak lieya suke bela cat...penoh jek kat umah tu....tapi lieya plak boleh penakot....

    ReplyDelete
  23. adoilaaa... guling2 buat muka comel lak tu... ni yg geram nak picit2 ni.. hehhe

    ReplyDelete
  24. hehehe... hobi kot melekat kat lantai... mungkin dia rasa tenang kat situ... sejukk jer kan :D

    ReplyDelete
  25. Aduyaiiii.. punyalah landing tu.

    ReplyDelete
  26. hahaha.. 3 beradik 3 ragam.. suka baca

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive