5 Sebab Kenapa Balm Tasneem Naturel Jadi Pilihan!!

Wednesday, December 20, 2017

5 Sebab Kenapa Balm Tasneem Naturel Jadi Pilihan | Bila ada anak kecik yang dalam fasa nak membesar ni kan, kesihatan diorang tersangatlah lemah. Demam, selsema, batuk dan macam-macam lagi lah. Lebih-lebih lagi bila anak kau jenis duduk nursery. Minggu ni dah kering selsema, minggu depan berair balik. Bila adik dah tak sihat, maka berjangkitlah pulak dekat adik beradik yang lain. Tapi tu lah, budak ni bukan nya elok sangat bagi makan ubat batuk dan selsema kan. Lebih-lebih lagi anak kau belum pon 2 tahun.


Bukan tahap kesihatan diorang jer yang menjadi igauan, tahap kelasakan diorang pon mencabar jugak ni. Ada jer benda nak di buat. Main sampai tak reti nak tidur. Bergaduh jangan cakaplah. Boleh hilang sabar dibuatnya. Kadang sampai terfikir, tak ada ker ubat nak bagi anak-anak ni tenang tak bergaduh? Tak ada ker ubat yang boleh bagi anak-anak ni senang tidur? Kalau anak batuk selsema, ubat apa yang sesuai untuk budak bawah 2 tahun? Hurmmmm… Banyak betul persoalan kau kan.

Sebenarnya ada jer ubat untuk setiap masalah. Cuma rajin dengan tak rajin jer nak cari. Nak dijadikan cerita, lately ni aku asyik terbaca jer pasal Balm Tasneem Naturel ni. Sana sini orang berkongsi pasal keberkesanan produk Tasneem Naturel ni. Bukan setakat boleh digunakan ketika anak tak sihat, ianya boleh jugak digunakan untuk masalah lain seperti anak yang ada masalah tidur dan macam-macam lagi lah.  

Macam kena jer dengan masalah yang aku tengah alami ni kan. Jadinya… Kita try cuba lah Balm  Tasneem Naturel ni. Mana tahu serasi kan. Lagi pon, bahan-bahan yang terkandung dalam balm ni adalah dari bahan-bahan semulajadi.  Teringat masa anak nombor 1, 2 & 3 dulu. Aku standby vicks baby balsam kalau diorang kena selsema dan batuk. Iyerlah… Dulu agak payah nak jumpa balm yang kandungan nya dari natural ingredient. Vicks baby balsam jer lah yang ada dan femes dulu. Best ker balm Tasneem naturel ni?

Memang best sangat Balm Tasneem Naturel ni sebab banyak kegunaannya. Bukan sesuai untuk bayi dan kanak-kanak sahaja. Malah sesuai juga untuk orang dewasa. Terdapat 4 jenis balm tesneem natural untuk kegunaan yang berbeza-beza. Antaranya:

1. Coughflu Time


Fungsinya adalah membantu mengurangkan selsema dan membantu mencairkan kahak. Ia juga dapat melegakan asthma dan mengurangkan suhu ketika demam. Baru-baru ni Iman Harraz selsema. Aku sapu malam tu. Esok pagi kering dah selsema. Ramuannya terdiri daripada Lemon, Sweet Orange, Eucalyptus, Cypress dan Tea Tree

Cara penggunaan: Sapu pada hidung, tekak, tulang belakang, tapak kaki, dan dada

2. Calm Time 


Mengurangkan keletihan dan tekanan serta membantu anak lebih tenang. Bukan itu saja, ia memberi keselesaan kepada bayi. Budak kalau dah letih sebab banyak main, memang diorang akan buat perangai. Kalau anak asyik tantrum, boleh pakai kan calm time ni supaya jadi lebih tenang. Ramuannya terdiri daripada Lavender, Naval orange, Tangerine, Geranium, Marjoram, Frankinsense, Bergamot dan Chamomile

Cara penggunaan: Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga, serta pergelangan tangan.

3. Sleep Time 


Membantu anak supaya mudah tidur lena dan membaiki kualiti tidur anak. Biasalah budak-budak kan. Kadang-kadang asyik terbangun malam-malam. Lepas tu merengek. Tu yang tak tahan. Bangun pagi pon nak nangis. Kalau pakai sleep time ni, ia boleh bantu anak bangun dalam mood yang ceria. Tak nangis dah bila bangun pagi gittew kan. Ramuannya pulak dari Cedar, Vetiyer, Roman chamomile, Sweet orange, Marjoram, Targerine fruit fermet dan Ylang ylang

Cara penggunaan: Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga, serta pergelangan tangan.


4. Tummy time 


Membuang angin dalam perut dan membantu melegakan kembung perut sebu dan kembung perut pada bayi. Ni bukan jer bayi dan budak-budak jer kena, orang dewasa pon selalu kena jugak ni. Ramuannya dari Fennel, Ginger, Wild mint, Tangerine, Patchouli, Lemongrass, Anise dan Juniper

Cara penggunaan: Sapu pada perut dan tapak kaki

Nampak tak… Bukan sebarangan sapu saja tau. Ada cara-caranya nak sapu dan dekat kawasan mana yang perlu di sapu. Banyak betul perkataan sapu kau kan… ngeeeee…

5 Sebab Kenapa Balm Tasneem Naturel Jadi Pilihan?


1. Dari Sumber Semulajadi

Ok… Bila dah jadi emak yang cerewet dan nak elakkan bagi benda yang ada bahan chemical, jadinya kita kena usaha cari sesuatu yang isi kandunganya terdiri dari bahan semulajadi. Macam Balm Tasneem Naturel ni lah. Kalau korang nak tahu, ianya dirumus khas dari bahan semulajadi serta kombinasi dari pati minyak (essential oil) yang bermutu tinggi. Essential Oil tu apa pulak?

Essential Oil ialah minyak pati tumbuhan yang diambil daripada bunga, daun , buah atau kulit pokok. Minyak ini terkumpul di dalam tisu tumbuhan yang disebut kelenjar tumbuhan. Essential oil yang beraroma ini diekstrak menggunakan kaedah penyulingan, enfleurage atau Teknik maceration. Contohnya macam minyak pati lavender, diambil dari daun dan bunga. Untuk minyak pati oren pulak, diambil dari kulit oren. Untuk ibu-ibu yang masih mencari balm yang sesuai, korang boleh try balm dari Tasneem Naturel.


2. Tiada Bahan Kimia

Kalau dah nama nya dari bahan semulajadi kan. Dah tentu lah bebas dari bahan kimia kan. Korang tak periu risau sebab balm Tesneem Naturel ni bebas dari paraben. Tak ada SLS dan juga taka da pewarna tambahan. Yang pasti, balm ni selamat digunakan dan mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Pengeluaran nya pulak dari kilang OEM yang bertaraf GMP

3. Packaging

Aku suka dengan benda-benda yang nampak comel. Macam packaging Balm Tasneem Naturel ni. Tengok kotak jer dah cute, isi dalam lagi lah cute. Nampak macam besar balm nya. Tapi comel lote jer. Rasa macam sayang nak bukak… hahaha…


4. Mudah Dibawa Ke Mana-Mana

Aku memang tak suka benda-benda yang nampak bulky bila letak dalam bag ni. Nampak beg kembung and penuh jer. Tapi balm Tasneem Naturel ni kecik dan comel jer. Memang mudah nak letak dalam beg sebab size nya tu. 


5. Boleh Dijadikan Hadiah

Kalau korang tak tahu apa nak bagi dekat kawan-kawan yang baru dapat baby kan. Boleh korang bagi Balm Tasneem Naturel ni. Baby dalam hari kan cepat meragam. Termasuklah mak-mak yang dalam pantang… hehehe… Beli satu set lah. Jangan beli satu jer. Sebab banyak kegunaan nya dan sesuai sangat untuk orang yang baru dapat baby.

Berapa Harga Balm Tasneem Naturel?


1 Balm RM49.00
2 Balm RM88.00 (Jimat RM10.00)
3 Balm RM125.00 (Jimat RM22.00)
4 Balm RM157.00 (Jimat RM39.00)
.
Kos untuk postage RM8.00 (Semenanjung Malaysia) / RM12.00 (Sabah dan Sarawak)

Panjang sangat dah aku bercerita pasal Balm Tasneem Naturel ni. Kalau korang nak try atau nak baca testimoni pengguna yang berpuas hati selepas menggunakan Balm Tasneem Naturel atau nak tahu lebih lanjut lagi, korang boleh terjah:

Website

Facebook

Instagram

Whatsapp
011-2096 4665








You Might Also Like

28 komen

  1. miza dah pernah cuba tummy time memang best Membuang angin dalam perut bukan anak-anak jew mak pun pakai sekali

    ReplyDelete
  2. Selain kegunaan sendiri, buat hadiah untuk ibu-ibu yang baru lepas bersalin pun okay..

    ReplyDelete
  3. Iyalah, boleh beli untuk diberikan sebagai hadiah. Packaging pun dah comel!

    ReplyDelete
  4. harga untuk satu set boleh tahan jugak nih.

    hoho

    ReplyDelete
  5. TB suka tengok design packaging dia.. sangat comel.. dan dah tentulah keberkesanannya menjadi pilihan TB untuk Tb beli nanti.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. Jemput Join Giveaway TB yea.. tarikh tamat 31 dis ni.. hadiah wang tunai untuk dimenangi.. Pemenang dipilih secara random .. sape2 pun boleh jadi pemenang.. syarat tak banyak.. hahaha.. jom2..

    ReplyDelete
  7. Wah balm pun ada untuk ikut keserasian baby eh. Ingatkan satu balm bleh guna untuks semua. Lagi pula bayi kan. Kalau bagi yang panas, mau tak selesa mereka. Mereka pula suka pegang, masuk mata dah pedih. Bagus lah Tasneem ni. Nanti ruby cari. Untuk Adam dan Alif. ehehee

    ReplyDelete
  8. Okay saya suka pakai balm. best je haha

    ReplyDelete
  9. packaging balm tasneem memang kiut habis! patut try satu ni :D

    ReplyDelete
  10. Product perlu ada dalam setiap rumah...satu family satu produk....bagus untuk masalah baby meragam kan..

    ReplyDelete
  11. menarik la balm tasneem ni ... nanti Sal terjah ye link FB ..nak carik gak untuk baby

    ReplyDelete
  12. wow banyaknya kegunaan produk2 tasneem nie. boleh lah beli nanti. terima kasih ya atas info nya =)

    ReplyDelete
  13. memang mummy wajib ada gak..anak kecik ramai nau hehehe

    ReplyDelete
  14. Memang best guna balm Tasneem Naturel nie kan, bukan untuk anak-anak je.. satu keluarga boleh guna..

    ReplyDelete
  15. bestkan produk ni. sebab dia balm memang jimat...ayu plg suka yg warna hijau...klu stress letakkan dahi...calming jer rasa

    ReplyDelete
  16. Saiz yang comel mudah untuk dibawa kemana sahaja... Bahan semulajadi memang bagus sekali.

    ReplyDelete
  17. sesuai sangatlah untuk bayi dan kanak-kanak. orang dewasa pun boleh guna juga kan?

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  18. Oh bagusnya complete balm yg ada. Rasa nak beli semua. Tapi kalau ada 1 bekas boleh untuk semua tu lagi senang kot nak bawa kemana just bawa 1 bekas je kan, maybe next time dorang blh buat mcm tu, mahal sikit xapa janji senang dalam 1 bekas :)

    yanmieonline.com

    ReplyDelete
  19. ni wajib recommend kt member sebab dia mmg giler balm hahaha

    ReplyDelete
  20. Memang bagus balm Tasneem Naturel nih kak...saya kena attack asthma sapu ni memg kurg sket sakit tu...sapu sleep time.kat baby pun memg die tido lena..kalo x asyik la merengek..

    ReplyDelete
  21. Memang bagus balm Tasneem Naturel nih kak...saya kena attack asthma sapu ni memg kurg sket sakit tu...sapu sleep time.kat baby pun memg die tido lena..kalo x asyik la merengek..

    ReplyDelete
  22. Oh best produk ini and I like the packaging too. Nak buy for my niece.

    ReplyDelete
  23. Balm wajib ada di rumah... satu kelebihan bagi para ibu, nak-nak CF-rub tu... setakat ni anak-anak demam, batuk dan selsema cepat redanya..

    ReplyDelete
  24. bukan bayi macam I boleh guna tak? haha i think it's good since got function to make you calm, easy to sleep etc.

    4D3N Star Cruise 2017

    ReplyDelete
  25. First of all the packaging is so attractive and eco friendly. Second thing, the ingredients is natural and it safe to use on baby. Thanks for sharing this.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive