Humood AlKhudher - Kun Anta | Jadilah Dirimu Sendiri

Wednesday, May 20, 2015


لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم

Liujarihim, qollat tu zhohira ma fihim
Ketika ingin bersaing dengan yang lain, aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya.

فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر
Fabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,
Jadi aku boleh jadi seorang yang lain, hanya untuk berbangga

و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى
Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,
dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu, aku akan dapat kelebihan.

فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka madhohir,
Tetapi yang kuperolehi hanyalah kerugian di atas perwatakanku ini.

لا لا
La la,

لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا

La nahtajul ma-la, Kai nazdada jama-la, Jauharna huna, Fil qalbi talala,
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan, kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini, di dalam hati ia bersinar.

لا لا
La la,

نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى

Nurdhin nas sa bima-la, Nardhohu la na ha-la, Za-ka jamaluna, Yasmu yataa’la
Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.

Oh Wo Oh (6x)

كن أنت تزدد جمالاً

Kun anta tazdad jamala
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada.

Oh Wo Oh (6x)

كن أنت تزدد جمالاً

Kun anta tazdad jamala aaa
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada.

la la la la laaa la la la laa la laa la la la la laaa

أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم

Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum,
Sungguh aku menerima mereka, tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka

إلا بما يرضيني، كي أرضيني
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi-ni,
melainkan apa yang aku terima itu, aku telah redha.

سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا
Sa akunu ana, mithli tamaman hazana,
Aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri, inilah aku

فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني
Fakona a’ti takfini, za-ka yaqi-ni,
hal ini kurasakan sudah cukup, dan aku sangat pasti.

لا لا
La la,

لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا

La nahtajul ma-la, Kai nazdada jama-la, Jauharna huna, Fil qalbi talala,
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan, kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini, di dalam hati ia bersinar.

لا لا
La la,

نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى

Nurdhin nas sa bima-la, Nardhohu la na ha-la, Za-ka jamaluna, Yasmu yataa’la
Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.

Oh Wo Oh (6x)

كن أنت تزدد جمالاً

Kun anta tazdad jamala
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada.

Oh Wo Oh (6x)

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم

Saakunu ana, man ardho ana, lan as a’ la liri dhohum,
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku, aku tidak perlukan orang lain menerimaku.

وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم
Wa akunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liridhohum,
Aku akan jadi apa yang aku suka, kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku.

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم
Saakunu ana, man ardho ana, lan as a’ la liri dhohum,
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku, aku tidak perlukan orang lain menerimaku.

وأكون أنا، ما أهوى أنا،  لن أرضى أنا برضاهم
Wa akunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biri dhohum,
Aku akan jadi apa yang aku suka, kenapa aku perlu berpuas hati dengan keinginan mereka.

لا لا
La la,

لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا

La nahtajul ma-la, Kai nazdada jama-la, Jauharna huna, Fil qalbi talala,
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan, kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini, di dalam hati ia bersinar.

لا لا
La la,

نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى

Nurdhin nas sa bima-la, Nardhohu la na ha-la, Za-ka jamaluna, Yasmu yataa’la
Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.

Oh Wo Oh (6x)

كن أنت تزدد جمالاً
Kun anta tazdad jamalaaa
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada.

Oh Wo Oh (6x)

كن أنت تزدد جمالاً

Kun anta tazdad jamalaaaaa
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada.

Note: Dah jatuh cinta dengan lagu ni. Jom nyanyi ☺☺





You Might Also Like

13 komen

  1. bile di-dubmash kan, dgr lama2 jadi sedap lak lagu nie..hehe

    ReplyDelete
  2. Belum berkesempatan nak dgr...
    nie baru nak dengar :)

    ReplyDelete
  3. suka lagu ni.. memang tak jemu nak dengar.. suwett sangat

    ReplyDelete
  4. sedap lagu ni..kan
    ramai plk...nak nanyi2kannya..
    faham ke idok maknanya..

    ReplyDelete
  5. Ramai thh sukakan
    lagu ni kan...

    ReplyDelete
  6. selalu pasang dalam kereta...:)

    ReplyDelete
  7. Anak dara kakak pun sibuk dgn ini Fiza
    Siap WS kat cikgu dia bila cikgu dia pun minat sama...

    ReplyDelete
  8. ada juga tengok orng post lagu ni dekat fb,tapi tak pernah dengar lagi

    ReplyDelete
  9. Kun anta tazdad jamala... mmg sedap lagu ni... kita selalu lupa, untuk jadi diri sendiri... selalunya kita akan terikut2 orang lain...

    ReplyDelete
  10. boleh tahan suara dia.. awakening records ni pun terbit lagu2 maher zain :)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page