Bayar HUTANG sampai MATI????

Thursday, October 03, 2013



Perghhhh...nampak tak? Kena ada pendapatan RM12,000 sebulan tu klo nak beli rumah. Tak payah nak tunggu tahun 2020, skang pon dah tak mampu nak beli. Harga rumah dan yang sewaktu dengannya memang tiap2 tahun akan naik. Tapi gaji? Naik tak seberapa. Tapi alhamdulillah, kami dah ada aset yang satu ni. Even hanya sebuah apartment. Itu jer yang mampu.


Dimana/macam manalah kita dan anak2 kita pada tahun 2020 nanti kan. Kereta makin mahal, rumah makin mahal, kos sara hidup makin tinggi dan macam2 lagi lah. Yang kaya makin bertingkek2 hartanya. Yang tak kaya ni?...renung2 kan lah yer pak2 menteri sekalian.


Note: Bila membaca laporan audit negara, betapa banyaknya pembaziran yg tak sepatutnya. Sedih :-(

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

14 comments

  1. KALAU KITA TAK MAMPU NAK BELI RUMAH NANTI, KITA DUDUK LE DALAM KHEMAH SEORANG SATU.. :)

    ReplyDelete
  2. saya plk..baru sekarang yakin nak dptkan aset yg 1 ni..i/Allah...mgu ni pi bayar deposit booking.

    tp..loan 35 thn...umur 62 baru hbis bayar!erk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama...sy loan 45thn..umo 70 br abes byr...huhu

      Delete
  3. Yang tak kaya macam liza ni, makin kayap la jawabnya..

    ReplyDelete
  4. lahaiii...kalau difikirkan memang laaa susah hati. camne la dorang nak survive nanti kan

    ReplyDelete
  5. kita hidup pun ayik tak cukup.. camner nak beli rumah cantik/besar/selesa.. janji ada tmpt berteduh pun syukur dah.. kiki

    ReplyDelete
  6. Macam manalah anak2 kita nanti nak survive pada thn 2020 kalau harga rumah mencecah sebegitu sekali.

    ReplyDelete
  7. Singgah ke blog fiza..mmg mahal kan skrg..gaji tak naik2 pun..huhu

    ReplyDelete
  8. Betul3! sokong 100% pandangan awak. semua harga naik. Gaji kita je tak naik2 geram pula rasa..

    ReplyDelete
  9. memang sekarang ni susah...nk survive kt KL ni semua harga barang naik..rumah minyak..aduiiiii naik darah dan sakit jantung dibuatnya...

    ReplyDelete
  10. mmm mmg sedihkan...org bawahan katakan..mmm...sedih

    ReplyDelete
  11. mmg la bayar hutang sampai mati...dh la semuanya naik naik naik

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive