5 Sebab Kenapa Kena Cuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus!!

Saturday, March 10, 2018

5 Sebab Kenapa Kena Cuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus!! | Apa yang korang bayangkan bila sebut pasal susu kambing? Dah tentu baunya yang hamis kan. Tapi bukan kerana kambing tak mandi yang jadi penyebab susu kambing bau agak hamis yer… Hahaha… Tapi dah kejadian susu tu memang bau dia macam tu kot.  Tapi hamis-hamis bau susu kambing pon, banyak khasiat yang terkandung didalamnya tau. Kalau dulu mungkin susu kambing belum divariasikan dalam pelbagai perisa. Tapi sekarang dah ada macam-macam perisa susu  kambing. Ni nak share 5 Sebab Kenapa Kena Cuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus.


Teringat masa dalam pantang anak ke empat dulu. Anak kena jaundice. Antara petua untuk turunkan bacaan jaundice adalah dengan minum susu kambing. Allahu… Demimu anak, ibu sanggup minum pure susu kambing. Memang terasa hamis dan bau nya agak kuat jugak lah. Time tu tak jumpa pulak susu kambing yang ada perisa… hahaha… Sekarang ni banyak dah produk yang keluarkan susu kambing. Antaranya dari jenama EllVita Susu Kambing. Aku dah pon mencuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus ni. Kalau korang tak boleh nak minum susu kambing pure tu, korang boleh cuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus sebab:

5 Sebab Kenapa Kena Cuba EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus

EllVita... Tasty, Tested & Trusted

1) Tak Hamis


Serious… Pertama kali kau minum rasa macam tak percaya yang itu ada lah susu kambing. Tapi perasa coklat lah. Sebab tak ada bau hamis dan tak ada rasa macam susu kambing, Kalau yang pernah minum susu kambing, korang boleh bezakan macam mana rasa susu kambing dan susu lembu. Tapi EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus ni memang tersangat sedap. 

2) Gabungan Vanilla dan Chocolate


Bila perasa Vanilla dan perasa Chocolate bergabung, memang bergandalah kesedapannya. Susu dengan dua rasa gittew. Siapa peminat minuman vanilla dan chocolate memang patut cuba ni. Rasa sekali pasti nak lagi sebab sedap. Rasa tak cukup minum secawan.

3) Diperkaya dengan 10 makanan sunnah dan bahan semulajadi


Terdapat 10 jenis kandungan makanan sunnah yang terdapat didalam EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus seperti Ginko Biloba, Buah Delima, Buah zaiton, Kurma, Buah Tin, Kismis, Badam, Saffron, Habbatus Sauda dan Manna. Selain daripada itu, ianya 100% organik dan tanpa pewarna tiruan.

4) Kaya Dengan Nutrisi


Seperti yang kita tahu, susu kambing kan berkhasiat sebab ianya kaya dengan kalsium untuk tulang dan gigi. Mengandungi DHA untuk minda. Terdapat Vitamin untuk ketahanan badan, imunisasi dan fungsi organ serta sumber yang kaya dengan Protein, Iron, Folate, Omega dan Energy untuk kita kekal bertenaga ketika waktu bekerja dan waktu belajar.

5) Banyak kelebihan dan Khasiat


Kalau korang nak tahu, produk EllVita ni di formulasikan oleh Dr perubatan. Tak perlu risau ok. Antara kelebihan dan khasiatnya ialah:
  • Meningkatkan kesihatan dalaman dan luaran. 
  • Baik untuk sistem penghadaman dan usus.
  • Bersifat alkali dan tidak menyebabkan alahan
  • Meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan minda
  • Menguatkan daya ketahanan seperti tulang, gigi, otot, sel kulit, saraf dan sistem imunisasi tubuh badan

Siapa Boleh Minum EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus?



Jangan risau sebab ianya sesuai untuk seisi keluarga dan sangat sesuai untuk pelajar-pelajar yang masih belajar untuk perkembangan minda dan kecergasan badan ketika belajar serta untuk yang kuat bekerja supaya kekal bertenaga. Untuk yang sedang ikhtiar untuk hamil, boleh juga mencuba. Yang menyusukan anak. Untuk bayi dan kanak-kanak pula, disarankan oleh doctor untuk minum selepas setahun yer.

Antara Testimoni Pengguna


Banyak testimoni dari penggua yang berpuas hati lepas mengamalkan EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus ni. Korang boleh baca dekat [SINI]. Banyak sangat kalau nak letak testimoni dalam blog ni... hehehe... 

Dah amalkan since mengandung. Alhamdulillah... Anak bebas jaundice ☺

Mengekalkan tenaga masa belajar ☺

Wahhhh... Boleh meningkatkan penghasilan susu ibu juga ☺

Selain dari boleh dimunum begitu sahaja, korang boleh variasikan dengan masakan. Haaaa!!! boleh masak apa dengan EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus ni? Memagn best sangat lah. Meh tengok kat [SINI] apa yang boleh korang buat selain dari diminum:

Kek Pisang Vachoc

Kek Choc Brulee (Vachoc + Orgalac)

Vachoc Milk Shake

Cara Penyediaan



Tak susah pon nak bancuh EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus ni. Cuma masukkan 4 skop atau 1 sachet VaChoc (25g-30g) ke dalam 180ml - 200ml air suam dan kacau hingga larut. Kalau nak sejuk, boleh tambahais ikut citarasa sendiri. Cuma perlu di ingat, elakkan dari menggunakan air panas mendidih bagi mengekalkan khasiat susu kambing VaChoc ok. Mana-mana susu tepung pon tak boleh bancuh dengan air panas kan. 

Untuk produk Ellvita ni, terdapat perasa lain juga selain dari EllVita Susu Kambing VACHOC 10Plus, iaitu Orgalac Asli, Orgalac Vanilla dan Premium Berry. Terdapat 20 sachet x 25g dengan berat bersih 500g dalam setiap kotak. Pengambilan pula sebanyak 2 kali untuk 1 cawan pada waktu pagi dan 1 cawan lagi pada waktu malam. 

Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai product EllVita yang lain atau korang nak mencuba product  EllVita Susu Kambing dan nak buat pembelian, boleh refer detail dibawah:


Website: www.ellvita.com
Hotline: 019-2020 911


You Might Also Like

34 komen

  1. wow... vachoc memang menarik gak, mcm2 resepi leh buat

    ReplyDelete
  2. Lepas nih nak try vachoc pulak la.

    ReplyDelete
  3. hasih.... terliur lak tgk kek chocolate dg vachoc ni

    ReplyDelete
  4. Rasa macam nak cuba Vachoc10 plus ni...

    ReplyDelete
  5. bagusnya..boleh dibuat kek lagi dengan susu kambing ni..ingatkan boleh minum jer...yang penting tidak hamis..tu yang best.

    ReplyDelete
  6. nampak ramai update vachoc nih
    dah tengok macam sedap pula tu

    ReplyDelete
  7. yang tak hamis tu paling penting dalam pemilihan susu. sebab kalau hamis nak minum pun xselesa.

    ReplyDelete
  8. wahh memang kena sangat! saya suka susu kambing. memang banyak khasiatnya. dengan perasa coklat mesti lagi sedap ni! kena dapatkan!

    ReplyDelete
  9. Nasib baik ada perisa lain. Memang allergic dengan susu warna putih. Memang tak lalu nak minum. Kalau saya la...saya pilih perisa coklat. Mesti enak kan?. Takde bau hamis tu penting sebab idak la terasa nak terkeluar balik susu ni. Nanti nak try la.

    ReplyDelete
  10. Tak pernah rasa lagi..kalau sedap kena cuba jugak ni..SA prob skit product2 susu ni...memang susah nak minum susu..kalau ada choc maybe ok kot

    ReplyDelete
  11. Sedapkan rasa susu kambing Ellvita Vachoc nie. Kak Sue pertama kali tau cuba minum susu kambing, memang sedap..

    ReplyDelete
  12. Banyak khasiat ye susu kambing ellvita ni. Bagus consume setiap hari. Bahan pun dr bahan sunnah.

    ReplyDelete
  13. MACam2 product yg guna susu kambing..bagus ni..kita pun blh utilise khasiat susu kambing ni..hilma berminat pulak kek dgn milkshake tu..ape agak nya rasa tu kan..blh buat video mkn ni hahhaha

    ReplyDelete
  14. New milk powder. I seldom drink goat milk as I more to milk powder like Anlene or Fernleaf. But the goat milk powder seem nice and come in two flavor. Can be taken by adult and also kids.

    ReplyDelete
  15. bestnya macam2 boleh buat dengan susu kambing ni mesti rasa dia sedap kan.tak biasa sangat minum susu kambing tapi macam berminat nak cuba
    Nanti nak cuba la jenama ni

    ReplyDelete
  16. Susu kambing nie yg x bestnya adalah bau dia. Bau hamis. Tp bila baca point pertama ialah tidak berbau hamis, baru lah excited nak cuba. Mmg banyak khasiat susu kambing nie

    ReplyDelete
  17. 1st time rs susu kambing vachoc ni terus suka..sbb xde bau hamis..anak2 semua suka..yg best depa x tau depa mnm susu kambing..sbb xrasa mcm susu kambing berebut dgn anak.plak hahaha

    ReplyDelete
  18. Liez mmg suka susu kambing.. klau elvita perisa coklat mmg lagi suka la..

    ReplyDelete
  19. Memang diakui susu kambing banyak khasiatnya. Tapi tak menjadi budaya dalam masyarakat Melayu. Dah ada susu yang berperisa ni, jadi bolehlah dicuba tanpa waskan bau hamis tu. Pernah cuba yang fresh memang tak gemar juga.

    ReplyDelete
  20. Sedap kan kak...kita try yg premium berry tu pun best gila...sedap la rsa dia..xhamis yg penting kan

    ReplyDelete
  21. I love goat's milk because of all it's benefits. This product is great for people on the go since it's in a sachet form can bring it everywhere.

    ReplyDelete
  22. 5 sebab kena try susu kambing elvita ni,

    hehehe, i sebenarnya tertanya adakah nutrisinya kekal seperti yang asli setelah di proses menjadi serbuk ?

    Nampak macam menarik hanya perlu bancuh je.. tapi tu la, masih belum berpeluang untuk mencuba sendiri...

    betul tu, susu tepung memang taj digalakkan di bancuh dengan air panas di kuatiri akan merosakkan nutrisi...better bancuh dengan air suam suam sajaa

    ReplyDelete
  23. emm baca dan tengok gambar pun dah boleh agak rasa sedapnya susu ni, wahh cantikla rumah baru fiza

    ReplyDelete
  24. tertarik gak sebab campuran vanilla dan coklat ... part yang best boleh buat milkshake

    ReplyDelete
  25. Wah..cantik blog baju baru..susu kambing ni banyak khasiatnya..ditambah pulak dengan rasa yang sedap tu..emmm..nak cuba jugak ni

    ReplyDelete
  26. sedap vachoc ni..el suka buat sejuk2..anak2 pun suka berebut suruh buat hari2

    ReplyDelete
  27. Sis ni susu kambing kalau minum memang kureng sikit tapi kalau makan ok..:D Nanti boleh lah cuba buat kek tengok cam mana..leh masuk ke idok..hehehe

    ReplyDelete
  28. Sedap Vachoc ni Marsha suka. Kurang manis pula tu

    ReplyDelete
  29. I would like to try the Premium Berry one....I heard it tastes extremely yummy..

    ReplyDelete
  30. Nak cubalah susu ni! Jarang minum susu kambing sebelum ni

    ReplyDelete
  31. Fuh makin sedap-sedap susu kambing sekarang ni. Siap bleh campur Ais lg. Dah jadi minuman eksklusif. Hehe. Ruby tak suka sangat susu kambing sebab bau dia. Tp kalau dah campur Coklat. Bleh consume setiap hari. Hehe

    ReplyDelete
  32. Saya sangat suka minum susu kambing ni. Part hamis tu memang kena tengok utk setiap brand sbb saya ni tak tahan bau yang hamis tu. Boleh la cuba vachoc 10 plus ni nanti. Chocolate flavour pulak mmg favourite ler kan!

    ReplyDelete
  33. baca testimoni macam elok hehe . ramainya buat entry mengenai susu ellvita ni. huwarghh nak rase

    ReplyDelete
  34. Produk keluaran Ellvita semuanya bagus dan banyak khasiat. Premium Berry lia dah cuba. Nak cuba juga Vachoc 10 plus ni pulak.

    www.liahasty.com

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive