Jeruk Mangga Asam Boi | Terjebak Jugak

Thursday, November 20, 2014

Aku ni bukanlah penggemar asam yang tegar. Tapi bila tengok jeruk asam boi yang dah jadi viral kat FB dan juga sana sini, rasa kecur ailio gak lah tengok. Sebab nak tau sedap sangat ker jeruk mangga asam boi tu, maka terhasillah sebalang JMAB.


Menjeruk mangga asam boi uolls malam tadi. Ni kali kedua buat. Kali pertama tu ingat nak up entry. Tapi aku terdelete plak gambar tu....cissss... Takkan nak pakai gambar orang lain kan. So...kita buat kali kedua dan amik gambar itu harus yerp. 

Tapi Jeruk Mangga Asam Boi ni aku tambah perasa tambahan dengan limau kasturi...perghhhh...mantop wei. Gula plak letak lebih sket. Tapi aku tak letak garam sebab asam boi tu dah masin. Kang daripada bebas darah tinggi tetiba misteri plak ada darah tinggi...hahaha...

Punyalah semalam aku letak cili api 6 batang. Anak² ngan #makbanyakanak pon dah tak sabar nak makan. Dasar tak menyabar tunggu pagi. Sekali anak dara complain...'Ibu...kenapa pedas ni'. Sampai mata² pon pedih sebab di gosoknya mata ngan tangan yang pegang JMAB. Alahaiii...sian lah pulok. Selfish betul ibu ko ni kan kak. Buat macam untuk sorang diri yang makan. Macam hilang ingatan plak yang anak² suka buah mangga...cisss...

Aku pon amik lah rasa, memang kepedasan. Memula makan tak der lah pedas macam tu. Mungkin dah meresap kot. Pedas dan pijar  jer rasa bibir. Sebagai ibu yang prihatin, aku bawak keluar suma cili² api tu. Jadilah JMAB yang tak pedas tapi masam, masin dan manis...hehehe...

Rasanya...Macam yang aku pernah cakap, orang kuat makan macam aku ni semuanya sedap. Jadinya memang sedap lah JMAB tu ☺

Note: Orang yg beli JMAB dok complain sebab dlm gambar nampak banyak. Tapi bila dah dapat...alahaiii...sekitnya. Memang lah sikit sebab mangga tu dah kecut.



You Might Also Like

24 comments

  1. hahah tang penting diri sendiri tu yer laaa.. jue buat pun letak cili lupa plak kat qebal n qeram.. sian diaorg.. hahahha

    ReplyDelete
  2. Walaupun dah jadi viral Okje sikit pun tak mo rasa FR hihi..... sebab mak kurnag suka benda masam masam ni...yg suka tentulah paknya...Tapi paknya bukan tau bab viral viral ni so diamkan ajelah hihi

    ReplyDelete
  3. sedapnya... kecur ayaq liur tgk n3 nie hihi... xjumpa2 lagi mangga hijau tapi dah rasa bos bwk kat opis,,, mmg mengancam :)

    ReplyDelete
  4. kecur ailio akak menengoknye..akak pun suka jeruk mangga asam boi nih

    ReplyDelete
  5. Anak suka ibu gembira.. Hehehe

    ReplyDelete
  6. Ish ish ibu ni. tak patut letak cili padi hehehe

    kalau tak letak rasanya tak sedap la kan....Saya pun terjebak dengan Jeruk asam boi ni.

    ReplyDelete
  7. Alahai,..akak setiap kali nampak jeruk ni akan tergoda!

    ReplyDelete
  8. mak buat tapi tak makan sebab tak suka pedas + masam... :)

    ReplyDelete
  9. sedap kan
    lagi pun nak buang pun senang
    ^_^

    ReplyDelete
  10. sedapnya fiza...terliuq dh ni...

    ReplyDelete
  11. JMAB yer nama glemer dia skang.. hahahaa woih boleh tahan u taruk cili, memang tka ingat anak ni hahahaha.

    ReplyDelete
  12. pedas sanagt baik makan dengan kuah rojak..heheh..saya biasa buat kalau 6 biji mangga tu guna 2 biiji je cili padi..pun pedas jugak..

    ReplyDelete
  13. Fiza..adouhai sedapnyerrrrrr ..Jeles kiter tau ..Jeles jeles

    ReplyDelete
  14. tak pernah rasa lagi jeruk ni..nanti nak buatlah..

    ReplyDelete
  15. Isteri saya buat hari tu.. saya tak minat sgt, tapi bila tengok tv banyak juga kunyah hehee.. :D

    ReplyDelete
  16. Ai pun terjebak jugak dengan jeruk mangga asam boi ni... siap buat jeruk jambu batu asam boi... buat pedas pulak tu.. tapi lagi pedas lagi sedap... meleleh airmata.. hihii

    ReplyDelete
  17. a'a mmg dok viral pun jerukmanggaasamboi nie..tapi farah tak berapa gemar la akak..=D

    ReplyDelete
  18. penfek kata buat sendiri lg puas hati dan berbaloi kan

    ReplyDelete
  19. Belum terliur lagi nak mencuba. I pun dah tak berapa suka asam-asam boi ni. Maklumlah dah kertu. Tak tahan masam. Kalau dulu boleh tertidur tengah makan asam boi berulam air Coke. Hebatkan zaman muda-muda I....

    ReplyDelete
  20. aku tak makan lagi sebab aku x suka benda masam

    ReplyDelete
  21. grrrrr...terliur rasanya:-):-)....

    ReplyDelete
  22. oo...mangga tu nanti jadi kecut ek...aduii kecur la ailio nengok gmbo JMAB ko niii

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive