Silence Is Very Suspicious!!!

Monday, March 23, 2015


True indeed. Jaga²...kalau anak² senyap tak bersuara tu, memang ada lah kerjanya. Kena alert tau. Tapi kalau suami/isteri silence pon, memang suspicious jugak kan...hahaha...Ada lah yang tak kena tu kan. Merajuk lettew..sentap ker...ekekeke....Tapi ni nak citer pasal silence di kalangan anak². Kisahnya.

Masa tengah memasak semalam ternampak lah anak soleh Iman Qhalif tengah main. Tak perasan plak dia main apa. Pastu nampak dia gi tutup suis plug. Ok...si abah tengah charge electric shaver. Soh qhalif jangan main kat situ. Ok...dia gi main tempat lain. Tapi senyap² kat situ jugak ditujunya. Di amiknya shaver yang tengah charged tu. Di belek² nya. Lepas kena tegur lagi, gi main tempat lain plak.  

Si kimi ngan qahirah sibuk tengok TV ngan abahnya. Aku kat dapur masih tak habis lagi masak. Memasing kyusuk buat kerja gamaknya. Tak perasan si anak soleh qhalif ni menjalankan misi nya yang dia dah aim dari tadi. Tetiba dengar bunyi mesin shaver. Ko tau dia buat apa?  


Dia gi shave rambut dia sendiri. Tak sembat nak sambar sebab dia dah sambar kat rambut dia dulu...ppfftttt...Bebudak kan, memang sekejapan jer kerjanya. Laju sangat tangan tu. Tobek dah rambut kat belah kiri. Ok lah kan. Tak nampak sangat. Sekali check kat kepala sebelah kanan. aku dah gelak besar...habis ditarahnya. Memang nak kena potong rambut tu. 

Dan semalam jugak gi alter balik rambut budak ni. Ingatkan nak botak kan jer. Tak nak plak dia. Potong rambut kat umah jer. Ada tukang gunting rambut kat umah tu. Sedia berkhidmat bila² masa jer. Rambut iolls pon dia yang guntingkan. Free jer. Jimat sket. 

Note: Cepatlah gaji. 


You Might Also Like

19 comments

  1. Haiii anak... hehehehee.. betul tu, kalo ank ni diam jer kecuali tidooo ade lah kerja nya tu... tak leh nk pilih main yang selamat.. heheheh

    ReplyDelete
  2. singgah tgh hari...
    sama la ngan anak buah nieyl tuh...
    tobek sane tobek sini rambut nyer...
    ntah kat mana dapat nyer pencukur pun x tau la..:)

    ReplyDelete
  3. ha ha ha cerdik nyer dia :)
    tapi bahaya la jugak skit skit kan...
    but normally shaver x tajam kan?

    apapun, cerdik!

    sabo, lusa gaji dah :)

    ReplyDelete
  4. kelakar la anak akak..sebab ingt kite kecik2 pernah gunting sendiri jgk..wat pasport, rambut senget benget...ahahaha

    ReplyDelete
  5. aduhaiii..haha..betul la kan..bebudak kalau senyap sgt lah suspicious..kalau xmemerut, ade la keje lain tuh..

    alahaiiiii ditarah pulak rambut..hur,,,,

    ReplyDelete
  6. Dulu anak saya senyap je mengadap dinding.. rupanya abis cermin mata saya patah dikerjakannya huhu... Sabo jelah.. :D

    ReplyDelete
  7. Budak budak agaknya mmg suka buat kerja merobek rambut kot....Anak anak yg kat sini dulu pun ada pengalaman sama.....

    ReplyDelete
  8. hihih... kakzu dulu.. sengap2 habis derang jadi tukang jahit. Siap potong kain nak wat baju kurung plak tu.. nasib baju sendiri bukan baju orang, kalau tak.. masak la nak mencari kain balik

    ReplyDelete
  9. huhu..kelakar pun ade bila bace..tpi bhye gak kan...

    ReplyDelete
  10. Haha... Mmg pun... Tak blh diam dh klu de ank.

    ReplyDelete
  11. hahaha...up la pic rambut yang dah kena tobek tu...

    ReplyDelete
  12. Errkkkkk..shave kepala sendiri!!

    ReplyDelete
  13. oh dia tengah buat eksperimen rupanya
    ehee :)

    ReplyDelete
  14. bijaksana sungguh potong rambut sendiri yee

    ReplyDelete
  15. Aduhai la anak...hehehe...nasib baik ada tukang gunting freenkan...

    ReplyDelete
  16. Hebatlah Qhalif :) Bravo-bravo. Kecik-kecik dah pandai potong rambut sendiri. Bukan calang-calang budak boleh buat tau... Hahaha...

    Memanglah kalau ada budak-budak kat rumah, kalau tetiba senyap aje mesti ada projek mega tengah dijalankan. Makanya mak-mak memang kena berhenti buat kerja kalau tetiba rumah sunyi-sepi sampai bunyi cengkerik pun jelas kedengaran....

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive