Berjauhan dengan ANAK | Sanggup Ker??

Monday, December 22, 2014


Tu nak tanya. Uolls sanggup ker? Hehehehe...dah macam soalan cepuk cemas plak. Bisalah kan musin cuti sekolah nih. Memasing export anak balik kampung. Aku ni cuti sekolah dah nak sampai ke penghujungnya baru terhegeh² nak export anak kat kampung. Macam jauh jer kampung nya tu kan. Pada hal kat Rawang tu jer. 

Itu perancangan nya jer. Kekonon nak hantar Iman Hakimi kat umah nenek rawang. Nak bagi dia belajar hidup berjauhan dengan ibuabah ni dalam beberapa hari. Anak bujang ni memang tak nak. Tapi pujuk punya pujuk...nak pulak dia. Nenek pon dah tanya bila nak hantar. Tapi kannn...kannn...

Tetiba...ibuabah plak yang rasa berat sebenarnya nak berjauhan dengan anak bujang nih. Acaner tu...muahahaha...Anak dah ok. IbuAbah plak ko. Poyo jer ibuabah kimi ni tau. Siap nak packing baju dah semalam. Tapi rasa berat plak nak melepaskan si anak. Masa cuti skolah awal tahun haritu export kat gombak. [Bila Dekat | Bertekak...Bila Jauh | Merindu] Macam mana lah kalau masuk asrama nanti kan. 


Jawapanya memang kami tak sanggup nak berjauhan dengan anak² ni. Anak² lah penyeri kat umah tu. Even ada masanya ibu jadi tak berseri  dengan macam² karenah anak². Biasalah...zaman anak² dalam fasa nak membesar memang kena banyak bersabar ☺

Note: Persiapan persekolahan kimi dah hampir complete. Cuma qahirah this week mungkin registration tadika. Hantar kat PASTI jugak. 


You Might Also Like

26 comments

  1. Nani dulu masa zaman sekolah memang duduk kampung. sebab ibu belajar maktba lagi masa tu.sekarang dah duduk sendiri rindu nak balik rumah ibu dengan abah sokmo. heheh :)

    ReplyDelete
  2. sama macam mama abah sha ! anak dah besar pun tak sanggup berjauhan... kita kuar lama sikit dah calling2 bila nak balik... hihi

    ReplyDelete
  3. heheh.. masa Qebal balik kampung ritu pun dekat 2bulan memula sunyi.. tp adik dia ada.. tp sian plak tengok adik asyik duk pegang selimut abang dia jer.. huhuhuhu kalo bebudak ni jauh rindu la.. cer dekat gaduh macam perang dunia jer.. hahahha

    ReplyDelete
  4. huhuhuuhu...memang tak sanggup! biar lah bergaduh atau perang besar kt umah ngan anak2, tp itu lah saat2 manis yang nak dikenang nant....
    JOM SINGGAH SINI

    ReplyDelete
  5. mcm kami pulak, export si kakak je ke rumah nenek..nak anta tiga2 x sampai hati pulak sbb kesian kt mak yg dah semakin berusia tu. dpt anta sorg tu jadi la buat pelepas rindu

    ReplyDelete
  6. seriuss mmg xsanggup..ank2 pun sma kn..xnk jauh dr ibubapa wlaupun umh atok best...hihi

    ReplyDelete
  7. Dulu masa anak sorang memang dah latih.. sebab ada kerja luar bagai kursus la apa lah...walaupun jarang2 tapi memang dah biasa.. berjauhan dgn anak2.. tak kira anak 1 ke anak no 2 ke atau anak no 3 .. semuanya memang pernah kena tinggal... huhu sedih memang sedih tapi apakan daya.... ni cuti sekolah hantar anak sulung balik rumah tok abah... 3 minggu kat sana... sabtu lepas baru gi ambil. dan beli persiapan sekolah...

    ReplyDelete
  8. klu sy mmg xsanggup kak.. anta g bs pun rindu.. huhuhu

    ReplyDelete
  9. Hehe.. Kasih ibu ayah gitulah kan Fiza.. Mana sanggup nak berpisah & berjauhan ngn anak.. Macam tu lah jugak agaknya perasaan ibu bapa yg terpaksa berpisah & berjauhan ngan anak bila anak2 dah berkahwin kan? Huhu..
    RosmizaAliDotCom™

    ReplyDelete
  10. akak baru import 2 weeks ago... umah cam x bermaya... senyap semacam...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum fiza...yer la kalau tak pernah berpisah mmg akan terasa juga...tapi kalau atok dah menanya mmg x boleh nak buat apa kn...:)

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum puan,

    Siapa yang sanggup?Saya pernah sekali isteri pergi kursus di luar Perak, bawa anak. Saya bekerja jadi tak boleh ikut.

    3 hari 2 malam tak main dengan anak rasa rindu sangat.

    ReplyDelete
  13. Betullah Fiza.. rasanya memang tak sanggup tapi akan tiba masa kena hadapi juga.
    Kakak dah laluinya..

    ReplyDelete
  14. tu la kan kalo dah mak mak ni...mmg kalo nak anta jauh tu PK balik je kan

    ReplyDelete
  15. memang tak sanggup...tapi demi mengisi hari-hari cuti sekolah...hantar balik kampung..sana lagi ramai kawan... ema yang kakak selalulah ikut tokma nya balik kg...cuma si adik memang jauh sekalilah nak berenggang.

    ReplyDelete
  16. Bunda pun camtu susah nak berpisah dengan anak...masa anak no 3 dulu darjah 5 dia g camping pengakap kat taman templer...seminggu...seminggulah dok sebak...meleleh air mata mengadap makanan. Time tu anak tu tengah kuat makan...tengah membesar tengah aktif...

    Bila masuk asrama penuh tingkatan 1 kat kuala selangor...terpaksa redha...5 tahun pulak tu meringkuk kat asrama tu....apa nak katakan...demi anak nak belajar...nak tak nak pasrah...terima hakikat....huhuhu...

    ReplyDelete
  17. Dah dah jadi ibu bapa barulah mengerti...kan. Dulu...masa jadi anak, mesti tak fikir sgt pasal ni...
    Hidup ini umpama roda...

    ReplyDelete
  18. Betul tu... bila dekat bertekak eh... Duli masa mula2 anak saya masuk asrama, terasa kurang je rumah.. tak happening mcm sebelumnya.. lama2 barulah ok... :)

    ReplyDelete
  19. kalau akak setakat ni memang tak sanggup la nak berpisah dengan anak2,walapon nak duduk dgn wan dorang je..aihhh tak sanggup la rasanya

    ReplyDelete
  20. bhahaha samalah kat kampung CT ni.. anak anak buah tengah ramai. nnt mula sekolah sunyi sepi.. tp slalunya anak-anak okay aje tapi mommy daddy yang kerinduan hehehe

    ReplyDelete
  21. saya awal-awal cakap tak sanggup!
    kalau dah besar lain cite tau, ni kecil lagi
    saya sampai sanggup reject offer sebab kena berjauhan dengan anak
    memang saya respek yang boleh buat
    tapi saya memang tak boleh =)

    ReplyDelete
  22. Baru plan je dah rasa sayu hati.ank2 x kisah tapi mama nya x blh..hihihihihi

    ReplyDelete
  23. kalau semua balik kg mesti akak kesunyian kt rumahkan.

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive