Merawat Batuk Dan Selsema Bayi Dengan NARINAR FLUtherapy

Sunday, April 15, 2018

Merawat Batuk Dan Selsema Bayi Dengan NARINAR FLUtherapy | Menjadi seorang ibu ni bukan sesuatu yang mudah ye. Banyak cabaran dan dugaan dalam membesarkan anak. Terutama sekali penjagaan untuk anak dalam fasa yang berumur sebulan hingga 2 tahun dimana antibody mereka belum cukup kuat untuk melawan penyakit. Tambah membimbangkan dalam tempoh tumbesaran tu, anak diserang demam, selsema dan batuk. Pemberian ubat adalah tidak sesuai untuk umur dibawah 2 tahun. Jadi… untuk mencari alternative, ada juga rawatan tanpa menggunakan ubat untuk Merawat Batuk Dan Selsema Bayi Dengan NARINAR FLUtherapy.


Bila bercerita mengenai batuk dan selsema ni kan, teringat peristiwa masa Iman Harraz berusia 4 bulan. Beliau diserang dengan bronco pneumonia sehigga dimasukkan ke ward hampir seminggu. Satu pengalaman yang agak ngeri juga lah bagi aku. Sebab tu bila Harraz start batuk dan selsema aku mula risau. Takut kejadian lama berulang kembali. Kalau anak korang ada selsema atau batuk ni, korang boleh cuba petua hilangkan batuk dan selsema denga Narinar Flutherapy. Mari aku kongsikan apa yang best dengan Narinar Flutherapy ni.

Boleh baca: Pneumoni | Doakan Iman Harraz Cepat Sembuh

Mengenai Narinar


Ianya diasaskan oleh Pn. Shazren Shah atau lebih mesra dikenali sebagai Kak Erin yang juga merupakan pengarah Urusan Syarikat Narinar Group Sdn Bhd. Narinar ditubuhkan berdasarkan pengalaman yang dialami dimana anak Pn. Shazren sendiri yang menghidap sakit kronik. Bermula dari situ beliau menggunakan formulasi Narinar secara konsisten dan menjumpai solusi terbaik melalui pati tumbuhan dan bungaan yang digabungkan dengan Teknik terapi urutan atau sentuhan sehingga beliau melanjutkan pelajaran dalam bidang Aromaterapi.

Kelebihan Narinar Flutheraphy


Tak perlu risau. Poduk Narinar adalah 100% Natural dan Bebas Bahan Kimia kerana ianya diperbuat dari Pati tumbuh-tumbuhan dan bungaan segar. Ia juga selamat digunakan kerana sudah melalui tiga siri ujian penyelidikan bersama UPM juga Piawaian dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (SIRIM) bagi memastikan tahap keselamatannya. Kelulusan KKM juga telah diperolehi dan terbukti selamat untuk digunakan oleh bayi, kanak-kanak dan orang dewasa. Terdapat 3 jenis produk yang dikeluarkan oleh Narinar iaitu:

  • NARINAR FT FLUtherapy
  • NARINAR TT Tummy Therapy
  • NARINAR ST Sleep Therapy

NARINAR FT FLUtherapy



Berfungsi untuk mengurangkan simptom batuk dan selsema. Memang aku tak suka betul kalau anak kena batuk dan selsema ni. Diperbuat daripada bahan semula jadi iaitu gabungan minyak pati asli seperti lavender, lemon dan pudina. Yang istimewanya, ia turut mengandungi gam arab (Boswellia Carteri) yang bagus untuk kesihatan. Lepas ni tak payah nak cuba petua hilangkan batuk dan selsema sebab dah ada NARINAR FLUtherapy ni.


Cara Penggunaan pula dengan titiskan dua hingga empat titis di tapak kaki dengan menggunakan teknik Vitalex, dada dan belakang badan. Teknik Vitalex ni perlu urut pada point saraf yang tertentu saja. Calit nipis di hidung jika hidung tersumbat. Ulang setiap 15 hingga 30 minit untuk 2 jam. Selepas selsema atau batuk berkurang, jarakkan kekerapan. 


Untuk demam pula, boleh lakukan sama macam teknik batuk dan selsema. Titiskan satu hingga dua titis di pelipat kaki dan tangan serta titiskan dua hingga empat titis disepanjang tulang belakang. Boleh rujuk video dari Sentuhan Ibu ni.

NARINAR TT Tummy Therapy



Ianya sangat sesuai untuk bayi kembung perut atau perut tak selesa. Diperbuat dari gabungan 100% ekstrak pati aloevera, serai wangi, lemon dan pudina yang sangat segar untuk kelegaan segera dari perut kembung, sembelit dan cirit birit di sampaing sesuai digunakan untuk melindungi kulit dari gigitan serangga.

Cara pengguaan pula, jika sembelit.. titiskan dua hingga empat titis dan urut lembut perut secara membulat ikut pusingan arah jam. Untuk cirit birit pula, titiskan dua hingga empat titis dan urut lembut perut pusingan lawan arah jam. 

NARINAR ST Sleep Therapy



Ini untuk anak yang ada masalah untuk mendapat tidur yang lena. Dikhususkan untuk memberi ketenangan pada bayi dan anak-anak kecil. Ianya gabungan 100% pati semulajadi dari ekstrak lavender, epal hijau, oren, bunga chamomile dan bidara. Sesuai juga untuk ibu bapa yang ingin melegakan tekanan/stress dengan segera kerana aromanya yang segar dan menenangkan sangat membantu hormon dalam badan menyeimbangkan emosi diri dan anak-anak.


Cara penggunaan pula. Titiskan satu hingga dua titis di tangan dan sapu di titik nadi pergelangan tangan dan juga belakang telinga. Urut lembut di bahagian tengkuk serta sapukan juga di bahagian tapak kaki.

Testimoni Narinar


Memang ketiga-tiga produk ini sangat best kerana ia merupakan produk bayi organik yang boleh merawat kembung perut, hilangkan batuk bayi, merawat selsema dan macam-macam lagi lah. Dan baunya sangat lah wangi dan segar. Aku sendiri sudah merasai keberkesanannya selepas mencuba pada Iman Harraz baru-baru ni bila Harraz diserang demam. Yang hairannya, asal malam jer badan dia dedar.

Bila anak dah start demam ni memang aku risau betul lah. Terus titiskan minyak NARINAR FLUtherapy. Dah dua tiga hari jugak lah badan Harraz dedar on and off.  Memang dalam tempoh tu aku tak putus sapu minyak NARINAR FLUtherapy. Alhamdulillah... setakat pagi ni dah tak demam. Bila dah demam, mesti lah dengan package selsema juga kan. Tapi mungkin aku kerap sapu  NARINAR FLUtherapy tu, selsema dia tak teruk lah. Tak ada lah sentiasa meleleh. Pagi ni pon nampak macam dah kering. Memang terapi selsema bayi lah ☺

Packaging nya pon comel jer dan mudah untuk dibawa kemana-mana. Memang korang patut cuba produk NARINAR THERAPY ni sebab aku dah rasa hasilnya dan memang terbaik. Untuk sebotol Narinar ni bersamaan dengan 10ml. Korang boleh beli sebotol atau korang boleh beli NARINAR T-Series) Pack Combo yang terdapat Narinar Flutheraoy, Sleep Time dan Tummy Time. Untuk special discount, boleh pakai code fizarahman10 Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai produk dan harganya atau nak buat pembelian, boleh layari:




You Might Also Like

30 komen

  1. Sedaplah baby diurut selalu. Nasib baik ada Narinar. Mak pun boleh pakai ni kan?

    ReplyDelete
  2. Parents wajib ada narinar flutheraphy ni sebabnya sgt berkesan dlm menangani masalah bayi dari segi tidur, perut kembung dan selesema. Sangat disarankan untuk beli !!

    ReplyDelete
  3. Comel saiz botol dia. Mudah di bawa. Yang penting 100% natural based. Selamat untuk anak-anak.

    ReplyDelete
  4. Indah pun tak suka batuk selsema ni. Apatah lagi bebudak dapat kan, kesian diorang.

    ReplyDelete
  5. The packaging of narinar Flutheraphy is nice and the ingredient is organic. It safe to apply on baby skin. Will recommend to my mums friend.

    ReplyDelete
  6. bagus Narinar Flutherapy ni yer. kembung perut, batuk dan selsema memang selalu dihidapai kanak-kanak. kadang-kadang kseian tengok anak-anak ni selsema. sebelum melarat, lebih baik kita cegah dan rawat mana yang mampu dulu...

    ReplyDelete
  7. Memang risau bila anak-anak kecil dapat batuk dan selsema. Kesian tengok diaorg nak bernafas susah. Bagus ada produk mcm ni, sekurang kurangnya melegakan masalah diaorg. Nanti sis kongsikan pasal produk ni dengan member yang ada anak kecil

    ReplyDelete
  8. Memang sesuai parents ada anak kecil kena ada set ni sebab sakit ni je selalu hinggap kat anak kecil. Anak tak sihat mak pon tak sihat sama

    ReplyDelete
  9. Bagusnya ada produk macam ni, boleh merawat batuk dan selsema bayi...

    Tak payah rely on medicine..

    ReplyDelete
  10. solusi ubat selsema yang sangat berkesan terutama buat anak2 kecil. zmn skrg mmg anak2 mudah sangat dijangkiti dengan penyakit mcm ni..at least kita blh hindar sebelum terkena

    ReplyDelete
  11. Terima kasih diatas perkongsian ini, dah tahu nak contact siapa untuk beli nanti... Nak syor kepada kawan2 pon senang.. Ramai yg preggy

    ReplyDelete
  12. I u mana sih yang tega melihat bayinya terkena salesma? Pasti gak ada kan? Seorang ibu harus banyak mencari informasi kesehatan untum anak - anaknya agar bisa mengatasi dan mengobatinya minimal menghindari penyebabnya.

    Artikel ini sangat bermanfaat. Tq

    ReplyDelete
  13. Memang relaxing to massage with this kind of essential oil. I think not just for baby but adult pun mesti relaxing to use this. Most of all boleh rawat selsema.

    ReplyDelete
  14. wah ni kali ketiga i komen about this product ramai dah review.. betulkah titik je boleh sembuhkan selesema bayi heee... ya allah tanpa sebotol ni i rawat anak cara manual .... sebab time tak sihat tu antibodi tengah membina fight bakteria dan virus.. tapi why not i tak cuba... nampak macam very good at least membantu juga lah kurangkan keresangan ketika tak sihat yo.

    ReplyDelete
  15. Produk macam ni bagus. Dah la botol kecil, bau sedap. Tak seperti bau ubat, balsem dan telon. Ibu bapa yg sapu dekat anak pun dpt manfaat juga. Selsema berkurang, tidur berkualiti dan tiada lg kedengaran tantrum anak. Sleep Therapy tu ruby guna dekat Adam juga. Alif pula lepas pakai 3 produk ni dah takda dah emo tantrum. Dia setahun diri nak berurut. Hehe

    ReplyDelete
  16. Bila bayi selsema, itu yang buat kita tak tidur malam... dorang lagi la... susah nak tidur.. Memang produk seperti ini perlu ada... NIe anak dah besar pun kita sentiasa sediakan produk macam nie, takut dorang selsema...

    ReplyDelete
  17. Another review about this brand... For sure gained my more confidence to buy this for my nephew... Flu is not a fun one and it may caused into other sickness... So better cure it instead of hold it

    ReplyDelete
  18. 1st time dgr produk ni..sure menarik ni..lagi2 untuk disapukan pada budak2..nyaman

    ReplyDelete
  19. Musim demam selsema ni memang kna ade.. Selain guna ubat2 an.. Boleh juga try cara sapu camni..

    ReplyDelete
  20. Rawlins nak guna untuk diri sendir boleh tak? Hahaha. Sebab suka botol dia yang kecil tu, senang nak bawa ke mana-mana kan.

    ReplyDelete
  21. Simple je design botol dia. Tapi menarik dan cantik. Tengok macam bagus produk ni

    ReplyDelete
  22. paling suka pakai ST sebelum nak tidur,confirm anak senang je nak tidur

    ReplyDelete
  23. Bagusnya da Narinar Theraphy ni. sangat membantu para ibu kan

    ReplyDelete
  24. Narinar ni memang menjadi pilihan ibu- ibu sekarang kan..apa aje teraphy oil sure jadi pilihan sebab anak- anak memang susah nak ada dalam keadaan selesa..nak2 kalau selsema ke batuk ke kan...bagus nak suggest kat adik2..

    ReplyDelete
  25. AS paling suka yang TT tu..sebab baby AS memang mudah sangat kembung perut. Malah kalau dia tak kembung pun, AS amalkan ke urutan dengan narinar TT pada baby tiap kali lepas mandi.

    ReplyDelete
  26. Boleh buat spare kat rumah ni kalau ada gejala je cepat2 guna

    ReplyDelete
  27. Sal dah try memang berbaloi letak kat rumah ..

    ReplyDelete
  28. Wahh bgus nya produk ni. Ika boleh tolong recommended dekat kawan ika yang ada anak.kecil. baby dia selalu demam selesema.

    ReplyDelete
  29. Pernah cuba satu, memang soothing dan calming sangat feel dia. Kalau kat budak apatah lg.

    ReplyDelete
  30. Memang bagus ada unuk si.PKKan dalam rumah.boleh guna saat kecemasan kan

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive