Saya Suka Kucing, Tapi Saya Takut Kucing!!!

Wednesday, February 05, 2014


Acaner tu? Suka tapi takut. Dari jauh kalau nampak kucing  bukan main lain terjerit² memanggil. Bila kucing dekat...lari macam tak jejak tanah, pastu nangis, qahirah lah tu...ekekeke...

'Kucing tengok kami, kami tengok kucing'

QahirahQhalif dan kucing. Budak duaorang ni takut kucing. Ni pon perasan berani jer. Qhalif ni setakat mengelak jer lah. Geli kot dengan bulu kucing tu. Iman Hakimi plak suka kucing. Siap soh beli kucing. Tak kosa lah ibu ko ni nak ooiiii. Bela ikan dulu pon habis suma ikan mati. Nampak sangat tak reti bela menatang khenn.

Tengok dari jauh jer lah khenn sebab kucing tu dok dediam.

Kucing tengah beradu ni berani lah dia usik

Aku suka kucing. Tapi tak der lah sampai nak membela. Kucing² plak rajin dan suka datang kat umah mak. Sebab mak suka bagi kucing makan. Cuma sejak mak sakit ni, tak der dah bagi kucing makan. Tapi kucing² tetap datang lepak kat umah.

Siapa takut kucing? Kakzakie salah sorang kan...hehehe...bley gang ngan Qahirah dan Qhalif.

Note: Lately cuaca panas berdeting. Tu yang kekadang malas nak kluar lunch.  



You Might Also Like

30 komen

  1. hahahahaha.. comel kan~
    dr jauh kemain bising memanggil.. bila kucing datang dekat larik x cukup tanah.
    anak2 zura semua suka kucing.. kalo boleh kucing dapur tuh nak ajak tido sekali.
    nasib baik kucing2 dapur tuh bersih~

    ReplyDelete
  2. Ciknad pun nk geng ngan doubleQ!!

    Nayli leh geng ngan abg kimi :)

    ReplyDelete
  3. suka pada kucing jugak...tapi bab nak membela tu....xde kerajinan lagi..hehheheh

    ReplyDelete
  4. dulu saya ada bela kucing, tapi skang dah jadi penakut ngan kucing. hahaha

    ReplyDelete
  5. Kalau dapat Danish, dah habis kucing mati dibuatnya...anak sy geramkan kucing...:)

    ReplyDelete
  6. diorang suke tapi rasa geli agaknyer kan :)

    ReplyDelete
  7. comel btul tgok anak2 kucing. hehr. mybe anak akak pengeli dgn bulu. atleast xtakot xpe la.. bg mkn kucing pun rezeki =)

    ReplyDelete
  8. rumah kami penuh kucing!!ade 6 ekor kucing 2 anak kucing 1 baby kucing :) dtg dah tak balik-balik ke tempat lain..

    ReplyDelete
  9. saya!!! hehehe..saya pun takut kucing..

    ReplyDelete
  10. aku suke benor ngan kucing ni..adoi.....nasib anak2 pon ikut jemah suke kucing...tp en asbeen kureng sebab dier asma...

    ReplyDelete
  11. Rayya sangat suka kucing... ank2 lain pun suka... yg takut abahnya... kucing dok jauh dia disini dah mengelak

    ReplyDelete
  12. hehe kalau my kids mmg hancus kucing tu dikerjakan.

    ReplyDelete
  13. Samalah noks dengan Damia....sangat geram dengan kucing tapi bila nampak kucing yang real, boleh melompat dia kat atas meja...hehe
    Aku pun suka juga dgn kucing tapi tak suka bela sebab tak tahan dengan bulu2nya...huhu

    ReplyDelete
  14. Saya pun takut kucing hehehehe

    ReplyDelete
  15. semalan singgah ni ari singgah tengok kucing.jangan cekau haa tahu takut nanti heee

    ReplyDelete
  16. Kakak memang takut Fiza. Sampai pernah masa makan di bandar Hilir, Melaka kakak naik atas kerusi hilang malu gara-gara kucing tetiba dtg bawah kaki kakak. Bila abang halau baru kakak turun. Malunya tak terkata sebab semua org pandang kakak.

    ReplyDelete
  17. hahaha.. cumel kalo tgk keletah anak2 kita dgn haiwan kesayangan nabi ini... my twin takot kucing juga... dia geli kot... bukan takot sgt pun.. hehe..

    ReplyDelete
  18. hahaha.. suka kucen tapi takut kucen?? macma pelik jee

    ReplyDelete
  19. Ayut singgah blog akak.dr blog KA.salam kenal..jemput dtg blog ye :) http://akuayut.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. SY OKK JER.. TAK TAKUT DAN TAK GELI HIHIHIHIHI .. TPPP.. JGN BG KATAK.. SILAP² SY LOMPAT LG TINGGI DR KATAK HUHUHUHUHU

    ReplyDelete
  21. saya pon suka kucing fiza..dulu bela juga sekor,sekarang bela anak pon meroyan lagi nak bela kucing hehe.ya ampon bukkk..:D

    ReplyDelete
  22. saya nak kata suka pun tak, nak kata tak suka pun tak… tengok jenis kucing jugak… hahahaha, mmg jenis pilih kasih kat kucing…. kalau kucing comel2 tu, geram jer tgk… tapi mmg tak berani nak dekat…. ekekke

    ReplyDelete
  23. saya tak takut kucing..suka sangat kucing :)

    ReplyDelete
  24. Hehee.. mmg seronok tengok aksi budak2 mcm tu.. seronok nak tau, tp takut2.. :D :D

    ReplyDelete
  25. farah pernah bela kucing parsi 4 ekor sblm nie.. tapi lepas tue nenak farah alah dgn kucing.. so demi dia terpaksa rela kami kasi kat orang.. :(

    ReplyDelete
  26. saya takut kucing jugak!! huhuh nak2 jenis yang suka terus melompat kat riba.... mmg sakan la menjeritnya... huhuhu

    ReplyDelete
  27. anak2 aju pulak kemain suka kucing siap pujuk nak bela, mintak mahaplah sapa nk urus berak kencing kucing tu nanti kan

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page