#MH17 | Gambar yang paling Menyentuh Hati!!!

Friday, August 22, 2014

Dalam erti kata lain. Gambar yang membuatkan aku menitiskan air mata. Dan aku percaya sesiapa saja akan menangis bila tengok gambar² ni:

Anak kepada Allahyarhamah Mastura Mustaffa menangis di sisi jenazah ibunya. Allahu akhbar...Ya! allah. Speechless. Rindu seorang anak pada arwah ibunya. Kepulangan yang paling dinanti. Tapi hanya dapat di sambut sebagai jasad. 

Anak tunggal kepada Arwah Ahmad Hakimi Hanafi. Abderrahman yang baru berumur 9 bulan. Seakan mengerti apa yang berlaku di sekelilingnya. Tak menangis sepanjang majlis berlangsung.


Selamat kembali. Semoga kalian tenang di SANA


AL-FATIHAH

#Al-fatihah #MH17 #HariBerkabungMalaysia

Note: Gloomy day. Rakyat Malaysia bersatu dalam kesedihan. 


You Might Also Like

26 comments

  1. betul
    2 gambar tu betul2 buat air mata saya tumpah
    mgkin terkenangkan anak2 sendiri dirumah

    ReplyDelete
  2. sedih sgt hari ni.. nak senyum dan ketawa pun mcm dh tawar... alfatihah utk arwah tragedi MH17 yg beragama Islam...

    ReplyDelete
  3. sebak la fiza tgk gambar2. apatah lagi hari ni br baca blog kawan isteri hakimi tu. sebak yg amat.

    ReplyDelete
  4. ooo patut la td nmpk suami arwah mencelah ke saf hadapan sblm solat jenazah...
    sayunya...

    ReplyDelete
  5. semoga ahli keluarga kuat dan tabah menghadapi dugaan ini...:'(

    ReplyDelete
  6. memang berderai air mata tengok gambar ni... sedihnya... sabarlah wahai anak...

    ReplyDelete
  7. Astagfirullahal'Azimm... sebak dan tergenang airmata melihat dan membaca.. semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka untuk menghadapi ujian ini :(

    ReplyDelete
  8. SEDIH SEDIH....TAK TAU NK CKP MCMNE..TP MMG SEDIH..

    ReplyDelete
  9. semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh...

    ReplyDelete
  10. bersemadilah dengan aman...tenanglah kalian...

    ReplyDelete
  11. ya allah sedihnya fiza.. kat ofis tadi akak sempat tengok van jenazah mangsa mh17 di wangsa maju.. malah pengguna jalan raya pn berenti tepi menunjukkan hormat... sedih walau pun org tu kita tidak kenal

    ReplyDelete
  12. Tadi keje x dapat tengok live on tv.
    Mak kat rumah tgk n jd tukang cerita.
    Sedih dgr mak cerita.

    ReplyDelete
  13. Speechless saya.. sedih. Al Fatihah.. aamiin.

    ReplyDelete
  14. sedihkann ... pic nie banyak di FB ..
    x mampu dah nak luahkan

    ReplyDelete
  15. Sedih sgt tgk...al fatihah buat arwah ..

    ReplyDelete
  16. Al Fatihah buat mereka .....

    Sangat x sanggup melihat gambar anak2 kecil itu :'(

    ReplyDelete
  17. Betul tu... ;( sangat terkesan...

    ReplyDelete
  18. paling tersentuh bila tgk abderrahman.. huhuhu

    ReplyDelete
  19. Sedih...sebak semua ada...apa lagi bagi mereka yang pernah mengalami situasi yg sama...orang yang dikasihi keluar mencari nafkah depan mata...
    akhirnya pulang hanya jenazah...hancur hati ...remuk redam hanya Allah yang maha mengetahuinya..

    ReplyDelete
  20. setiap kali tgk..setiap kali sebak
    al-fatihah...

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive