Budak Frust!!!

Monday, January 18, 2016


Hahahaha...Budak ni frust wei. Frust sebab tak dapat nak pau ibu dia beli eskem. Ibu plak kalau tak menyakat anak tak sah. Muka nangis pon nak amik gambo. Nasib nangis pon masih comel muka tu. Kenangan gittew. Bley tunjuk bila dah besar nanti. Ginilah peel awak masa kecik² tau.

Kekadang ibu ko ni rasa seriau plak nak amik anak² balik skolah. Seriau sebab kena pau. Tak beli rasa serba salah. Kesian plak nengok. Bila dah beli...erkkkk...bagi betis nak paha plak sampai hari² nak minta beli makanan. Macam kat umah tu tak der makanan gamaknya. 

Macam ni lah rupanya bila tak dapat. Buat keras plak dia tak nak jalan. Ibu pon buat keras hati tak nak beli. Haishhh...buat makin rendah lak darah kita ni wak. Nak tak nak tarik jugak lah soh jalan. Sepanjang jalan nak ker keta tu menangis. Tak nak masuk keta...pppfftttt...

Dah masuk keta nangis² lagi. Sampai berair hidung bagai dengan air mata leleh². Tak kosa lah ibu nak pujuk. Last² benti sendiri. Janji nanti ibu buat eskem. Sampai harini tak buat lagi...ngeeeee...Janji manismu betul. Minggu ni ibu buat yerp abam sado. 

Note: Kisah anak jer lah jadi modal cerita #jangankecamsaya


You Might Also Like

8 komen

  1. Sy pun selalu kena pau dgn anak.
    Bukan aje makanan tp mainan skali hu huu

    ReplyDelete
  2. memang kene ajarrrrr kalau tak kiter yg parah

    ReplyDelete
  3. ank sy pn skrg ni dh pndi meminta kalo g kedai...adeh pening la..makin besar makin byk akal plak...rsa x sgup da nk keluar ajak dia

    ReplyDelete
  4. alolo siannya, tp tulah kan fiza kalau dah biasakan nnti memang setiap hari nak eskrem aje

    ReplyDelete
  5. ibu dah janji tu....kena buat aiskrim nanti.

    ReplyDelete
  6. Hehe... Kadang bukan nak marah tapi geram...

    ReplyDelete
  7. kita lagi la wak. anak nanges siap buat video lagi. siap tunjuk masa dia tengah nanges tu haaa. lagi kuat budak tu nanges hahahahha

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page