Charge Overtime | Tahun Baru Harga Baru

Wednesday, January 18, 2017

Semuanya serba baru bila masuk tahun baru kan. Harga petrol naik. Harga makanan dan minuman pon naik. Termasuk lah charge overtime kat nursery. Pon naik jugak. 


Kau ghase?? Sila lah meraung dengan harga baru ni yerp. Kalau tak silap aku sebelum ni charge overtime RM6.00 bersamaan dengan sejam. Tapi untuk tahun baru ni naik sampai RM10.00 untuk sejam. Tak tau nak komen apa. Kalau start overtime pukul 7.00 pm tak per lah jugak. Ini start pukul 6.30 pm. 

Bagi aku banyak sangat kenaikannya. Bukan merungut. Tapi bagi aku banyak sangat naiknya. Terkejar-kejar aku balik sekarang nih. Tu pon susah nak dapat amik sebelum 6.30 pm. Tiap-tiap petang aku jadi supir. Pit stop pon bertambah. Memula amik Harraz. Lepas tu amik Qhalif. Last pit stop amik Qahirah pulak. Memang timing aku sampai rumah pukul 7.00 pm ++

Tambah stress kau bila kau lambat sikit jer. Jalan mulalah sesak kat depan sekolah. Maka charge overtime lah untuk Qhalif pulak. Kalau PASTI charge RM6.00 lagi. Cer kau kira overtime sebulan untuk 2 orang budak. Duit gaji habis kat anak-anak jer. Bilalah gaji nak naik banyak nih. Haishhhh... Terluah perasaan pulak.

Note: Nursery korang berapa plak charge overtime?



You Might Also Like

6 comments

  1. itulah kan...diorang ni ingat mak2 bekerja ni banyak sangat ke gaji..

    ReplyDelete
  2. mahalnya sejam rm10?? rasa nak menangis....

    ReplyDelete
  3. saya faham perasaan itu. Nasib baik yuran taska & tadika tak naik lagi. Nanti2 naik lah tu.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... ni semua salah Najib!

    ReplyDelete
  4. sini PASTI anak sy charge RM5 sejam. Mungkin kawasan kampung skit kot. Pi supermarket beli 1 plastik barang pun dah RM100.😂

    ReplyDelete
  5. hui byk tinggi jugak naik tu. sehari dua ok lagi. kalau tetiba hari2 pelu ot nak bayar semua tu adoi

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive