Assalamualaikum...

Tuesday, December 15, 2015


Rasa macam dah lama menyepi. Rindu ngan blog sendiri. Rindu nak menulis. Susah bila mood tenggelam timbul nih. Kejap taip, pastu padam balik. Taip lagi. End up....button X ku tekan. Lambakan kerja pon iyer gak nih. Last entry rabu lepas kot. Bersambung dengan cuti yang panjang. Huntung jadi orang selangor ni....hehehe...Harini moh ler kembali ke pangkal jalan. 

Banyak benda nak citer. Tapi tak tau nak mula dari mana #ayatcliche. Pening kepala pon iyer gak. Pening dok mikir kos sara hidup yang makin meningkat ni. Dengan kos anak² pon makin bertambah. Dengarnya yuran nursery naik lagi...ppfftttt....Tahun lepas dah naik. Tahun ni naik lagi. Katanya sebab kos yang meningkat.

Yuran PASTI dengan yuran KAFA tak tau naik ker tak sebab tak register lagi nih. Harap² masih kekal. Apa² pon...bersyukur lah dengan apa yang ada skang ni. Kalau kita rasa susah. Ingatlah....ada yang lagi susah dari kita. Bumi allah ni luas. Rezeki dimana². Yang penting usaha kena lebih. Harap² gaji tahun depan naik setimpal dengan kos sara hidup yang makin membebankan ni. 2016 adalah tahun yang mencabar. 

Ok lah...Dah tak tau nak citer apa. Tunggu iolls terjah umah uolls yerp. Sediakan karpet merah. #makbanyakanak nak datang ni...ahaks...

Note: Bulan ni dapat gaji awal lagi. Bertabahlah nak tunggu gaji next month.


You Might Also Like

12 komen

  1. tula qila pun nak kena catchup blogwalking semua uhuhu T_T

    ReplyDelete
  2. tahun dpn bonus awal..takpe bleh cover gaji lambat..hehe..

    ReplyDelete
  3. tu la fiza...hujung tahun mmg musim duit mengalir...dgn anak2 masuk sekolah.... lagi2 di zaman gst ni..semua bende mahal mencanak...kene pandai laaa belanja cara berhemah kan....

    ReplyDelete
  4. macam-macam naik..belum lalui anak sekolah lagi ni

    ReplyDelete
  5. Cabaran hujung tahun. memang banyak nak pakai duit kan~
    Zura pon beli sikit2. buat mana yang penting dulu.
    stationery mmg ade beli dah tahun nih. pakai yang tahun lepas punye jer.
    hehehehe

    ReplyDelete
  6. bersiap sedia dengan 2016 yang getir..huhu...
    hujung 2015 pun aku dah rasa sakitnya...ntah mcm mana lah 2016 nnt...adoiii...
    dah tak snaggup dengar berita, asyik dengar kenaikan harga barang je...
    stresssssssss...

    ReplyDelete
  7. Nanti julia pun kena lalui macam fiza rasa juga ni...kos2 anak sekolah...tu sebab kena menabung awal2...huhuhuhu harap dpt kelegaan sikit dgn menabung...aminnn

    ReplyDelete
  8. semua confirm naik tu, semoga dipermudakan urusan sis

    ReplyDelete
  9. CT pun dok blogwalking sikit2 ni ehehe.. mood kelaut..

    ReplyDelete
  10. aida tinggal nak byr yuran kakak2 aje kat skola sok pagi.
    then semua settle dah.
    hu hu hu beribu juga abis utk diorang bertiga :(

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page