Scott’s Champions Children’s Curiosity Through Learning Experience at KidZania Kuala Lumpur

Thursday, October 19, 2017

Sebagai sebahagian daripada program 'Bright Little Explorers', Scott's sedang memperjuangkan rasa ingin tahu dengan memberi peluang kepada anak-anak untuk merasai pengalaman pekerjaan orang dewasa di KidZania Kuala Lumpur. Saya dan keluarga telah dijemput untuk menyertai pengembaraan pembelajaran di KidZania KL pada 7 October 2017 baru-baru ini.


Setiap ibu bapa tahu bahawa apabila anak mereka membesar, mereka menjadi semakin ingin tahu tentang dunia di sekeliling mereka. Scott's Malaysia (Scott's), sebahagian daripada GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Sdn Bhd, mahu memperjuangkan rasa ingin tahu kanak-kanak dan membantu menyokong perkembangan mereka dengan memberi mereka peluang untuk berseronok dan merasai pengalaman belajar di KidZania Kuala Lumpur.

Scott's memang terkenal di kalangan ibu bapa di seluruh Malaysia dengan pelbagai produk DHA (DocosaHexaenoic Acid) seperti DHA Gummies Scott. DHA adalah asid lemak Omega-3 yang memainkan peranan penting dalam perkembangan otak, fungsi dan penglihatan yang sihat, Ini amat penting kerana penyelidikan menunjukkan bahawa 90% perkembangan otak kanak-kanak berlaku sebelum berusia enam tahun.


"Apabila kanak-kanak semakin membesar, mereka suka bertanya soalan sebagai cara untuk memenuhi rasa ingin tahu mereka yang tidak pernah berakhir. Ia adalah rasa ingin tahu yang membantu mereka mempelajari maklumat baru dan merangsang imaginasi mereka. Di Scott's, kami memahami betapa pentingnya menyediakan kanak-kanak dengan keseronokan dan pengalaman pendidikan yang baru sebagai platform pembelajaran untuk meningkatkan perkembangan mereka, "kata Venaig Jegou, Pengarah Pemasaran Kawasan, Penjagaan Kesihatan Mulut dan Pemakanan, Asia Tenggara.

"Program Bright Little Explorers Scott's bertujuan untuk memicu sifat kelakuan kanak-kanak melalui aktiviti di atas tanah yang bukan sahaja menggalakkan mereka untuk menjadi ingin tahu tetapi juga merangsang perkembangan mereka," katanya.


"Kami gembira dapat bekerjasama dengan KidZania Kuala Lumpur sebagai sebahagian daripada program ini, dan berharap dapat memberikan pengalaman dan peluang kepada anak-anak menjadi 'dewasa' untuk sehari. Kami yakin bahawa melalui pengalaman ini, kanak-kanak akan dapat mengalami pekerjaan kehidupan sebenar dan belajar untuk berdikari, bekerja dalam pasukan, serta mengembangkan kemahiran hidup, "tambahnya.


"Kami sering menemui kanak-kanak yang ingin tahu tentang dunia dewasa dan apa yang mereka lakukan. Di KidZania Kuala Lumpur, kanak-kanak akan melibatkan diri dalam pengalaman dewasa yang lengkap. Mereka boleh mengambil apa jua peranan yang mereka mahukan dan percubaan secara langsung bagaimana mereka suka berperanan memainkan kerjaya profesion yang berbeza termasuk ahli bomba, tukang masak, doktor, TV, radio dan lain-lain. "Kata Shahrul Nizar Ahmad, Datuk Bandar KidZania Kuala Lumpur.


"KidZania Kuala Lumpur berbangga untuk mengambil bahagian dalam program 'Bright Little Explorers' Scott's. Kami percaya tujuan program ini berkongsi kepercayaan yang sama seperti KidZania yang menyediakan peluang kepada anak-anak untuk diberi inspirasi dan platform untuk meningkatkan rasa ingin tahu mereka dan diberi kuasa untuk belajar dan berkembang, "katanya.

Dari November 2017 hingga Februari 2018, Scott memberi peluang kepada ibu bapa untuk menebus tiket One Adult dan One Child untuk melawat KidZania Kuala Lumpur. Ibu bapa perlu mengumpulkan enam setem (RM35.00 = 1 setem) untuk menebus tiket. Untuk maklumat lanjut, anda boleh layari Laman Facebook Scott's Malaysia di:


You Might Also Like

16 komen

  1. Scott's mmg peneman setia ibu2. Dulu my mum selalu beri scott perisa oren pd kami adik beradik n amalkan setiap hari.sbb scott yg original warna putih tu x ada rasa oren so masing2 xmau telan

    ReplyDelete
  2. wah baguslah produk scott ni... memang sedia maklum produk scott ni terkenal dengan perkembangan kanak2, dengan aktiviti di kidzania ni ternyata scott is the best

    ReplyDelete
  3. Kena bawa anak buah datang sini ini! Mesti seronok. Macam macam boleh belajar dekat KidZania nih..

    ReplyDelete
  4. menarik ni. boleh dapat tiket free hehe

    ReplyDelete
  5. Lama tu contest smpai feb 2018 sempat la nk kumpul setem😂

    ReplyDelete
  6. Musim cuti sekolah ni macam2 aktiviti untuk kanak-kanak memang best mereka kan...

    ReplyDelete
  7. Kidzania memang a best place for child learning...seronok la anak2 kan..seronok meneroka dunia pekerjaan kan

    ReplyDelete
  8. bestnya program macam ni. dulu sha pengguna scotts jugak hehe

    ReplyDelete
  9. Nice activities for children. Good that they reward us with the tickets to Kidzania.

    ReplyDelete
  10. Kidzania should open one dekat penang jugak! haha

    4D3N Star Cruise 2017

    ReplyDelete
  11. tq Fiza sharing...anak2 ajak gak ke KidZania..tak sempat nak gi lagi..

    ReplyDelete
  12. menarik jugak aktiviti mcm ni. kita boleh pupuk minat budak budak

    ReplyDelete
  13. Scotts memang pilihan terbaik untuk kanak kanak ☺

    ReplyDelete
  14. bestnya pergi kidzania, tak pernah pergi lagi. next time pergi nak bawak anak buah la, nak bawak anak sendiri, takde. huhuhuhu

    ReplyDelete
  15. Dah lama mama x gi hypershoe. Best juga kasut2 dia

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive