Nikmati Makanan Laut Segar Di Just Seafood, Sunway Giza Mall!!

Thursday, August 25, 2016

Siapa yang tak suka makanan laut kan. Rugi hoi siapa yang tak suka makanan laut tu. Tapi kalau yang ada alergik dengan makanan laut memang dah tak boleh nak buat apa lah kan. Mohon bertabahlah. Baru² ni saya berpeluang mencuba hidangan yang berasaskan makanan laut di sebuah retoran yang terletak di Sunway Giza Mall.


JUST SEAFOOD… Inilah restorannya. Menyediakan sajian hidangan laut yang terbaik dan segar untuk setiap pelanggan yang datang. Makanan² lautnya terdiri dari KETAM, SOTONG, UDANG, TIRAM dan KUPANG. Nak tau tak, makanan² laut yang dibawa masuk setiap hari ni adalah dalam keadaan yang segar. Brought in fresh daily gittew. Dimasak dengan perasa 3 sauces yang berbeza iaitu LOUISIANA CAJUN, BUTTER MILK dan CREAMY PEANUT. 

Cara penyediannya pulak ianya dihidangkan di atas meja makan. Meja tu akan di alas dengan kertas dan makanan² laut ini akan disajikan terus atas meja berbekalkan sarung tangan, bekas dan juga pengepit ketam. Nak makan ketam kan. Tak kan nak gigit pakai gigi kot. Mau patah gigi kau. 

Signature sauces di Restoran Just Seafood ni diilhamkan dengan pelbagai rasa dari Amerika Syarikat, Vietnam dan Malaysia. Pilih jer nak sauce apa. Ikut tekak dan selera memasing. Tapi yang pasti, sauces² dari Restoran Just Seafood ni memang terbaik dan sedap. Ok… Tak nak bebel panjang². Nak bagi korang telan ailio tengok gambar² ni.


Air harus diutamakan dulu. Fresh Orange untuk saya. Watermelon Juice untuk dia.


Tu dia... Lambakan hidupan laut diatas meja makan untuk round yang pertama. Besar² baq hang. Yang ni perasa LOUISIANA CAJUN. Sauce ni paling popular di Just Seafood. Oh! ya... Korang boleh pilih nak makan dengan nasi atau pon roti yerps. Pilih salah satu. Nak makan dengan nasi dan roti pon boleh. 


Close up sket. Sangat sedap dan menyelerakan sungguh. Rasa LOUISIANA CAJUN ni agak pedas sikit. Tapi tak der lah pedas sangat pon. Just nice. Kalau orang tak makan pedas langsung boleh order sauce lain. Ada rasa rempah² tapi sedap. 


Bersedia untuk dilambakkan diatas meja. Ini perisa CREAMY PEANUT. 


Kita kasi close up nak bagi hati korang panas hati... Hahaha... Serious... saya paling suka sauce ni. Rasanya tersangatlah sedap bagi tekak saya. Rasa macam kuah kacang sikit. Tapi tak pedas. Memang highly recommended lah sauce ni. Bila CREAMY PEANUT bergabung dengan makanan laut segar yang manis... perghhhh... double triple sedap.


Yang sauce ketiga ni pulak namanya BUTTER MILK. Nampak tak besar² makanan laut tu.


Yang ni pon tersangat lah sedap. Lemak² manis memang disukai ramai... erkkk... Cuma bila makan banyak rasa cepat muak. Dah nama pon BUTTER MILK kan. Petua nak elak muak, makan dengan cili padi atau cili kicap. Kalau boleh makan makanan lain dulu baru makan perisa butter milk ni. 


Oyster pon ada uols. Segar² dan besar² datangnya. Tapi saya tak makan. Tekak kampungdotcom katakan. Husband jer yang makan. Sedap katanya sebab tak der rasa hanyir. 

Menu dan Harga. Mahaplah kalau tak terang. Sila buntangkan biji mata anda...ngeeee...

Ok... Beralih kepada menu. Ianya didatang kan dengan hidangan untuk 1-2 orang, 3-4 orang dan 5-7 orang. Kalau nak buat event or party pon boleh jugak. Untuk satu set biasa, terdapat KETAM YANG PENUH DENGAN DAGING, UDANG GALAH, TAMBAHAN UDANG BESAR, KERANG BESAR, KUPANG CHILE, SOTONG, KENTANG, LOBAK MERAH, JAGUNG dan NASI atau ROTI BAKAR. Dan yang paling istimewa di Just Seafood adalah. Tiram sebenar yang diimport dari Amerika Syarikat


Dah muak nengok gambar makanan kan. Haaaa... ni gambar si raksasa pemakan pulak. Tak padan denga kecik tapi kuat makan. Versi gelojoh dengan versi cute... muahahaa... Nak muntah dengar perkataan cute tu yerp. Gi cari gayung.... hahaha...


Ini plak permandangan kedai dari luar dan dalam. Konsepnya open kitchen. Kau boleh nampak dorang masak. Nak duduk luar boleh nak duduk kat bahagian dalam pon boleh. Nak duduk tempat tinggi, bley naik kat tingkat atas sebab Restoran Just Seafood ni dua tingkat yerp. 


Last but not lease... Si raksasa pemakan bersama pemilik Restoran Just Seafood, Mr. Terence Ham yang sudi belanja kami makan. Thanks for having us Mr. Terrance. Memang makanan² kat Just Seafood tersangatlah sedap. Rasa puas dapat makan seafood haritu. Memang gendang gendut tapi kecapi kenyang perut senang hati betul lah. 

Kecur ailio kan nengok makanan² ni. Saya yang menaip pon telan² ailio tau. Kalau korang rasa teringin, mengidam dan tak tau nak makan kan mana, boleh terjah Just Seafood. Ini alamatnya:

Just Seafood
A-9-G, Sunway Giza Mall
Jalan PJU 5/14, Dataran Sunway
Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan

Tel: 012-229 0855 / 03-6144 6366

Operating Hours: 12.00 pm – 10:30 pm Daily



You Might Also Like

3 komen



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive