Biskut pertama Mamee Monster yang mengandungi DHA dilancarkan di Malaysia

Friday, November 18, 2016


Mamee sememangnya sinonim dengan masyarakat Malaysia dan telah menjadi nama yang dekat di hati mana-mana keluarga terutama sekali kanak-kanak hampir separuh abad lamanya. Sebagai syarikat yang kian berkembang mengikut arus kemajuan rakyat Malaysia, Mamee terus peka tentang kepentingan untuk produk-produknya berevolusi mengikut kehendak dan keperluan konsumer. Berpegang kepada dua matlamat utama kehidupan kanak-kanak - pemakanan dan kegiatan aktiviti, Mamee kini melancarkan Mamee Monster Biskidz, produk biskut pertama yang mengandungi DHA.

Yang Berhormat Dato 'Seri Mahdzir Bin Khalid, Menteri Pelajaran, Malaysia dengan Yang
Berbahagia Tan Sri Pang Tee Chew, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Mamee-Double Decker Sdn Bhd pada majlis pelancaran Biskut pertama Mamee Monster yang mengandungi DHA, Mamee Monster Biskidz

"Kanak-kanak zaman ini amat aktif dengan pelbagai kegiatan seharian. Dari satu aktiviti ke aktiviti yang lain, mereka seharusnya diberikan khasiat dari sumber pemakanan yang baik supaya mereka tidak lapar dan terus bergiat aktif. Ini akan membantu mereka fokus kepada aktiviti yang dilakukan. "Penyelidikan dan sains telah membuktikan bahawa DHA ialah satu komponen utama yang membantu perkembangan otak, DHA penting untuk pertumbuhan otak kanak-kanak. Kami amat berbangga dengan pelancaran produk baru ini kerana kami yakin khasiat dan kelazatan produk ini menjadi satu pelengkap kepada keperluan pertumbuhan serta pembesaran kanak," kata Yang Berbahagia Tan Sri Pang Tee Chew, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Mamee -Double Decker Sdn. Bhd.

Biskut ini mengandungi sembilan vitamin tambahan yang amat memanfaatkan badan; vitamin A untuk fungsi mata, kumpulan vitamin-vitamin B, B1, B2, B3, B5, B6, B12 untuk meningkatkan tahap metabolisma yang membantu dalam pengeluaran tenaga, Vitamin D yang membantu badan menggunakan kalsium dan fosforus, Vitamin E yang menlindungi lemak dalam tisu badan dari pengoksidaan dan akhir sekali, kalsium untuk membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang kuat.

Yang Berhormat Dato 'Seri Mahdzir Bin Khalid, Menteri Pelajaran, Malaysia menikmati 
Mamee Monster Biskidz yang baru dilancarkan bersama pelajar dari Sekolah Kebangsaan Dato 'Onn Jaafar.

Sistem pembelajaran hari ini telah mengalami perubahan yang pesat. Oleh itu, kanak-kanak sewajarnya diberikan peluang untuk meningkatkan tahap kemahiran mereka supaya mereka terus beroleh kejayaan serta mampu bersaing tidak kira di Malaysia atau di mana sahaja. Ini telah menjurus kepada pelancaran Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013 – 2025 oleh Kementerian Pendidikan yang memberi tumpuan sepenuhnya kepada aktiviti pembangunan kemahiran pemikiran diperingkat tinggi, perkembangan kanak-kanak secara holistik dan peningkatan kemahiran kognitif termasuk penyelesaian masalah, daya penaakulan dan pemikiran kreatif mereka. Inovasi seperti ini yang akan menjadi pelengkap kepada cara hidup kanak-kanak di Malaysia menjalani rutin seharian mereka," ujar Yang Berhormat Dato’ Seri Mahdzir Bin Khalid, Menteri Pendidikan Malaysia.

"Tujuan kami adalah untuk menyuntikkan elemen keseronokkan dalam sesi pembelajaran kanak-kanak supaya mereka membentuk kemahiran yang akan melahirkan individu-individu yang lebih sempurna dan serba lengkap, selaras dengan usaha Kementerian Pendidikan. Di Mamee, kami sentiasa mendorong pembelajaran melalui aktiviti yang menyeronokkan dengan pelbagai inisiatif kami dan sesi lawatan ke sekolah. Kami ingin menggalakkan kanak-kanak menggunakan daya imaginasi mereka sebaik mungkin. Di Mamee, ini dikenali sebagai "Kuasai Imameeginasi" dengan impian untuk melahirkan anak-anak muda berjiwa tegar untuk hari esok," kata Yang Berbahagia Tan Sri Pang Tee Chew.

Pelajar dari Sekolah Kebangsaan Dato 'Onn Jaafar mendapat Mamee Monster Biskidz baru yang lazat dan berkhasiat

Biskut ini mempunyai tiga perisa yang dicipta berdasarkan apa yang digemari oleh kanak-kanak – susu, yang merupakan bahan utama kehidupan mereka, coklat yang amat digemari oleh kanak-kanak serta rumpai laut yang memberikan satu unsur keenakan berbentuk savuri.  Teksturnya amat ringan dan rangup memudahkan kanak-kanak untuk menikmatinya. Terdapat empat saiz pek yang mudah untuk memilih mengikut keperluan dan keadaan penggunaan yang berbeza. Setiap permukaan biskut juga dihasilkan dengan cetakan bentuk maskot Mamee Monster Biskidz yang ikonik, menambahkan lagi elemen keseronokkan kepada produk ini.

Mamee Monster Biskidz kini boleh didapati di seluruh negara dalam empat saiz pek yang berbeza pada harga-harga berikut: 

• Pek mini - RM0.50 
• Pek Tetap - RM 1.00 
• Pek Sederhana - RM 3.90 
• Pek Besar - RM 7.9

Untuk maklumat lanjut mengenai product Mamee, boleh layari:

Website: www.mamee.com


You Might Also Like

8 komen

  1. Tak jumpa lagi..
    Anak-anak dah request nak..
    sebab dah keluar kat ikaln kan..

    ReplyDelete
  2. Wahhh dah ada biskut, boleh try ni nanti :)

    ReplyDelete
  3. bolehlah belikan untuk budak berdua tu..mesti diorang suka

    ReplyDelete
  4. Untunglah bebudak tu dpt biskut free
    Biskut pun dah ada DHA ye Fiza..
    Zaman anak kakak kecik dulu tak ada ini semua.

    ReplyDelete
  5. saya plak teruja tengok biskutnya.. hahah...
    kalau jumpa nak beli la

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive