Sebelum ni TELUR TIRUAN, Skang ni DAGING TIRUAN plak, Lepas ni...apa lagi yang TIRUAN?

Monday, May 09, 2011


Berhati-hatilah bila melancong ke China. Orang China ni bukan saje pandai buat telur tiruan malah pandai buat daging lembu tiruan jugak. Yang gelinye, menggunakan DAGING BABI!

Di sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu.


Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan “beef extract” yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut, dan wallah! Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu.



Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan cancer. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.

Source: mediamalaya.com

You Might Also Like

6 comments

  1. ish menakutkan betul...huhu mg kena berhati2... nauzubillah...

    ReplyDelete
  2. eee, geli..bengong kan diorang nih

    ReplyDelete
  3. ewww... buwekkk sume pon nk klon..

    ReplyDelete
  4. Assalam...
    Jarang makan daging melainkan nak buat sup tulang..
    bahaya jgk kalau sampai di Malaysia ni...

    ReplyDelete
  5. erkk??tiba rsa nak muntah bila bca tang ayat dging babi sesedap dging lembu.. haihh

    moga kita dijauhkan dgn makanan yg dh memang haram ni kan

    ReplyDelete
  6. teruk la depa ni..tiba2 nak termuntah lak..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive