DAUN KETUMBAR di sangka DAUN SUP!!!!

Tuesday, June 04, 2013



Kes mak jemah silap beli daun noks. Nak beli daun sup, sekali terbeli daun ketumbar. Bikin malu jer kan. Ada satu hari tu teringin nak buat sup. Gi lah kedai beli bahan² nya kan. Teringatlah daun sup. Tak sedap plak kalau masak tak letak daun sup. Confident jer gi amik daun tu kan. Sekali masa nak masak...erkkkkk...apsal bau lain jer daun ni? Memang dah sah² lah salah daun...ahaksssss...Terus hilang mood. Boleh gitu ☺☺.

Kan sama tu. Memang tak boleh nak cam mana satu Daun Sup dan mana satu Daun Ketumbar. Hanya boleh diketahui selepas mencium bau daun tu. Dan itulah cara aku skang ni kalau nak membeli daun sup. Takut salah daun lagi. Tu lah...dulu masa anak dara tak nak ikut mak gi kedai. Bila dah kawin dan hidup sendiri ni, baru lah nak menyesal bila daun sup dan daun ketumbar pon tak tau nak bezakan...huhuhu...Itu dulu ok, skang dah pandai (>_<).  

Note: Menghitung hari ke USS. 



You Might Also Like

37 comments

  1. adui tersenyum2 saya..bukan akk je .kami dua pon dh lebih 3x silap beli. mmg smpi lah tkleh nk cam melainkan ada daun sup sekali.kalo situasi tu daun sup tkde mmg sah2 igt daun ketumbar tu betul dh daun sup..

    ReplyDelete
  2. a'aa sekali imbas, mmg daun ni sama kan.. saya kalau nak tau, sy hidu bau dulu.. hahah

    *hishop

    ReplyDelete
  3. hahahah..saya pun selalu tersilap! Dan pernah tulis entry kat blog saya pasal daun sup & daun ketumbar ni...

    ReplyDelete
  4. Tapi kan Fiza abang tu dah 49 tahun dah selalu dah membeli utk isteri dia tetap kekadang tersalah beli. Siap kakak kata kalau confuse cium dulu hihi....

    ReplyDelete
  5. saya kalau nak beli, cubit daun tu skit kasi bau..sebab pernah juga tersalah beli..hik3..

    *saya tmbh duit tabung sini skit.. :)

    ReplyDelete
  6. daun ketumbar tu dia lebih halus dari daun sup kan..dlu tak suke bau dia tengik sekarang dah suke n paling suke celery letak dlm sup..eh panjang nye komen ini..mihmih:)

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum fiza...yer betul tu kalau x tengok betul2 mmg boleh tersilap...:)

    ReplyDelete
  8. AAAAH.. SAMA LE KITA SELALU TERTIPU ....

    ReplyDelete
  9. huhu...aku bab pi pasar ni, mmg tugas laki aku...

    ko nak pi uss? nak ikutttt!!

    ReplyDelete
  10. dulu2 conpius juga skang dah tau nak beza dah hehehe

    ReplyDelete
  11. ohh tak suka daun ketumbar... cengih baunya

    ReplyDelete
  12. aah akak pun pernah silap dik ;)

    ReplyDelete
  13. Makanya.. dari sup jadi tom yam..sedap ke idak?

    ReplyDelete
  14. Hehe...pernah je terkena mcm tu...

    Bila tu nak ke uss..happy holiday

    ReplyDelete
  15. diriku pun salah jugak. tp takde la sampai bawak balik umah. perasan sblm nak membayar.

    ReplyDelete
  16. Hihi..sy dl awl kawen..tgk halia dgn lengkuas x knl..amik 2-2 trus.haha

    ReplyDelete
  17. hehehe ketumbar kecik skit kan daun dia, owh jadi ye nak ke uss!! bestnya!!

    ReplyDelete
  18. Kekekeke.. Mieza pun masih tak reti nak beza daun sup dengan daun ketumbar kalau tak hidu bau dia.. sangat tak suka daun ketumbar.. Tapi suka daun sup! ^_^

    ReplyDelete
  19. SAYA PUN LAGI LA TAK KENAL.. KENAL MAKAN JE.. :) WAH, KE USS KE? NAK IKOT.. :P

    ReplyDelete
  20. samalah kita.hehe.
    penah konpius..

    penah gak g pasar tani..haha.slmbe kodok je ty abg jual sayur,daun kesum yg mane?hehe.sejak tu trus tau..nk kenal,cium je bau..

    ReplyDelete
  21. sama la tak dpt nk bezakan daun nie

    ReplyDelete
  22. hehehee selallu gak kekadang tu main ambik je letak dlm bakul rupanya bukan daun sup hehe...

    ReplyDelete
  23. hihi..same kes dn lya la.. mmg x tau beza... tp kalo belikat pasaraya ade label kan.. cma kalo beli kat kedai2 biasa/pasar kna btanyalah..

    ReplyDelete
  24. hahaha...pernah kena jugakkk...senang je nok. kalo daun ketumbar dia kontot2 je batangnya, kalau daun sup panjang2 sket. dulu kan memang main ciummmm je kat tgh2 orang pun..mesti org tak selera...kah kah kah..sekrng dh terer dah..

    ReplyDelete
  25. memg lain sikit bau daun ketumbar nie kak...wangi semacam jer. tp kalo letak dlm nasi beriani ok..sedap, sy mkn je

    ReplyDelete
  26. ada beza duanya kak.

    ketumbar bau nya sedap sikit.bg saya la. ada yg kata ketumbar ni baunya tengik..

    kalau letak dalam tomyam sedap.. :)
    wangi je

    ReplyDelete
  27. bestnya nak ke uss ye:)
    jaga diri dan keluarga ye.
    selamat bercuti

    nak kirim FM, boleh tak?

    ReplyDelete
  28. eeerrrr rasanya wina tak pernah lagi beli daun ketumbar ahahahahh!

    selalu beli daun sup je untuk buat sup je pun..kalau bau ok, tak kisahlah :)

    ReplyDelete
  29. mmg pun kak. rupa dua2 daun tu lbh kurang je. pernah gak tersalah beli. hehehe

    wahhh..nak ke USS ye? nak itut!!!

    ReplyDelete
  30. Betul kena cium kot baru tau daun apakah itu hehe
    Tapi selalunya daun sup ni daun dia besar2 sikit!

    ReplyDelete
  31. hehe biasalah tu... akak pun kadang2 tersilap amik... huhuhu

    ReplyDelete
  32. Sama la macam saya..dulu punya cerita liat nak masuk cerok dapur dah kawin ni kena la ambil tau,,,pernah jgk nk bli daun sup terkena daun ketumbar,,blik dr kdai trus tnya suami kenapa daun sup ni x berbau.?malu jer...tnya jiran sebelah dia kat bukan daun sup tu tapi daun ketumbar

    ReplyDelete
  33. penah skali tu nak masak sup p kdai terbeli daun ketumbar,,,blik tnya suami knapa daun ni x berbau...bg tau jiran sebelah,,dia kata mgkin terbeli daun ketumbar

    ReplyDelete
  34. Sama la macam saya..dulu punya cerita liat nak masuk cerok dapur dah kawin ni kena la ambil tau,,,pernah jgk nk bli daun sup terkena daun ketumbar,,blik dr kdai trus tnya suami kenapa daun sup ni x berbau.?malu jer...tnya jiran sebelah dia kat bukan daun sup tu tapi daun ketumbar

    ReplyDelete
  35. Bru smalam first time silap beli daun ketumbar..niat nk beli daun sup..sekali lain macam je bau..tgk dkt tag harga tulis ketumbar..patut la lain mcm je rasa..

    ReplyDelete
  36. uIK??HAHAHA baru tau daun sup dan daun ketumbar almost same. HIHIHI kite memang biasa order je..nak daun sup 50sen gitu kalau suh cari mau salah gak kot ^_^

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive