Spontaneous Thursday # 12 - HIPOKRIT!!!!!!!!!

Thursday, February 02, 2012



- Hipokrit orang yang suruh orang buat baik tapi dia yg buat jahat -

- Hipokrit ialah orang yang berpura-pura berperangai baik, memperlihatkan keadaan diri yang berlainan daripada yang sebenarnya, Munafik. Betapa kejinya hipokrit sehingga disamakan dengan Munafik. Yang bezanya ialah Munafik sering dikaitkan dengan agama manakala Hipokrit dari segi Perbuatan Seharian -

Kenapa perlu hipokrit? Untuk menjaga hati orang lain? Untuk mengambil kesempatan? Untuk menagih simpati? Hanya DIA saja yang tahu.

Yang pastinya, aku benci golongan HIPOKRIT nih.


You Might Also Like

16 comments

  1. iyee semestinya munafik..paling xsuke org hipokrit..dpn leh wat baik blkg ckp bukan²...eee xsukeeeee

    ReplyDelete
  2. benci jugak dgn org yg hipokrit/ bermuka-muka dan seangkatannye :(

    ReplyDelete
  3. sabar fiza...banyakkan istighfar ye...

    ReplyDelete
  4. Mmg kene byk bsabar ngan org mcm ni, politik kuat ni

    ReplyDelete
  5. as salam
    sy benci jugak ngan golongan ni...doa2 jugak supaya sy xkan tergolong dalam golongan ni

    ReplyDelete
  6. memang beci tapi apakan daya Allah berkuasa atas segalanya..doa semuga Allah buka matahati mereka2 itu..sabar ea

    ReplyDelete
  7. kan..tapi nak buat mcmane..mcm2 golongan manusia ade di muka bumi ni..

    ReplyDelete
  8. tak suka juga manusia sebegini tapi mereka ada di sekeliling huhu...

    ReplyDelete
  9. setuju .. akak pun x suke .. huhuh banyak org macam nie huhuh

    ReplyDelete
  10. nyampah sungguh dengan org hipokrit ni kan

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive