Abang MOTOR, Kalau nak menunggang MOTOSIKAL, boleh tak jangan Tengah² JALANRAYA!!!

Wednesday, May 11, 2011


Ni masa balik kerja aritu tu. Adooiiiiiii...tensi mak noks. Lama gak abg motor ni dok kat tengah² jalan nih. Berderet² kereta kat belakang gara² abang motor menunggang motosikal feeling² azroy dalam citer Gila-Gila Remaja tu...muahahahaha...

Tapi tak semua penunggang motosikal macam ni. Kekadang takut gak ngan dorang nih, bawak motor macam jalan raya tu dia yang punya. Cilok sana sini. Macam petang smalam, ada satu motor nih tetiba memecut kat depan lori tangki PETRONAS secara mengejut. Aku yang tertengok pon jadi terkejut beruk tak hingat donia punya sebab lori tangki nih dah terhuyung hayang ketepi ketengah. Kereta aku kat belakang lori nih plak tu. Ya allah...berderau darah sampai naik ke muka, tangan dah gigil².

Buat penunggang motosikal tu, hargailah nyawa anda. Ingat orang yang tersayang dan orang² di atas jalan raya tu yer. Jangan menunggang motosikal kat tengah² jalan. Ingat yer ☺☺☺

You Might Also Like

7 komen

  1. hehe, aku tak sabar. kalau jumpa mamat camni, aku bg hon perlahan. bila dia sedar, dia akan ke tepi

    ReplyDelete
  2. bahaya la naik motor..moralnya jgn naik moto ye..kalo melanggar pun jatuh, dilanggar lagila jatuh..huhu

    ReplyDelete
  3. Aku nak jer hon tapi takut, mana tau samseng jalanan ker kan ☺☺☺

    ReplyDelete
  4. hahaha..kita pon selalu mrh2 time drive bila ada abg motor gini..membahayakn kslmtn org dn diri dia sdri kan.

    ReplyDelete
  5. Tu lah amirah, bahaya kan klo bawak motor mcm tu.

    ReplyDelete
  6. Hehehehe...samalah, kekadang membebel jer dlm keta tu bila dpt penunggang/pemandu yg sengal mcm nih.

    ReplyDelete
  7. sabau... dia pun bayau cukai jalan, walaupun hanya RM 2. :)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page