Minyak BeBe Anugerah | Penyelesaian Kepada Masalah Kembung Perut Bayi

Friday, June 17, 2016

Bayi dan kembung perut tak kan terpisah. Asal nangis jer, mesti perut bayi kembung lah nih kan. Asal Kembung perut jer mesti bayi akan nangis kan…erkkkk….hehehehe… Apa yang menyebabkan bayi mengalami masalah kembung perut ni?


Biasanya masalah kembung perut atau dalam Bahasa matsaleh dipanggil ‘Colic’ ni berpunca dari penyusuan yang tidak betul, penghadaman susu yang kurang sesuai dan mengakibatkan banyak gas terkumpul di dalam perut atau kerana kerap menangis. Ibu menyusu macam saya ni, pemakanan mungkin juga factor yang boleh menjadikan masalah kembung perut pada bayi. Sebab tu ibu menyusu kena jaga pemakanan. Kena alert dengan apa yang dimakan. Kalau salah makan memang tak tidur malam lah dibuatnya sebab bayi kena kembung perut.

Bila bayi kena kembung perut ni, penyelesaiannya ialah sapu minyak lah kan. Tapi kan, tak semua minyak angin sesuai untuk kulit bayi. Ketidaksuaian tu boleh menyebabkan kulit bayi jadi merah². Tu maknanya tak sesuai lah dengan kulit bayi kita disebabkan kandungan bahan kimia didalam minyak tersebut. Kulit bayi kan sensitive.


Haaaaaa…. Ni saya nak share dengan uolls minyak yang boleh melegakan masalah kembung perut bayi. Minyak BeBe Anugerah namanya. Apa istimewanya minyak BeBe Anugerah ni?


Sudah semestinya bahan² yang terkandung pada minyak BeBe Anugerah yang terdiri dari bahan² semulajadi. Minyak Bebe Anugerah kaya dengan khasiat minyak kayu putih, lengkuas, serai, pudina dan limau purut yang sering digunakan secara tradisional untuk mengelakkan kembung perut pada bayi. Menarik kan.

Bukan itu saja tau, minyak BeBe Anugerah ini juga dapat membantu menghangatkan tubuh bayi, melembab dan melembutkan kulit bayi dan juga menghindari bayi daripada kesejukan, kembung perut, angin pasang dan sawan angin

Berdasarkan pengalaman sendiri menggunakannya, minyak BeBe Anugerah ni tersangatlah wangi. Bau nya pon tersangat lah soft. Memang sesuai untuk kulit bayi sebab ianya tidak terlalu panas. Tak macam sesetengh minyak angin lain yang baunya agak kuat dan panas.  


Lepas mandikan harraz, saya sapukan minyak pada bahagian tubuh dia. Sambil letak minyak BeBe Anugerah ni, buat lah urutan sket kat badan harraz terutama bahagian dada, perut, pinggang, punggung dan juga tapak kaki. Kekadang terkentut kentut dibuatnya. Banyak angin dalam badan kau yer nak…hehehe… Lepas tu memang nyenyak lah tidonya.


Apa lagi. Jom lah bertukar kepada minyak BeBe Anugarah ni. Minyak Bebe Anugerah kini menjadi pilihan para ibu untuk bayi yang baru lahir hinggalah kepada anak-anak kecil yang berumur 3-4 tahun. Tak mahal pon. Hanya RM15.00 untuk isian 50ML.

Untuk bakal² ibu yang sedang mencari minyak angin untuk bayi anda. Tak payah pening² kepala nak memikir.  Beli jer minyak BeBe Anugarah nih. Kalau masih ragu², boleh baca banyak testimoni pengguna minyak Babe Anugerah [DISINI]. Untuk maklumat lanjut mengenai lain² produk Anugerah, boleh terjah:


Alamat:

ANUGERAH INTERNATIONAL SDN. BHD. (971560-V)
P.O Box 7319, Persiaran Dato Menteri

40000 Shah Alam, Selangor

Tel: +603 4143 0441
Hari Operasi: Isnin - Jumaat

Waktu Operasi: 9.00AM - 6.00PM


You Might Also Like

8 comments

  1. salam dear.

    masa anak2 akak kecik dulu, minyak telon lah yang selalu digunakan.. lepas kena air je, sure sapu kaki lutut dan perut dia. ALHAMDULILAH.. ok.. jarang kembung perut.

    ReplyDelete
  2. anakke-2 pernah gak guna myk ni..better

    ReplyDelete
  3. Saya guna minyak Asrar buatan org kampung.. Dr anak pertama guna minyak tuh.. Alhamdulillah serasi.. kdg nak cari minyak yg serasi tu bermasalah...

    ReplyDelete
  4. jgn kata baby..kt y bsr pom mudah kembung perut...

    ReplyDelete
  5. memang bagus.. tapi saya guna tropika

    ReplyDelete
  6. sedap bau dia..maisara siap bawak pi sekolah..heheh

    ReplyDelete
  7. Comelnya budak bambam ni..
    Rasa nak gigit pipi tu ..

    Betulah fiza..
    Anak kecil tak dipisahkan dengan kembung perut ni..
    Hendaknya yg kuat menangis tu kan..

    ReplyDelete
  8. comelnyaa.. hehehe
    boleh dh jd model baby

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive