Cara Pakai FACE MASK Yang Betul!!

Tuesday, June 25, 2013



Selama ni main pakai jer. Aku pon baru tau. Rasanya ada lagi yang tak tau kan? Meh nak share. 

SEMASA JEREBU/SELSEMA

- Bahagian berwarna putih patut menghadap muka kita dan bahagian berwarna lain menghadap luar. Ini kerana ia mengandungi tapisan untuk menapis mikroorganisma daripada tersebar kepada orang lain

- Pegang penutup mulut dengan kemas dan tekan perlahan di bahagian hidung untuk memastikan ia berada dalam kedudukan selesa

- Jika anda sihat atau tiada selsema, bahagian berwarna putih harud menghadap ke luar untuk melindungi kita daripada mokroorganisma daripada tersebar kepada kita.

Source: [SINI]

Sekian pesanan khidmat masyarakat dari saya.

Note: Sekolah Iman Hakimi tutup sampai esok. Tapi daycare masih beroperasi...alhamdulillah...Kalau tak ibu terpaksa amik EL





You Might Also Like

21 komen

  1. Ooo..maksudnya bergantung pada keadaan la ye. kalo sihat yang putih ke luar. Kalo tak sihat yang putih ke dalam. Baru le tau.

    ReplyDelete
  2. hihihi...saya pun baru jerk tau..

    ReplyDelete
  3. ada cvara juga yer... tq share yer

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum fiza....kalau dah teruk mmg kena cutikan...;)

    ReplyDelete
  5. ada jugak nampak orang pakai terbalik...

    ReplyDelete
  6. akak guna towel kecik je, hahah :)

    ReplyDelete
  7. salam...
    adda pun bru tau...thanks for sharing..

    ReplyDelete
  8. tq for sharing this good info ye fiza

    ReplyDelete
  9. Opis bg mask.tp x pki pon..huhu

    ReplyDelete
  10. nasib baik tak kena pakai lg..huhu

    ReplyDelete
  11. owh. xsama la kan cara pemakaian org sihat dengan selesema..
    tq info ni

    ReplyDelete
  12. tq sharing

    uih.jenuh pusing 3 4 farmasi..abes stok manjang. :)

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah dh btul sy pakai .
    cik suami yg bgtau.hihi

    ReplyDelete
  14. kat sekolah jual harga mask 70sen sekeping..mahal betul kan..patutnyer bg jer la free kat pelajar

    ReplyDelete
  15. laaa...baru tau gak. ingatkan warna dia tu saje2 je..hehe

    ReplyDelete
  16. Owh, baru tau ni.. Selama ni main hentam jer pakai.. Asal pakai jer katanya.. Hehe..

    Btw, thanks atas pesanan ini.. Hikhik! ^_^

    ReplyDelete
  17. waa.. nak pakai ni pun ada cara2 yea.. hee.. teman pun baru tau nni.. kalu tak sebelum ni main pakai jea.. hu3

    ReplyDelete


Labels

Instagram