Berbuka Puasa @ Dapur Koi, Taman Putra Kajang

Friday, July 03, 2015


Siapa yang rindukan masakan pahang dan teringin nak makan masakan Pahang, boleh datang kat Dapur Koi, Taman Putra Kajang ni. Last week berpeluang berbuka puasa kat Dapur Koi nih. Kebetulan husband teringin nak makan lauk pauk kampung. Mengidam plak nak makan masak lemak pucuk ubu. Terus teringat kat Dapur Koi.


Kalau nak tau, Dapir Koi ada sediakan set menu untuk juada berbuka setiap hari selasa hingga ahad. Menu nya berbeza². Kebetulan gi hari jumaat. Menu haritu keli masak lemak cili api, ikan bilis dan petai masak tempoyak, ayam goreng, sambal belacan dan ulam. Setiap set harganya RM15.00. Kalau nak tambah menu lain pon boleh. 


Kitorang tambah pucuk ubi dan petai masak tempoyak, sup kampung, pais ikan sungai dengan sambal hitam pahang. Ko nampak tak? Orang kuat makan punya order. Nak tau apa rasanya? Perghhhhh...Memang tak rugi datang sini. Sumanya sedap² belaka. Pais ikan sungai ni pertama kali makan. Terus dah jatuh cinta dengan kesedapannya. 

Pucuk ubi dengan ikan bilis petai masak tempoyak tu memang sedap tak hingat dunia. Kalau uolls datang sini memang wajib makan. Sedap sampai minta nasi tambah. Bila makan lauk pauk ni memang tak pandang lauk lain dah. Sup kampung tu tapau untuk bersahur jer. Sup kampung tu pon sedap. Cuma sambal hitam pahang dia kurang kick lah haritu. Tak berapa hitam dan masam sket. Terlebih belimbing gamaknya. 


Kebersihan terjamin sebab makanan suma bertutup macam nih. Air boleh refill. Ko nak minum sampai kembung perut pon boleh. Environment kedai memang bersih. Ada disediakan ruang solat jugak. Kalau nak datang berbuka kat sini, call dulu. Ni detailnya:

DAPUR KOI
2-G, Jalan Putra 2
Taman Putra Kajang
012-204 5278

Facebook: DapurKoi

Note: Sambil taip sambil terbayang². Rasa nak buka posa kat Dapur Koi lah harini ☺


You Might Also Like

20 comments

  1. kena cuba.. erkk yg tak dak tempoyak tak der ker.. tak makan la tempoyak tu...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Alamak!!!! salah masa la tengok blog
    mmmmm, tetiba telan liur

    ReplyDelete
  3. ala.. menjejes2 ailiyo baca... hahaha..

    warna masak lemak cili padi tu memang mengujakan..

    ReplyDelete
  4. Bulan puasa begini, nengok apa saja makanan pun sedap.

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap dengan masakan ala2 kampung ni..

    ReplyDelete
  6. hadoi sedap nyer...
    aida bukan org pahang.
    aida 1 malaysia.
    semua negeri aida suka terjah makanan diorang.
    sedap nyer !!!

    ReplyDelete
  7. fiza, nama fiza ~ afizah abdul rahman ekk.
    keje kat simfoni hills sdn bhd?
    aida nak kirim kad raya.

    ReplyDelete
  8. Sedap2nya lauk.. Glup! Terliur terus dah ni.. Glup glup! 😅
    RosmizaAli.Com™

    ReplyDelete
  9. Kalau semua kriteria ada - murah, sedap, bersih memang berbaloi-baloilah bayar harga makan di luar. Tak pernah tau pun nama restoran ni tapi malangnya semua ikan yang disebut tu Fiza, saya tak makan pulak!

    ReplyDelete
  10. Mesti seronok anak-anak dpt makan hidangan yg berbagai macam itu Fiza:)

    ReplyDelete
  11. wahh lauknya memang nampak menyelerakan, bolehla cuba nanti

    ReplyDelete
  12. sedak pepalih terr..telan ailio akak tengok

    ReplyDelete
  13. masak lemak pucuk ubi tu kalau mama selalu tambah ikan sardin yg dalam tin tu. buat pedas2 perghhhhhh

    ReplyDelete
  14. terliur tengok gambar makanan. Lauk pauk kampung memang terbaik...
    Salam ziarah dan salam lebaran

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive