Jom Cantik Dan Sihat Dengan Haru Hibis | 100% Hibiscus Tea

Friday, October 25, 2019

Jom Cantik Dan Sihat Dengan Haru Hibis | 100% Hibiscus Tea |  Haru Hibis? Barang apa tu? Ok… Meh saya kongsikan benda baik ni sebab saya pon baru cuba dalam 2 minggu ni. Haru Hibis ni merupakan Hibiscus tea atau dalam Bahasa melayu nya ialah tea Bunga Raya. Saya pon 1st time juga dengar tea yang dihasilkan dari Bunga Raya ni. Apa yang best dengan Haru Hibis ni, ianya merupakan 100% Hibiscus tea. Dan ianya juga merupakan teh herba yang secara tradisionalnya digunakan untuk kesihatan. Seperti yang kita sedia maklum, Bunga Raya kan banyak khasiat. Antaranya membantu menurunkan berat badan, menguatkan imun system dan juga membantu mencantik kan kulit.


Memandangkan saya merupakan wanita berkerjaya, faktor kesihatan amat lah penting dalam menguruskan urusan harian. Mana tidak nya, dengan nak uruskan anak-anak seramai 4 orang, urusan kerja-kerja rumah dan juga urusan di pejabat memang membuatkan badan cepat sangat rasa letih dan stress. Kalau anda nak tahu, 29% rakyat Malaysia mempunyai masalah kesihatan mental akibat tekanan (TheStar, 2018). Tapi saya masih tak tergolong dalam golongan ni walaupon ada  masa stress tu datang.. hehe..


Pemakanan yang sihat memang amat penting dalam menjaga kesihatan selain dari pada bersenam setiap hari dan juga tidur yang cukup. Tak dapat tidur yang cukup pon boleh menyebabkan tubuh badan tak dapat berfungsi dengan baik kan. Tapi itu lah, bila dah sibuk, memang tak sempat nak buat semua tu.

Sebab tu supplement juga perlu untuk menambah stamina diri kan. Nak exercise tak sempat apatah lagi nak jaga pemakanan. Memandangkan makanan yang di ambil tu belum tentu dapat menampung keperluan vitamin, mineral dan zat-zat dalam tubuh kita, makan supplement lah pengganti nya. Nak cari supplement pon tak boleh main beli saja. Kena cari juga yang bersesuaian. Memandangkan saya tak suka jenis yang telan-telan ni, saya lebih prefer jenis cecair. Maka terjumpa lah dengan Haru Hibis ni. Jom Cantik Dan Sihat Dengan Haru Hibis | 100% Hibiscus Tea

Kenapa Haru Hibis?


Apa yang saya suka dengan produk Haru hibis ni kerana ianya tea detox dan terkandung banyak khasiat di dalamnya. Selain daripada itu, Haru Hibis dibuat dengan extrak pekat menggunakan teknologi vacuum suhu rendah di mana ianya dapat membantu mengekalkan kesegaran dan nutrient dengan tahap kebersihan yang tinggi mengikut standard keselamatan makanan. 

Cara Makan Haru Hibis

Tak susah pon. Anda cuma perlu bancuh 1 peket Haru Hibis ke dalam 350ml air sejuk atau air suam. Rasa nya memang sangat masam. Beauty is pain kan… hehehe… Apa susah, nak kurangkan masam tu, anda boleh campur gula, gula perang atau pon madu. Saya campur dengan madu je. Boleh juga variasikan cara bancuhan dengan campur bersama fruit juice, susu dan juga yogurt. Kalau campur dalam yogurt tu jangan lah tuang sepeket. Separuh je dah cukup. Pengambilan sehari sekali sama ada pada waktu pagi atau sebelum tidur.

Versi air suam

Versi Yogurt.. Sedap 

Kesan pengambilan nya pula memang bukan on the spot lah. Mana boleh consume harini esok dah dapat kesan kan. Sekurang-kurang nya ambil masa 2 minggu atau lebih serta bergantung pada keserasian dan kecepatan produk tu perfungsi pada tubuh badan seseorang. Macam saya, lepas 2 minggu pengambilan baru lah nampak kesan nya. Badan rasa lebih bertenaga walaupon tidur lewat dan bangun awal pagi. Imun system pon bertambah baik. Kalau selsema pon, sekejap saja dah ok. Yang best, lepas minum mesti nak ke toilet ☺

Harus di ingat kan juga yer. Apa juga supplement yang di ambil, jangan lupa minum air masak secukup nya. Pengambilan juga perlu istiqomah dan konsisten kalau nak dapatkan hasil nya. Jangan merungut pulak bila tak ada perbahan atau keberkesanan kalau anda tak konsisten dalam pengambilan supplement ni. Hari-hari kena ambil tau. Nak senang, buat reminder siap-siap dalam hand-phone tu kalau jenis pelupa.  

Macam Mana Nak Beli Haru Hibis?

Ok… Kalau anda nak tahu, produk Haru Hibis ni sebenarnya dari Korea. Kalau tengok orang Korea tu kan, semua cantik-cantik. Sebab tu lah saya pon teringin nak cantik macam awek Korea. Eh!!!.. hehehe… Kalau anda dalam perancangan nak ke Korea, anda boleh dapatkan Haru Hibis ni di Airport South Korea. Tapi harganya mahal lah. RM110.00 sekotak untuk 10 paket. Tak kan nak kena pergi Korea kot??

Tapi jangan risau, saya boleh ambil kan order kalau anda teringin nak mencuba. Dengan harga yang paling istimewa. Hanya RM75.00 sekotak. Kalau nak lagi jimat, boleh kongsi dengan kawan beli 2 kotak terus dengan harga RM130 sahaja, Untuk jejaka-jejaka handsome di luar sana, beli kan lah untuk teman wanita korang. Banyak dah jimat tu. Rugi kalau tak grab sebab saya ambil tempahan sampai minggu ni sahaja tau. Cepat klik LINK INI untuk order. Kita sama-sama cantik dan sihat ☺


You Might Also Like

0 komen



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive