Happy 3rd Months Old Harraz!!!

Monday, May 30, 2016


Semalam genap 3 bulan dah dak debab nih. Cepat betul masa. Rasa macam baru dalam pantang. Ayat cliche sangat kan...hahaha... Smalam nak gi cucuk. Sekali ubat cucuk habis stok daaa. Kena tunggu klinik call. Selamat lah paha gebu awak dari kena cucuk smalam yerp. 

Hobi harraz macam biasalah. Mentido dan menyusu. Memang kuat tido si debab nih. Asal menyusu jer mesti tido. Kalau jaga pon tak jaga lama sangat. Malam lagi lah lena tido aku sebab Harraz bangun 2-3 kali jer. Sampai kena kejut soh bangun minum susu. Betapa kuatnya budak ni tido kan. 

Kekadang ada gak meragam. Kembung lettew. Antara dugaan ibu menyusu bila kau terpaksa alert dengan apa yang kau makan. kalau salah makan memang kembung perut si anak dibuatnya. Tapi Harraz kalau meragam tak der lah beriya melalak². Cuma dia nak kau peluk dia. Nak anja² gittew. 

Makin menambah berat badan si debab Harraz nih. Tak larat aku nak mandikan dia lelama. Lenguh tangan nih. Ibu dia pulak makin menurun berat badan. Sampai member² ofis ni tegur dah kurus sangat. Tapi makan banyak dah macam orang membela. Elok lah tu. Anak kuat nyusu. Ibu kuat makan tapi badan tak naik². Penangan breastfeeding kot. Breastfeeding is the best way to loose weight ☺

Note: Minggu depan dah start posa. Hope production susu maintain. 


You Might Also Like

8 comments

  1. Cepat jer Harraz dah 3 bulan...auntie juju je belum nampak tanda nak beradik utk Qi...Ya Allah murahkan lah rezeki ku sonok yer dpt pegang baby lagi kan fiza...10 anak pun sanggup...hehe

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.

    sedap nama IMAN HARRAZ.biasela baby,tido dgn menyusu tue je la yang mampu.nanti dh membesar,macam2 yang dia buat.

    ReplyDelete
  3. Wahhh... yeap yeap... happy 3rd months old Harraz... :) :)

    ReplyDelete
  4. anyoooo omey gilerrrrr!! semoga harraz terus membesar sihat bagai juara okeyyyy ;)

    ReplyDelete
  5. kekadang masa baru 2,3 hari pantang rasa macam lambat je masa berlalu. rimas pakai socks , kain batik bau rempah. pastu tup tup eh dah habis pantang. anak pun membesar cepat je

    ReplyDelete
  6. Wahh dah tiga bulan dia. Moga membesar dengan sihat :)

    ReplyDelete
  7. bambamnye baby..semoga trs membsr dgn sihat baby :*

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive