Pakej Lengkap Perkahwinan Dan Pelbagai Pakej Lain Dari MZ Catering

Friday, March 23, 2018

Pakej Lengkap Perkahwinan Dan Pelbagai Pakej Lain Dari MZ Catering | Ppssttt… Tengah survey tempat untuk majlis perkahwinan ker? Atau ada pasangan yang sedang merancang majlis pertunangan? Tak lupa juga untuk parents yang bercadang nak buat kenduri untuk akikah dan berendoi anak? Atau nak buat Birthday party anak? Dan macam-macam lagi lah. Penat jugak tau kalau fikirkan pasal nak buat majlis ni. Tak kira lah majlis apa sekali pon bila ada benda yang kau kena fikir dan buat sendiri.


Antaranya nak kena survey sana sini. Nak cari yang the best dalam masa yang sama dengan harga yang berpatutan. Tapi tu zaman dulu tak sama macam sekarang ni. Sekarang ni dah tak susah nak mencari perkhidmatan yang lengkap untuk apa jua jenis majlis sebab ramai peniaga yang sediakan perkhidmatan macam ni. Cuma kena pandai cari mengikut budget jer. Antaranya Pakej Lengkap Perkahwinan Dan Pelbagai Pakej Lain Dari MZ Catering ni. Boleh dikatakan untuk apa saja majlis dia orang boleh sediakan.

Tentang MZ Catering


Untuk meyakinkan korang dengan perkhidmatan dari MZ Catering ni, meh baca latar belakang nya dulu. Ditubuhkan secara rasmi pada tahun 2006, MZ Catering adalah sebuah syarikat 100% dimiliki oleh Bumiputera. Mula mengorak dalam bidang catering apabila mendapat peluang menyediakan perkhidmatan katering di pusat-pusat latihan perindustrian, badan kerajaan dan swasta, institut pengajian tinggi dan lain-lain. Mereka kini melangkah lebih kehadapan dengan mengembangkan kepakaran dalam menyediakan perkhidmatan catering khususnya untuk majlis perkahwinan dengan harga yang berpatutan serta pakej-pakej perkahwinan mengikut kesesuaian bajet dan citarasa pelanggan yang pasti akan memikat hati serta menjanjikan kepuasan.

Antara Pakej Dari MZ Catering


Ada banyak pakej yang ditawarkan oleh MZ catering ni. Untuk pakej Perkahwinan, ada 4 pakej yang ditawarkan mengikut kemampuan dan budget bakal pengantin iaitu Pakej Eksklusif Perkahwinan, Pakej Lengkap Perkahwinan, Pakej Ekonomi Perkahwinan dan juga Pakej Bajet Perkahwinan bermula dengan harga serendah RM13.50 sahaja. Pakej-pakej ni termasuk sekali dengan dewan / kanopi dengan minimum 1000 tetamu. Menarik dan berbaloi sangat tau.

Selain dari pakej Perkahwinan, MZ Catering juga turut menyediakan tempahan untuk pelbgai majlis-majlis lain seperti:

  • Pertunangan
  • Akad nikah
  • Kenduri kesyukuran dan doa selamat
  • Majlis cukur jambul
  • Majlis hari jadi
  • Majlis korporat  
  • Dan lain-lain

Kenapa Perlu Pilih MZ Catering Untuk Majlis Perkahwinan atau Majlis-Majlis Lain


Baru-baru ni aku dan keluarga berpeluang untuk hadir ke majlis anjuran MZ Catering dan mencuba sendiri aneka masakan dan makanan yang disajikan. Memang suasana nya sangat selesa dan Kenapa Perlu Pilih MZ Catering Untuk Majlis Perkahwinan atau Majlis-Majlis Lain? Ini lah sebab nya:

Dewan yang Besar, Luas dan Banyak Kemudahan


Untuk majlis perkahwinan, ianya dibuat didewan yang dipanggil MZ Garden Hall. Dewan berhawa dingin yang memang luas, selesa dan sangat nyaman dengan keluasan 15,000 kaki persegi. Pentas nya pula seluas 30’ x 40’. Kapasiti untuk MZ Garden Hall ni boleh memuatkan sehingga seribu lebih tetamu dalam satu masa. Surau yang selesa juga ada disediakan dengan Kawasan parking yang luas.

Dewan yang luas


Pelbagai Pilihan Makanan


Antara menu pada hari itu ialah nasi beriani, nasi putih, ayam masak merah, daging masak jitam, acar jelatah, buah tembkai, air cordial dan air kosong. Memang semua sedap-sedap. Selain daripada itu, terdapat juga kuih muih, laksa dan juga soto. Tambah menarik, ada beraneka jenis kek. Memang tersangat sedap lah kek-kek dia. Lembut dan gebu. Ice-cream dan juga cendol pon ada.

 Ayam masak merah

 Daging masak hitam. Sedap 

 Daging salai masak lemak

Dalca sayur

Buah tembikai

Aneka kuih muih, laksa dan soto

Aneka jenis kek. Sedap sangat

Aikrim dan cendol. Pon sedap

Selain dari makanan-makanan di atas ni, MZ Catering juga ada menawarkan Pakej Kambing Golek  yang berharga RM1,300 seekor bersama dengan soso black pepper, kentang putar dan juga coleslaw. Memang tersangat sedap lah kambing golek ni. Sos black pepper dia pon sedap sangat. Semua sedap lah. Memang tak rugi kalau korang ambil pakej kambing golek nih.


Photobooth Disediakan

Lupa pulak nak amik props ☺

Memang dah jadi trend orang kahwin sekarang ni kan. Mesti ada Photobooth dengan props nya sekali. Yang ni korang tak perlu risau pasal Photobooth sebab ianya termasuk dalam pakej perkahwinan yang korang pilih. Memang cantik dan menarik photobooth yang disediakan oleh MZ Catering ni. 

Bouncy Castle

Seketul Iman Harraz disitu ☺
Pernah tak korang pergi majlis perkahwinan yang ada bouncy castle dalam dewan ni? Sepanjang aku pergi majlis kahwin dalam dewan. Tak pernah lagi jumpa yang ada bouncy castle ni. Tapi dengan MZ Catering, diorang ada sediakan Bouncy Castle ni especially untuk anak-anak kecil. At least selesa sikit nak makan dengan aman kan sebab anak tak kacau... hehehe... Tapi bagi lah anak makan dulu baru suruh dia orang main. Tahap keselamatan pon terjamin sebab Bouncy Castle ni dalam dewan jer. 

Kalau korang nak tahu lebih lanjut lagi mengenai Pakej Perkahwinan dan juga pakej-pakej lain yang ditawarkan oleh MZ Catering atau nak buat penempahan, korang boleh pergi sendiri ke pejabat MZ Catering yang terletak di: 

Alamat

Lot 5057, Jalan Utama 
Kg. Dato Abu Bakar Baginda
43650 Bandar Baru Bangi

Waktu Operasi: 8.30 am - 5.30 pm

HP/WhatsApp: 014-3180070 (En. Fazrul)

Atau korang boleh layari laman sesawang MZ Catering di:





You Might Also Like

23 komen

  1. Nagys juga pakrj yang disediakan. Banyak pilihan dan pakj ditawarkan juga menarik

    ReplyDelete
  2. untung ada all in one macam ni. memudahkan pengantin juga

    ReplyDelete
  3. Menarik..skrg ni xperlu pening2..ada duit..cari pakej cmni kan ..

    ReplyDelete
  4. Mak aih... waktu tengah hari pula bukak. Lauk pengantin pun nampak sedap bukan main! Lapar jadinya kita. Apapun nampak baguslah pakej perkahwinan ni. Siap ada permainan kanak-kanak!

    ReplyDelete
  5. Dah pernah gi kenduri kahwin kat MZ Catering ni. Memang dekat sangat dengan rumah saya pun...sebelah ni pun ada restorannya. Malam paling ramai orang.

    ReplyDelete
  6. Tengok gambar di atas. Terasa macam suasana di hotel saja susun-aturnya. Makanannya hebat. Puas hati jika dapat tempah katerer yang bagus begini.

    ReplyDelete
  7. uish nampak sedapnya kek dan aiskrim..hihi..nasib dah kahwin..tapi memang pening nak uruskan majlis perkahwinan ni..nak cari pakej yang sesuai dengan bajet dan kualiti pun bagus..pakej dari mz catering ni mmg bagus bg bakal pengantin..

    ReplyDelete
  8. besar juga dewan dia ni erk kak.. dari luar ty ingatkan kecik ja. Boleh rekemen sedara yang nak kawen ni. Sendiri belum lagi hahhaa

    ReplyDelete
  9. Senang sekarang nak kahwin dah ada pakej lengkap macam ni..kena usaha sediakan duit je kan..hihi

    ReplyDelete
  10. Penting sebenarnya untuk bakal pengantin memilih pakej dari wedding planner yang berpengalaman macma ni. KAlau ada wedding planner, tak adalah kelam kabut dibuatnya kan.

    ReplyDelete
  11. Macam-macam sekarang. Semuanya di bawah satu bumbung. Memudahkan mereka yg nak berkahwin membuat segala urusan. Harga pakej memang berbaloi

    ReplyDelete
  12. Bagus ada pakej lengkap macam ni. Bagi yang merancang majlis perkahwinan boleh la menabung dari sekarang. Hehehe. Mungkin harga berubah setiap tahun, tapi menabung la dari sekarang. Sebab pakej dah bagus sangat ni. Dewan, makanan, pelamin, deejay dan macam-macam ada.

    ReplyDelete
  13. Zaman sekarang ni semau ada dah..lengkap..takde pening kan..takde rimas rumah berkecah, kenduri memang best..seronok.,.bab nak mengemas tu satu hal..sebulan pun belum tentu settle..kalau dah ada kemudahan macam ni memudahkan cuma sediakan duitnya aje..

    ReplyDelete
  14. wow rare betul ada bouncy castle kat wedding tuu, memang menarik haha! Lauk2 tu pon nampak sedap, dan memang luas betul dewan dia kan. Those yang tgh2 survey2 tu bolehlah masukkan dalam list ni, macam best catering ni! 😁

    ReplyDelete
  15. Wah banyak pilihan menu. Semua nampak sedap sedap belaka. Yang oentinf aneka jenis kek tuh buat saya rambang mata tau. Dahlah kita peminat tegar kek

    ReplyDelete
  16. Serba lengkap yer semua pakej di MZ CATERING ni. All in one gitu. Tak payah sakit kepala nak fikir ambik pakej asing dari supplier lain. Kat sini semuanya ada

    ReplyDelete
  17. Wahhhh ! Mudahlah lepas nie nak buat apa2 majlis. Tinggal hubungi MZ catering je. Siap boleh sewa tempat lagi tu. Wah wah wah !

    ReplyDelete
  18. Teringin pula nk kawin.bila tengok pakej best ni. Hopefully ada la kena budjet boleh Ika survey ni.

    ReplyDelete
  19. sedapnya menu yang disediakan.boleh la suggest untuk mereka yang nak kahwin lepas ni hihi airah dah

    ReplyDelete
  20. wah menariknya saiap ada bouncy castle, dah macam party birthday dah. tapi bagus sebenarnya, boleh la anak2 main. mak ayah boleh makan dengan tenang dan borak panjang sikit jumpe sedara mara dan kawan-kawan. Memang terbaik pakej perkahwinan ni

    ReplyDelete
  21. dengan semua pakej pakej yang berbaloi, boleh lah plan perkahwinan dan catering dengan begitu senangnya!~

    Bagus nya!

    ReplyDelete
  22. I have heard before of MZ catering during my sister's wedding prep...they certainly have a variety of everything...definitely an option to be considered by the future brides and grooms

    ReplyDelete
  23. Senang lah kalau nak kahwin, sekarang semua lengkap all in 1 pakej tak payah deal with so many suppliers. Wah thy supply tempat mainan untuk kanak-kanak juga, good idea.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive