Rawat Masalah Kulit Dengan SOME BY Mi Snail Truecica Miracle Repair

Wednesday, November 03, 2021

Rawat Masalah Kulit Dengan SOME BY Mi Snail Truecica Miracle Repair |  Menghidapi masalah kulit terutama nya pada wajah merupakan antara perkara yang boleh menyebabkan seseorang itu boleh hilang keyakinan diri untuk berhadapan dengan masyarakat sekeliling. Semua orang inginkan kulit yang sihat. Bukan wanita sahaja, orang lelaki sekarang pon sangat mementingkan penjagaan kulit wajah tau. Sebab mengimpikan kulit wajah yang cantik, licin, tak berjerawat dan bermasalah antara impian setiap orang dan tidak tertakluk pada wanita saja yer. Makin meningkat usia seseorang, makin penting lah penjagaan nya kan. Biar lah nampak awet muda walaupon umur dah makin berusia.


Macam saya... Alhamdulillah. Saya tak alami masalah kulit wajah yang teruk macam berjerawat, whitehead atau blackhead. Cuma masalah saya adalah masalah kulit kombinasi dimana wajah rasa berminyak. Ada masa kulit rasa kering. Dan sekarang ni dah nampak bibit-bibit jeragat pon dah mula bertambah. Jadi… Kena lah cari produk yang sesuai untuk masalah kuit saya ni. Survey punya survey, saya tertarik dengan produk SOME BY Mi iaitu Snail Truecica Miracle Repair. Tambah keyakinan saya nak mencuba produk ni  lepas baca review yang mengatakan produk ni best. 

Siapa yang tak kenal dengan jenama Some By Mi kan. Jenama yang sudah bertapak sejak tahun 2016 dan sudah berkembang di lebih 20 buah negara di seluruh dunia selain sudah menguasai pasaran Asia Tenggara. Kalau nak tahu, Nama Some By Mi adalah gabungan dari perkataan “Something”, "By A Miracle" dan "Mi" yang bermaksud "beauty" dalam bahasa Korea. Antara produk Some By Mi adalah Snail Truecica Miracle Repair. Dan untuk masalah kulit kombinasi yang saya alami ni, saya memilih Snail Truecica Miracle Repair Serum dan juga Snail Truecica Miracle Repair Cream. 

Snail Truecica Miracle Repair Serum

Snail Truecica Miracle Repair Serum yang di Impot terus dari Korea ini merupakan gabungan antara TRUECICA dan BLACK SNAIL yang bagus untuk membantu melembabkan kulit, menanggalkan sel kulit mati, membaiki dan merawat kerosakan pada kulit serta menjadikan kulit lebih sihat dan kuat dari dalam. Ia mengandungi pati Mucin yang mengandungi 89% Snail Truecica. Mucin ni adalah lendir yang diperolehi daripada siput dimana bahan ini biasanya digunakan untuk produk perawatan kulit terutama untuk kulit wajah. Produk ni juga adalah dwi fungsi dengan faedah pemutihan dan juga anti-kedut.


Apa yang saya suka dengan serum ni kan, tekstur nya yang ringan dan tak melekit langsung. Malah tak rasa berminyak pon. Ia juga cepat menyerap ke dalam kulit secara tak langsung memberi kelembapan pada kulit wajah. Lepas sapu tu rasa kulit lembut dan licin. Bau nya pon tak ada lah kuat sangat. Macam bau herba je. Packaging pon cantik warna merah dan tak besar sangat sebab 50ml. Senang nak bawa ke mana-mana. Cara penggunaan nya. Selepas toning, sapukan dalam jumlah yang sesuai secara rata pada muka. Elakkan kawasan mata dan bibir. Tepuk perlahan-lahan untuk membantu lebih penyerapan.

Snail Truecica Miracle Repair Cream

Snail Truecica Miracle Repair Cream ini pula dirumus dengan 420,000 ppm Snail Truecica yang terdiri daripada siput hitam dan 5 jenis komponen seramida dimana ianya membantu menguatkan penghalang kulit, melembapkan kulit dan memperbaiki tekstur kulit. Ia juga melindungi kulit dari tekanan luaran serta mengelakkan kulit daripada bertukar menjadi sensitif. Produk ini juga adalah dwi fungsi yang menyediakan sifat pemutihan dan anti-kedut. 


Tekstur nya juga ringan dengan penyerapan yang cepat pada kulit serta tidak meninggalkan rasa melekit. Tetapi memberikan kelembutan pada kulit wajah. Kulit rasa lembut persis kulit baby gittew. Sangat sensuai untuk semua jenis kulit. Cara penggunaan pula, ambil sedikit cream dalam jumlah yang sesuai. Agak-agak lah banyak mana ya. Sapu rata pada muka dan elakkan terkena pada kawasan mata dan bibir. Tepuk perlahan-lahan pada muka untuk membantu penyerapan yang lebih baik.

Kenali Jenis-Jenis Kulit Sebelum Membeli Produk

Perlu di ingat kan. Banyak produk-produk penjagaan muka yang terdapat dipasaran untuk merawat masalah kulit pada wajah. Tapi sebelum membeli sesuatu produk, kita kena kenali dulu jenis kulit yang kita miliki supaya produk yang kita beli tu sesuai dengan jenis kulit kita. Antara factor penyebab berlakunya masalah pada kulit bila membeli produk yang salah dan tak sesuai untuk jenis kulit. Jom kenali jenis-jenis kulit pada wajah.


1) Kulit Normal – Biasanya kulit normal ni muka cantik saja. Tak terlalu berminyak dan tak terlalu kering. Bintik-intik merah pada muka pon tak ada. Untung pada mereka yang memiliki jenis kulit yang normal ni.

2) Kulit Kering – Kulit kelihatan kasar, tegang dan kusam. Bila kulit kering nib oleh buat muka kita jadi kemerahan dan rasa gatal. Memang tak selesa sebab rasa macam bersisik.

3) Kulit Berminyak – Rasa lekit dan berminyak pada kawasan muka. Kulit yang berminyak menyebabkan kiang pori menjadi lebih besar dan jelas serta menjadikan kulit mudah naik jerawat.

4) Kulit Kombinasi – Biasanya kelihatan kulit berminyak pada zon T iaitu kawasan dahi, hidung dan dagu. Manakala kulit kering akan kelihatan pada kawasan pipi.

5) Kulit Sensitif – Kulit yang mudah mendapat iritasi (kerengsaan) bila terdedah pada bahan yang tidak sesuai dalam produk penjagaan kulit atau make up. Ia menjadikan kulit menggelupas, gatal=gatal, kering kemerahan dan rasa pedih 

Produk Berkualiti Dan 100% Asli Hanya Di THREEBS

Sebelum membeli sesuatu produk, pastikan ianya produk yang original dan bukan tiruan. Anda boleh dapatkan produk kecantikan dan penjagaan kulit yang berkualiti dan 100% asli hanya di THREEBS sebab semua produk yang dijual adalah dibeli terus daripada pengeluar jenama atau pengedar yang sah bagi memastikan semua produk yang dijual adalah 100% tulen dan berkualiti tinggi. Macam produk SOME BY Mi Snail Truecica Miracle Repair ni, pada packaging terdapat seal hologram pada kotak yang menandakan produk itu adalah produk original. 


Banyak produk dari jenama terkenal yang boleh anda dapati di website THREEBS. Memang rambang mata dibuatnya sebab banyak potongan harga yang ditawarkan. Tak perlu diragui status keaslian semua produk sebab sudah terbukti ianya 100% asli hanya di THREEBS. Kalau anda nak tengok koleksi produk-produk dari SOME BY Mi dan juga produk-produk lain, boleh layari website THREEBS di:

Instagram: @threebs.co

You Might Also Like

4 komen

  1. Ty n kawan dok cari2 produk muka...nanti nak share dengan dia .. ty pestime dengar jenama ni .. something new for me kak ..

    ReplyDelete
  2. First time saya kenal this brand masa toner nyer viral. Memang saya pernah cuba cuma maybe ianya tak sesuai dengan saya. Tapi pada sesetengah orang sesuai. Lagipun kalau dalam 10 product tak semestinya tak ok kan..

    ReplyDelete
  3. menarik ni.. even first time dengar brand ni.. not bad. boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  4. Thanks for sharing this, just got to know that snail can be used for skincare too. Learnt the benefits now
    Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive