Kenapa CARELESS Sangat Nih???

Wednesday, February 25, 2015


Dah lama tak cuai macam ni. Last cuai tahun lepas bila LESEN KETA DAH EXPIRED SETAHUN. Masa nak renew baru perasan. Cuai tak hingat ko kan. Pastu petang semalam, kecuaian aku kembali lagi. Ntah apa yang aku fikirkan sampai cuai macam ni. Kisahnya...

Petang semalam lepas amik anak² singgahlah kedai. Ikut kata hati memang malas. Faham² lah dengan 3 askar² tu kan. Boleh meroyan dibuatnya. Tapi memikirkan lauk basah dah habis, nak tak nak terpaksa singgah jugak kedai. Bila dah sampai kedai, rambang mata plak tak tau nak beli apa. Penyakit yang biasa datang kalau beli barang basah...hahaha...Padahal dalam keta tadi dah fikir nak beli apa. Sampai kedai terus lupa...cissss...

Dah beli² barang suma masa nak bayar baru perasan yang kunci keta tak der kat tangan. Seluk poket sluar pon nan hado kuncinya. Pergi lah cari kat tempat sayur. Kot² terletak dalam tu. Tak der. Pastu gi tengok kat kotak ikan sebab tadi amik ikan. Mana tau terjatuh dalam tu ker kan. Pon tak der gak. Ok....dah cuak. Tak per...bayar dulu pastu baru cari kunci. Soh jugak kimi cari. Sekali dia cakap "ADA DALAM KETA KOT KUNCI TU"

Cepat² gi kat keta. Sekali.....hamik ko. Elok kunci keta tergantung kat situ. Dengan enjin, air-cond and radio masih terbukak. Pastu pintu keta sebelah penumpang tak tutup rapat sebab nampak lambang pintu tu menyala. Ya! allah...aku keluar keta terus masuk kedai wei. Dekat 20 minit jugak aku dalam kedai. Memang darah naik kepala bila nengok keta macam tu. Boleh mengundang pencuri jugak. 

Masuk ni dah 3 kali aku lupa amik kunci dari keta. Boleh baca kat [SINI] dan [SINI]. Tapi kali ni lagi teruk sebab package enjin, air-cond ngan radio yang masih terbuka...ppffttt...Peringatan buat diri sendiri I'M NOT CARELESS. I JUST CARE...LESS...hahahaha...SILA JANGAN CUAI LAGI.

Note: Pitam kalau gi kedai ngan anak². Semua nya dia nak. 


You Might Also Like

35 komen

  1. dasyat nih... hati2 dik.. nangis tak berlagu nnt.. huhu

    ReplyDelete
  2. huishhh bahaya tu kak. hati hati lepas ni. heeeee. :D

    ReplyDelete
  3. Allah... lepas ni kena lebih beringat.. riso je klu jadi mende yang tak diingini.. naseb baek, anak dibawak skali..

    ReplyDelete
  4. ya ampunnnnn..itu mmg sangat sangat cuai! hahaha..sebab siap pakej enjin ON lagi....senyum tau kalau pencuri tengok

    ReplyDelete
  5. Adehhh.. setahun tu lesen mati.. hebat tu hehee. Tang tertinggal kunci tu mmg seksa tu huhu.. :D

    ReplyDelete
  6. Sudah tertulis yg kereta tu masih lagi jadi rezeki Fiza. Mmg bila fikir, org jahat yg ada kat mana2 sekarang ni, mgkn waktu tu orang jahat tak da di situ atau mmg Allah lindung. Syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. apa sebenarnya buat masa sampai kedai tu? bagi arahan kat askar 3 orang tu ker?? agaknya sebab tu yang terlupa tu... ishhhh kalau dah kes gini teruk dah tahap kritikal nih...

    ReplyDelete
  8. Bahaya betul ni ...silap2 leh hilang kereta kesayangan.

    ReplyDelete
  9. Bahaya macam ni.. Lain kali perlu berhati-hati..

    ReplyDelete
  10. fuhhhhhh memang cukup lengkap. bahaya bahaya bahaya

    ReplyDelete
  11. Nasib tak kena hangkut keta hang Fiza..... kalau tak balik jalan kaki.... Dah beli kismis 10 kilo makan sekilo sehari hihi

    ReplyDelete
  12. adoiii kak..takut saya baca...harap xjadi lg pasni kan..tp tula kadang byk sgt kite pk xperasan semua tu..take care kak

    ReplyDelete
  13. adoyaiiii biasalah perempuan kan. banyak sangat benda nak dipikir sampai tercuai huuuu

    ReplyDelete
  14. ya Allah nok...hati2 tau lepas ni...
    peringatan untuk aku jugak tu...aku pun selalu je careless ni weii...
    laki aku selalu marah aku sbb laki aku ckp aku ni kuat berangan sampai careless...huhu...

    ReplyDelete
  15. hahahah.. sama la kita .. penah hilang kunci keta kat kedai makan, 2 ari kete tinggal kat ofis, sebab kunci spare hilang,, akak punya keje gak le... somi toksah cakap le 2 ari 2 mlm bebel.. tetiba aritu nak pegi makan acik kedai tu bgi kat akak kunci kete... sib baik dia kenal akak..

    ReplyDelete
  16. nasib baik xde apa2 berlaku....byk fikir tu,tu yg main klr je dr keta.

    ReplyDelete
  17. hmm ini masalah apa ya.. nak kata faktor umur.. jue hat muda ni pun lupa jugak.. tp kan.. since kita pernah peknen ni mesti 1 urat ingatan dah terputus agaknya la fiza.. jue mmg lupa abis skrg ni.. kalo tak take note dalam buku ker apa memang lupa abis.. kdg2 masa duk ckp duk teringat nak ckp tup2 terlupa jugak.. aduihhh parah tau..

    ReplyDelete
  18. tulis kat kertas kecik tampal kat dalam keta tu.kat stering keta ke....bagi ingat apa yang perlu buat sebelum keluar kereta..heheheh...

    ReplyDelete
  19. nak cepat sangat agaknya ni... mengundang bahaya..

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum..
    salam singgah pertama kali di sini.

    ReplyDelete
  21. adui kak... awat cuai sangat tu...

    ReplyDelete
  22. Kimi pun dah masak dgn perangai ibu dia...
    Semoga tak berulang lagi... Ngeri kan bila ingat semula?

    ReplyDelete
  23. Kimi boleh agak dalam kereta sebab sebelum ini dah 2 kali terjadi
    Alahai kalau kalut dalam minda macam-macam difikir tak mustahil ini terjadi Fiza..

    ReplyDelete
  24. dah kenapee?

    mentang2 anak dah tigaaaa..................
    kihkih...

    ReplyDelete
  25. ya Allah fiza...lieya bace lieya plak yg panik....kene hati2 tauu lepas nieh.... kalo kecurian belaku aduh menyesal tak sudah hah....nampak nye fiza kene makan kismis doa ni ekekekeekek... lieya pun kdg2 selalu lupe gak...tapi lupe tutup suis iron laa selalunye sebab tu selalu pesan kat mia tlg ingatkan mamanye ni hehehehehehe

    ReplyDelete
  26. kena makan minyak ikan banyak2. hihi. akak dulu pun sama jugak pernah lupa renew lesen tapi takdela sampai setahun. akak ok sikit 3 bulan je. hihi

    ReplyDelete
  27. Bahaya jugak macam tu sis..nasib tak baik berjalan kaki balik rumah..

    ReplyDelete
  28. bahaya tuh, hihi alhamdulillah xda apa2. moga2 lepas ni beringatla sentiasa ye. Moga sy juga xcareless :)

    ReplyDelete
  29. Ya Allah akak.. memang cuai dh ni. nasib baik kereta tak hilang. huhu

    ReplyDelete
  30. Kdang mmg terjadi gitu... Cepat2 sy amalkan doa dlm almathurat tu... Amlkn semula sbb kdg2 terlpas pndang nk amalkan selalu..

    ReplyDelete
  31. Peerrgghh. Bahaya ni.. boleh nangis air mata darah tu kalau kerete jene vawak kari orang.. huhhu

    ReplyDelete
  32. macam2 nak difikirkan fiza...tu yg jadi mcm tu...

    ReplyDelete
  33. bahaya nya kak
    siap pakej semua tu.
    hati hati lps ni kak

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page