RECYCLE | Megazine Holder dari Kotak Cereal

Tuesday, February 11, 2014



3R...Reduce, Reuse & Recycle bersama Fiza Rahman the Supermom, cewahhhh...Kali ni nak ajak uols recycle semula kotak2 cereal. Daripada terbuang, baik kita buat Megazine Holder.




Barang2 yang kena ada mestilah kotak cereal khenn. Apa2 jenis pon boleh. Janji kotak. Gunting jer kat bahagian tepi tu sket. Ikut bentuk megazine holder tu lah.




Jadilah macam ni. Kalau nak balut cantik2 pon boleh. Tapi aku kan terlebih ranjin. Biar jerlah macam ni. Buat letak buku anak2 dan buku2 ibu. Jadilah tu kan. Salah satu langkah penjimatan katanya. Barang stationery pon dah naik harga. Jadinya...berjimat cermat lah kita yer.


Nantikan 3R bersama Fiza Rahman the Supermom yang akan datang yer. Barang apa plak yg kena recycle nanti nih...hehehe...


Note: Mengharapkan hujan rahmat. Hujan oh! Hujan. Aku rindu padamu. Turunlah :-)

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

17 comments

  1. bagusnya cadangan ni.. x pernah terfikir pun nak buat camni

    ReplyDelete
  2. Bagus2 idea ko ni noks....boleh ikut ni hehe

    ReplyDelete
  3. wahhh...boleh lah nak buat tempat buku nti... Pae ada banyak kotak Koko Crunch ni...hehe

    ReplyDelete
  4. satu langkah berjimat ni..
    kat umah zee tak sempatnya nak buat camni..mesti dah koyak dulu dikerjakan dorang..

    ReplyDelete
  5. Yezza kreatif!
    Btul gak ek, save sket..
    Nak cantek balut la ye dak :)

    ReplyDelete
  6. Anak kakak pernah buat kerjatangan di sekolah buat holder ini Fiza.
    Tapi mereka buat siap di sampul dan tampal bagai nak bagi cantik..

    tak membazir..

    ReplyDelete
  7. wah..bagus ni..dari terbuang macam tu je kan

    ReplyDelete
  8. terbalik tak kotak tu bila letak buku?
    cam cantek plak hasilnye. hehehe
    boleh tiru nanti~ :)

    ReplyDelete
  9. kak, kalau kat rumah saya tak tahan lama..pastinya hancur dikerjakan dua beradik tu

    ReplyDelete
  10. blh try nie. hari tu bru beli kokocrunch tapi kotak dh buang. kene tunggu beli barulah

    ReplyDelete
  11. langkah penjimatan ni.. gud job mama! hehe

    ReplyDelete
  12. haa, bagus2. Kebetulan kat umah saya takde bekas utk letak surat. Tapi kotak cereal pon takde.

    ReplyDelete
  13. good good.
    saya pulak suka buat lapik kat bawah dapur.. hihi.. tak payah nak lap minyak minyak. cukup masa buang juga. kiki

    ReplyDelete
  14. Mmg sungguh menjimatkan & kreatif.. :)

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive